NHD – Opvallend welkom bezoekers Marinedagen bij aankomst station

DEN HELDER – Bezoekers aan de Marinedagen die zaterdag en zondag met de trein doorreden naar het centrum werden daar speciaal welkom geheten.

Twee opgedofte matrozen verwezen hen naar het marineterrein en hekken met promotiedoeken gaven aan hoe mensen via de -zondag gesloten – binnenstad naar de haven konden wandelen.

Die hekken met doeken zetten aanvankelijk kwaad bloed bij kunstenaar Rob Scholte omdat zij eerder op de ochtend zo waren geplaatst dat zijn, geopende, museum aan het zicht was onttrokken. Hij zag het als pesterij in het slepende conflict dat hij heeft met de gemeente. Maar rond half elf stonden de hekken en doeken zodanig dat het museum wel weer goed zichtbaar was.

Reacties:

Ina Koopman-Dekker · Den Helder
Jammer dat de Marine het publiek dat naar de Vlootdagen wil, alleen via station Zuid vervoerd heen en terug. . Een groot fiasco voor de ondernemers van de Helderse binnenstad.

Jan Postma · Den Helder
Rob Scholte moet niet zo zeuren, en laat hem anders teruggaan naar waar hij vandaan komt

Monique Kohn · Den Helder
Het is anders zijn inkomen wat die daar kwijt raakt/mis loopt, waarom zou die daar niet over mogen zeuren? U mag hem niet dus is het ‘bek houden of oprotten’?

Kees Jan van Velsen
Er word een raar beeld geschept via dit artikel op NHD. De tekst komt niet overeen met het artikel via onderstaande link. De foto bij dat artikel geeft ook een heel ander beeld.

Mischien dat de citymarketing na zaterdag eieren voor hun geld hebben gekozen. En het hekwerk anders hebben geplaatst. Het is duidelijk zichtbaar op de foto van het museum, dat een vrouw met rollator moeite heeft om langs het grote hekwerk te komen.