Joost Lips – Het Rob Scholte Museum

Rob Scholte – Pacifisme

Het Rob Scholte Museum

Op 18 november 2016, Ruim een Jaar na mijn Emigratie naar Ierland, Karin en de Kinderen, werd ik Lyrisch Bevangen, toen ik na dacht over God. Ik schreef het Volgende Gedicht en plaatste deze Online op Bodemloze Beeldentuin, waarop mij een Verrassing te wachten stond.

Stil Besef

Lag Gister Avond in Bed
en het was me Volstrekt Evident,
dat al mijn Zoeken naar God
Ego is.

God is de Adem, die Nu leeft.

Ik hou van Fernando Pessoa,
die God Niet ziet en hem dan bewijst.

Ik hou van alle Componisten, die zeiden
“Ik was het Niet, de Tonen werden me gegeven.

Ik hou van Rob Scholte
die Geen Religie bedrijft en Verloren Zaken Liefde geeft.

Ik hou van Vuilnis
en de Hoop, waar ik me vaak op voel liggen.

Ik hou van mijn Vrouw, die ik zojuist zei:
“Zeggen, dat ik van je hou, klinkt Verdelend.

Ik hou van mijn Afweer,
die mij in de problemen brengt.

Ik hou van de Liefde
als al mijn Waanzin opvlamt.

Ik hou van Excuses brengen
als het Te Laat lijkt.

Ik hou van Alles
en mijn Schaduw is van Licht.

Bodemloze Beeldentuin, 18 november 2016

Ik meen, dat het Meteen de Dag Daarop was, dat ik mocht vernemen, dat Rob Scholte het Gedicht op zijn Website, het Rob Scholte Museum, had geplaatst. Dat vond ik Leuk! In die Tijd verdiepte in me in zijn Werk en mocht ik ook graag kijken en luisteren naar Interviews met hem. Dan te worden opgemerkt door de Kunstenaar, die mij inspireert, verheugt dan Vanzelf Sprekend Zeer. Toen kon ik echter nog denken, dat het was, omdat Rob S Naam in het Vers naar voren komt, maar in Latere Instanties plaatste Rob Meer van mijn Schrijfsels zonder dat ook maar een Woord naar hem verwees. Ik meende, dat het Ondertussen een Tiental moest zijn, heb het even na gekeken en kwam tot mijn Verbazing tot Maar Liefst 21 Publicaties! WOW, dat is Fraai!

Misschien weet de Lezer, dat Democratie in Nederland een Farce is, en dat Gerechtigheid en Cultuur Behoud hier ook niet worden na gestreefd. De Sluiting van het Rob Scholte Museum in Den Helder getuigt hier van, lees Hier maar eens hoe Zaken verliepen.

Teken de Open Brief aan B & W Den Helder over het Rob Scholte Museum

Lees de Brief en zie onder de Brief de Overweldigende Steun en Liefde voor het Museum van wie U voor gingen, waar de Gezag Dragers vooralsnog overigens hun Neus hebben opgehaald.

In Één van de Berichten op Rob S Site ga ik in op Wat mij in zijn Werk fascineert, Waar ik van geniet, Waarom het een Goed Idee is van zijn Kunst Kennis te nemen. Door op de Afbeelding Hier Onder te klikken kom je er terecht. Enjoy!

Rob Scholte – Glossy XVI

efemerefenomenen.wordpress.com,