Delano Weltevreden – ’Waarnemend burgemeester Den Helder moet niet op de winkel komen passen’ + Gemeenteraad voor drie rijbanen op N9 + Anton Pieckplein mogelijk parkeerterrein
’Waarnemend burgemeester Den Helder moet niet op de winkel komen passen’
Den Helder – De man of vrouw, die in Den Helder wordt aangesteld als waarnemend burgemeester, moet een zwaargewicht zijn, die deuren opent in Haarlem, Den Haag en Europa.
Dat hebben vertegenwoordigers van de twaalf fracties in de Helderse gemeenteraad de Commissaris van de Koning tijdens een bezoek aan het Provinciehuis laten weten. De fractie hebben gekozen voor een gezamenlijk geluid in plaats van afzonderlijke standpunten.
’We zoeken niet iemand die alleen op de winkel past. We zoeken een stevige bestuurder, die het reilen en zeilen van onze regio kent, met een krachtige ingang in het Rijk en de provincie’, aldus de fracties.
Den Helder heeft een waarnemer nodig, omdat Koen Schuiling burgemeester wordt in Groningen.
Helderse Courant, 11 juli 2019, 17:47
Reacties:
Ruud Van de Kerkhof
We hebben een burgemeester nodig die de helderse beerput een keer open trekt .
Henk van Kuijk
Luisteren naar de burger, dat doet het hele college niet.
Jan Bruin
Antwoord geven op gestelde vragen van ‘klanten’ doet het ongeschikte, onbekwame en onbevoegde personeel tot op heden ook niet en wie o wie zou er na zo’n fantastische bedrijfsleider – die uiteraard een gemeentelijke onderscheiding verdient – toch op een (zo goed als failliete) ‘winkel’ kunnen passen nadat de ‘voormalig bedrijfsleider’ het ‘gemeenschapsgeld’ uit de kassalade min of meer over de balk smeet?
Rest mij de nieuwe ‘bedrijfsleider’ die op een ‘winkel’ dient te passen uiteraard veel succes toe te wensen en hem of haar – ondanks al diens ‘nevenfuncties’- verzoekende om alsnog antwoord te geven op de gestelde vragen en alle geuite klachten.
Patty Schmidt
Jan Bruin Nu, Jan. ook wethouder De Vrij loopt aan de leiband van het Ingenieursbureau. Al ruim 4 jaar heb ik veel last van een pal voor mijn woning geplaatste lichtmast en helemaal niemand wil iets doen. Ik ben dus ook benieuwd naar de nieuwe ‘bedrijfsleider’.
Gemeenteraad Den Helder voor drie rijbanen op N9
Den Helder – Een driebaansweg met een inhaalstrook moet de N9 tussen Alkmaar en Den Helder veiliger maken.
In de gemeenteraad stemde alleen CU tegen de motie van Beter voor Den Helder. De raad vraagt burgemeester en wethouders om zich bij de provincie en de rijksoverheid ’tot het uiterste in te spannen’ om de weg gerealiseerd te krijgen. BvDH leider Assorgia: “Op de weg moet om de zoveel kilometer een strook van misschien wel een kilometer lang komen. Automobilisten kunnen die strook gebruiken om bijvoorbeeld de vrachtwagen, die voor hen rijdt, in te halen. Dan hoeft niemand meer gevaarlijke inhaalmanoeuvres uit te halen. Dat is veiliger.’” Er worden al opties onderzocht om de bereikbaarheid van Den Helder te verbeteren.
Helders Courant, 11 juli 2019, 17:47
Reacties:
Robert Jan Roos
Het lukt Den Helder al 40 jaar niet om een 2 rijstroken autoweg te krijgen. En dan een omgebouwde N9 met 80 km/h wel met inhaalstroken? Vrachtwagens rijden altijd goed door waarbij veelal 85 km/h op de teller staat. Dus inhalen is dan automatisch een snelheidsbekeuring. Droom verder politiek Den Helder. Ga voor één goede autoweg naar de A9 zonder rotonden en met ongelijkvloerse veilige kruisingen.
