Delano Weltevreden – Voormalige Advocaten van Rob Scholte leggen Beslag op Schade Vergoeding, die Gemeente Den Helder Kunstenaar moet betalen + Friedberg wacht al Anderhalf Jaar op zijn Geld

Benno Friedberg (foto telefoonboek.)
Friedberg & Mahn (fotio telefoonboek.nl

De Voormalige Advocaten van Rob Scholte leggen Beslag op een Schade Vergoeding, die de Gemeente Den Helder de Kunstenaar moet betalen

Den Helder – De Rechter heeft Nog Niet Vast Gesteld hoe hoog de Schade Vergoeding is, die de Gemeente aan Kunstenaar Rob Scholte Moet Betalen. Maar omdat Scholte nog een Open Staande Rekening van Ruim Drie Ton heeft bij Advocaten Kantoor Friedberg & Mahn Advocaten, heeft het Amsterdamse Kantoor alvast Beslag laten leggen op die Nog Uit te Keren Vergoeding.

Friedberg & Mahn hebben Scholte Jaren Lang Juridisch Bij Gestaan in de Strijd tegen de Gemeente Den Helder. Zij waren ook Betrokken bij de Onderhandelingen over de door Scholte Gewenste Aankoop van het Postkantoor, waar het naar Hem Vernoemde Museum was gevestigd. Omdat Scholte volgens de Gemeente Niet kon Voldoen aan de door het College Gestelde Voorwaarden, zijn de Onderhandelingen in het Najaar van 2017 Afgebroken. Het Gebouw is Vervolgens Verkocht aan Bouwbedrijf A Tuin.

Eerst bepaalde de Alkmaarse Rechtbank dat de Gemeente Onrechtmatig had Gehandeld door de Onderhandelingen Af te Breken. De Gemeente is in Beroep Gegaan tegen de Uitspraak, maar ook het Amsterdamse Gerechtshof heeft Eerder dit Jaar Bepaald, dat de Onderhandelingen Onterecht zijn Af Gebroken.

Scholte heeft, Lang voor de Uitspraak van het Gerechtshof, een Schade Claim van 1,7 Miljoen Euro bij de Gemeente In Gediend. De Gemeente vindt het Bedrag Absurd en Niet Onderbouwd. Meer daneen Paar Duizend Euro’ kan de Schade, die Scholte heeft geleden Niet bedragen, zegt de Stad Advocaat.

Scholte moet een Zo Genoemde Schade Staat Procedure in gang zetten, waarin zijn Claim wordt Onderbouwd. De Rechter beslist Uiteindelijk Hoe Hoog de Schade Vergoeding is.

Helders Dagblad, zaterdag 21 mei 2022 om 06:58

Benno Friedberg wacht Al Anderhalf Jaar op Zijn Geld

De Rechter heeft Nog Niet Vast Gesteld Hoe Hoog de Schade Vergoeding is, die de Gemeente aan Kunstenaar Rob Scholte moet Betalen. Maar omdat Scholte nog een Open Staande Rekening van Dik Drie Ton heeft bij Advocaten Kantoor Friedberg & Mahn, heeft het Amsterdamse Kantoor Al Vast Beslag laten leggen op die Nog Uit te Keren Schade Vergoeding.

,,Er moet Iets Gebeuren’’, zegt Advocaat Benno Friedberg, die Al Anderhalf Jaar op zijn Geld wacht.

Friedberg & Mahn hebben Scholte Jaren Lang Juridisch bij gestaan in de Strijd tegen de Gemeente Den Helder. Zij waren ook Betrokken bij de Onderhandelingen over de door Scholte Gewenste Aankoop van het postkantoor, waar het naar hem vernoemde museum was gevestigd.

Scholte kon volgens de Gemeente Niet kon Voldoen aan de Door het College Gestelde Voorwaarden. Daarom zijn de Onderhandelingen met hem in het Najaar van 2017 Af Gebroken. Het Gebouw is Vervolgens Verkocht aan Bouwbedrijf A Tuin.

Eerst bepaalde de Alkmaarse Rechtbank, dat de Gemeente Onrechtmatig had gehandeld door de Onderhandelingen Af te Breken. De Gemeente is in het Beroep gegaan tegen de Uitspraak, maar ook het Amsterdamse Gerechtshof heeft Eerder dit Jaar Bepaald, dat de Onderhandelingen Onterecht zijn Af Gebroken. De Gemeente moet hem een Schade Vergoeding betalen. De Hoogte daarvan is Nog Niet vastgesteld.

Scholte heeft, Lang voor de Uitspraak van het Gerechtshof, een Schade Claim van 1,7 Miljoen Euro bij de Gemeente in gediend. De Gemeente vindt het Bedrag Absurd en Niet Onderbouwd. Meer dan ’een Paar Duizend Euro’ kan de Schade die Scholte heeft geleden Niet bedragen, zegt de Stads Advocaat.

Benno Friedberg van het Amsterdamse Advocaten Kantoor vertegenwoordigde Scholte nog toen de Claim werd In Gediend.

,,Wij hebben een Deskundige In Gehuurd om de Schade te berekenen. Een Prima Deskundige, die ook door Rechtbanken wordt In Gehuurd. Ik had Verwacht, dat ook de Gemeente een Rapport zou laten Opstellen.’’

Scholte moet een Zo Genoemde Schade Staat Procedure in Gang Zetten waarin zijn Claim wordt Onderbouwd. De Rechter beslist Uiteindelijk Hoe Hoog de Schade Vergoeding is. Rob Scholte heeft nog een Open Staande Rekening van Ruim 317.000 euro bij het Amsterdamse Advocaten Kantoor.

Friedberg zegt, dat zijn Kantoor Al Vast Beslag heeft gelegd op het Bedrag, dat de Kunstenaar van de Gemeente krijgt. ,,Er is Eerder Beslag Gelegd op de Kunst Collectie, maar die Zaak lost zich Niet op. Er Moet Wat Gebeuren.’’

Heldersee Courant, dinsdag 24 mei 2022, page 22

Delano Weltevreden – Den Helder is Niet Verzekerd voor de Schade Vergoeding, die aan Rob Scholte Betaald Moet worden

Staf RSMuseum – Advcaten Kantoor Friedberg & Mahn legt Al Vast Beslag op Te Betalen Schade Vergoeding van Gemeente Den Helder aan Rob Scholte