Monique Pastoor – Mail aan het Rob Scholte Museum t.a.v. de heer Rob Scholte, 25 januari 2017

Wat vooraf ging:

Mail aan het Rob Scholte Museum t.a.v. de heer Rob Scholte, 25 januari 2017

monique pastoor <mo.pastoor@hotmail.com>
Subject: Voorstel
Date: 25 januari 2017 15:44:49 GMT+01:00
To: robscholte@mac.com
Cc: monique pastoor <mp1producties@gmail.com>

Den Helder, 25 januari 2017

Beste Rob,

Ik wens jou en je museum alle mogelijke voorspoed toe. Daarom doe ik jou het voorstel om de ruimte die Emo Verkerk destijds in gebruik had en thans niet meer benut – voor een beperkte periode totdat ik elders onderdak gevonden heb – te ruilen met de accommodatie die mij door de gemeente Den Helder beschikbaar gesteld is. Het biedt jou de mogelijkheid om het oude en nieuwe museum met elkaar te verbinden.

Inderdaad heb ik hier al lange tijd geen voet meer gezet, zoals met meesterlijke scherpzinnigheid is waargenomen. Niet scherpzinnig, maar veeleer stuitend, is de conclusie dat ik met mijn afwezigheid een vernietigende bijdrage lever aan het welzijn van de stad, het museum en mijn eigen karma. Dat is te veel ‘eer’, nog afgezien van het feit dat je een karma niet vernietigen kunt, doch hoogstens creëren.

Ik hoop dat je positief reageert op mijn voorstel. Jij kunt dan de beoogde expansie verder handen en voeten geven. Ik op mijn beurt kan dan, zonder mijn karma negatief te belasten, positief bijdragen aan het welzijn van de stad en het museum en intussen, zonder je in de wielen te rijden, zoeken naar een locatie die meer bij mijn spirituele en artistieke verwachtingen aansluit.

Met hartelijke groet,

Monique Pastoor