Roy ML
Ze bedoelen totaal 3 banen waarvan 1 een wisselende inhaalstrook is. Vrachtwagens zijn inderdaad niet het probleem.
Robert Jan Roos
Sorry, moet de A7 bij Den Oever zijn.
George Bethlehem
Schoenmaker houd je bij je leest, wordt in dit geval,
Pizzabakker houd je bij je oven.
Anton Pieckplein in centrum Den Helder mogelijk parkeerterrein
Den Helder – Een meerderheid van de gemeenteraad is het niet met Behoorlijk Bestuur eens, dat het Anton Pieckplein moet worden ingericht als parkeerterrein.
De fractie vindt, dat de blikken niet alleen moeten zijn gericht op Willemsoord: de ondernemers in de binnenstad moeten niet worden vergeten. Er is voldoende parkeerruimte nodig voor bezoekers, die met de auto komen.
Wethouder Michiel Wouters heeft toegezegd, dat het Anton Pieckplein (achter de Vomar aan de Koningdwarsstraat) wordt meegenomen in de opties, die nu worden bestudeerd voor parkeerruimte in het centrum.
Helderse Courant, 11 juli 2019, 17:45
Meer informatie:
https://robscholtemuseum.nl/martin-man-sofietjes-helders-weekblad-cartoon-chronicles-9-toegangsweg-n9/
https://robscholtemuseum.nl/?s=Michiel+Wouters
https://robscholtemuseum.nl/?s=Carlo+Assorgia
https://robscholtemuseum.nl/?s=Anton+Pieckplein
https://robscholtemuseum.nl/?s=Peter+de+Vrij
https://robscholtemuseum.nl/?s=Koen+Schuiling
https://robscholtemuseum.nl/anoniem-brief-aan-koen-schuiling-en-de-fractieleiders-van-de-politieke-partijen-in-de-helderse-gemeenteraad-zomer-2015/
https://robscholtemuseum.nl/dick-berts-mail-aan-gemeente-den-helder-16-augustus-2015-maarten-hanegraaf-managementassistent-mail-aan-berts-18-augustus-2015-dick-berts-brief-aan-burgemeester-mr-k-f-schuiling-18-aug/
https://robscholtemuseum.nl/dick-berts-mail-aan-de-rijksrecherche-18-augustus-2015/
https://robscholtemuseum.nl/gemeente-den-helder-ontvangstbevestiging-van-wob-verzoek-van-dick-berts-19-augustus-2015-koen-schuiling-burgemeester-brief-aan-dick-berts-over-zijn-wob-verzoek-25-augustus-2015/
https://robscholtemuseum.nl/rijksrecherche-brief-aan-dick-berts-betreft-verzoek-tot-instellen-rijksrecherche-onderzoek-24-augustus-2015/
https://robscholtemuseum.nl/dick-berts-brief-aan-k-f-schuiling-22-september-2015-gemeente-den-helder-brief-aan-berts-met-ontvangstbevestiging-23-september-2015-brief-aan-berts-over-procedure-27-oktober-2015/
https://robscholtemuseum.nl/dick-berts-mail-aan-klantcontact-centrum-gemeente-den-helder-met-antwoordformulier-hoorzitting-31-oktober-2015-klantcontact-centrum-den-helder-mail-aan-dick-berts-2-november-2015/
https://robscholtemuseum.nl/koen-schuiling-burgemeester-brief-aan-dick-berts-24-februari-2016-commissie-bezwaarschriften-gemeente-den-helder-advies-aan-schuiling-inzake-bezwaarschrift-d-a-berts-9-januari-2016/
Een knudde bestuur komt altijd met knudde maatregelen. Een driebaans weg met inhaalstroken…..De grote tegenhoud van een vierbaans N9 is altijd geweest dat je dan complete (historische) dorpjes moet slopen langs het traject. Een driebaans weg betekent waarschijnlijk een versmalling van de banen, hetgeen zijn eigen risico’s met zich meebrengt. Een halve maatregel, die de boel alleen maar gevaarlijker maakt.