BREAKING NEWS – City Marketing Den Helder blokkeert de doorgang van het NS-Station naar het Rob Scholte Museum tijdens de Marinedagen

Een uitleg met een verklaring over het waarom van deze actie wilde City Marketing ondanks herhaaldelijke navraag daarover niet geven.
We houden het erop, dat City Marketing wil voorkomen, dat bezoekers van de Marinedagen het Rob Scholte Museum kunnen bezoeken.
Later gistermiddag om half vier werden de blokkades verwijderd, nadat de wind ze deed omvallen en passanten gewond raakten.

In 2013 werd reizigers tijdens de Marinedagen aangeraden om bij Station-Zuid de trein te verlaten om zich per bus naar het feest-terein te laten vervoeren. Zo regelde City Marketing, dat de binnenstad door het publiek werd gemeden ten nadele van de middenstand. Of dat momenteel ook gebeurt, werd uit de laatste actie van City Marketing bij het hoofdstation niet geheel duidelijk.

Ook is op deze foto nog iets anders ook duidelijk waarneembaar, namelijk dat de Gemeente Den Helder het trottoir bewust onregelmatig heeft laten plaveiden. Om bij zowel bezoeker als bewoner van de stad de onterechte indruk te wekken, dat het voormalig postkantoor, waarin thans het Rob Scholte Museum is gevestigd, beter gesloopt kan worden.

Eerder al hakte Woningstichting Den Helder stukken uit de betonnen pilaren van het gebouw om betonrot te suggereren, waarvoor ze nadien door de Gemeenteraad op de vingers zijn getikt en zich gedwongen zagen de schade te herstellen. Behalve één pilaar aan de museumzijde van het gebouw, waarvoor de uitdrukkelijke opdracht werd meegegeven om die vooral zo te laten om zodoende het gebouw en museum een armoedige en verwaarloosde indruk te geven.

De Gemeente Den Helder weigert al jaren onderhoud uit te voeren, ondanks haar contractuele verplichtingen daartoe, met als doel de publieke opinie te beïnvloeden en steun te verwerven voor de sloop van dit Wederopbouw-monument.

Momenteel tast het ontbreken van de gestolen koperen regenpijpen het unieke historische metselwerk onherstelbaar aan.