wUm – Jaah! Kunstenaar Worden! Dat wil ik Ook Wel!

Rob Scholte heeft het – hoe wanhopig kan je zijn – museum De Fundatie in Zwolle zover gekregen dat hij er duizend nuttige handwerken mag ophangen. Maar Rob is niet zomaar iemand. Hij hangt ze achterstevoren op! Jaha! Dat is wat, hè? Kom er maar eens op!

Nou, dat is dan ook al gebeurd. Op de documenta 7, in 1982, die ik dankzij Rob van Moppes, het kan niet vaak genoeg vermeld worden, per auto kon bezoeken, had iemand, Er waren 179 Deel Nemers, in een Hoekje van een Kamer een Paar Stapels Schilderijnen Neer Gezet. MET DE BEELD ZIJDE NAAR DE MUUR. Nou, Jonge,Dat was Wat. Rudi Fuchs ging Daar Alle Maal Over.

Dusseh, Rob, Verzin ’s Wat Nieuws.

wUm’s website.nl, 29 april 2016 | 10:11

Anoniem op 29 april 2016 11:34
Ondersteboven, … eh, op z’n kop of zoiets zou ook leuk zijn.
Viele farbige Dinge nebeneinander angeordne, bilden eine Reihe vieler farbiger Dinge. Lawrence Weiner, d7 1982.
Volgens de Uitspraak van Weiner maakt Het Alle Maal Niets uit.
Academia Fridericianum

wUm op 29 april 2016 16:10
Was dat niet Kiefer, die de dingen op hun kop tentoonstelde? Symbolisch voor het naoorlogse Duitsland? Geef er maar een draai aan. En kijk er diepzinig bij.
joost op 29 april 2016 17:23
Een groot aanhanger van de toegepaste filosofie zei ooit: Je ziet het pas als je het doorhebt.
Op naar de Fundatie!
Zwolle zonder dolle!