B & W Den Helder – Voorstel tot het vaststellen van de Visie op de Stationslocatie, ‘Welkom in Den Helder’

In navolging van het ambitiedocument ‘De Huiskamer van de Stad’ biedt het college van burgemeester en wethouders thans de Visie op de Stationslocatie ter vaststelling aan. Deze visie is tot stand gekomen aan de hand van een uitgebreid participatieproces. Op basis van de Visie op de Stationslocatie wordt een ontwerp voor de stationslocatie opgesteld en wordt de bestemmingsplanprocedure opgestart voor het gebied. In het collegeprogramma is de vaststelling van het bestemmingsplan voorzien in het tweede kwartaal van 2017. De commissie dient de raad over het voorstel te adviseren.

PDF’s:
Visie op de Stationslocatie
Bijlage_4_1_opbrengst_participatie
Bijlage_4_2_moodboards
Bijlage_4_3_uitkomsten_stadsdebat
Bijlage_4_4_uitkomsten_reizigersenquete
Raadsbesluit Visie op de Stationslocatie
Raadsvoorstel Visie op de Stationslocatie

Raadscommissie Stadsontwikkeling en -Beheer, 11 januari 2016

Extra PDF’s:
Raadsvoorstel ‘Stadshart Den Helder – Huiskamer van de stad- Ambitiedocument 2014 – 2018
Ambitiedocument 2014-2018
RI- Stadshart Den Helder (Huiskamer van de Stad)

1 Comment

1. Mag ik even een correctie doorgeven op het Raadsvoorstel Stadshart Den Helder -Huiskamer van de stad. Daarin valt het volgende te lezen;

Postkantoor;

Het voormalige postkantoor krijgt een nieuwe invulling. Met de initiatiefnemers van het Rob Scholtemuseum wordt gewerkt aan een haalbaar concept voor een culturele ontmoetingsplek op deze locatie. Het nieuwe bestemmingsplan moet dit mogelijk maken.

Dit moet zijn;

Het voormalige postkantoor laten we instorten. Iedere gebouweigenaar in de stad die zijn pand laat verwaarlozen krijgt een aanschrijving, maar wij als gemeente staan boven de wet. Door lak aan alles en iedereen te hebben, genieten wij van onze macht.

De initiatiefnemers van het Rob Scholtemuseum worden maximaal tegengewerkt. Om met Scholte te kunnen communiceren is enige geestelijke ruimte vereist en die hebben wij niet. Dus deugt Scholte niet en moet hij de stad uit worden gepest.

Het bestemmingsplan zien wij als een belangrijk wapen om Scholte en zijn museum te kunnen slopen.

Het bovenstaande zullen wij overgieten met een mierzoet PR sausje om de bevolking zand in de ogen te strooien.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.