Willem Klumper – Why keep searching for words, for the answers are here!

gezocht: Leddy

Leddy (de ~)

1 [g.mv.] ander woord voor Les =>een klein lesje, een leddy, laat dit een leddy voor je zijn!

Leddy (2) (de ~ m.)

1 iemand een leddy geven, soort straf => ook de leddy-les

Leddy-leer (de ~ v.)

1 Leerschool binnen de filosofie, die zich met name met vraag bezig houdt, waarom het leven een les is? Opgericht in 1981, door erudiet Willem “Biels” Klumper (1963- )

Leddy-lied· (het ~ v.)

1 geuzenlied van de leddy-school => “omdat het een les is, omdat het leddy, peddy les is”, en “wij zijn de leddy’s en we hebben veel lol”

´Leddy·alfabet(het ~ v. (bn.)

1 alfabet met uitsluitend mede klinkers, en afgeleid van leddy, =>beddy, ceddy, deddy enzovoort.

gezocht: Prince

Prince

1 [g.mv.] voormalig popmuzikant, nu zichzelf verheven tot God, met een onuitspreekbare naam O(+>, ook The Artist Formaly Known As Prince, Tafakap=> voluit Prince Rogers Nelson, geboren in Minneapolis, Minnesota, U.S.A (1958- ) schijnt sinds 1994 ook aanhanger van de leddy leer te zijn

gezocht: Rood harigen

Rood harigen (de ~ v.)

1 [g.v.] Bepaald “ras” van roodharige vrouwen / meisjes, meestal met lichte, blauwe of grijs-groene ogen. =>Het enige amoreuze “gevaar” waar meester Willem Biels Klumper geen rationele les tegenover kan zetten. Aldus Biels verbleekt elke vorm van kunst bij het contact met dit type vrouwen. Raskenmerken zijn; impulsiviteit, onstuimigheid, onbegrensde sexualiteit en ongrijpbaarheid.

gezocht: Charlie Parker

Charlie Parker

1 [g.m.] Parker, Charles, Christopher (Kansas City, U.S.A. 1920-1955) Jazz Alt-saxofonist / componist, samen met Dizzy Gillespie en Thelonius Monk, uitvinder van de Be-Bop. => Charlie Parker, ook kortweg “Bird” genoemd was niet alleen uitvinder van de Jazz stijl “Be-Bop”, maaar bezat een prachtige toon, onnavolgbare snelheid, en componeerde ook een groot aantal jazz-standards, waaronder; Parker’s mood, Scrapple from the apple en Marmaduke. Parker heeft nagenoeg alle jazz-muzikanten tot op heden beïnvloed en zijn invloed geldt nog steeds. De legendarische Miles Davis schreef in zijn auto-biografie dat hij Charlie Parker als muzikant enorm bewonderde maar zijn drugsgebruik en bijbehorend oppertunistisch gedrag verafschuwde. Een mooie anekdote is die van de brand in Parker’s huis in New York. Hij vluchtte naakt en high uit zijn brandende woning. De politie dacht dat Parker gek geworden was bracht hem naar een krankzinnigen-inrichting. Later kwam Parker opnieuw in een inrichting “the Camarillo”. Hier kreeg hij elektro-shocks toegediend. Hij oveleefde dit en zijn spel leed hier nauwelijks onder. Meester pianist Bud Powell onderging het zelfde lot, maar heeft hier blijvend hersenletsel aan over gehouden. Aldus Miles Davis. Wonderlijk is het ook hoe Parker het volhield om met een mix van allerlei soorten drugs, nog steeds geweldige muziek te blijven maken. Zijn onvermijdelijke (te vroege) dood op 35 jarige leeftijd, maakte hem nog meer tot een legende.

gezocht: Soortement

Soortement(een~)

1 [g.mv.] een persoon welk een verbluffende uiterlijke gelijkenis vertoont met een ander persoon=> (objectief) ook dubbelganger, komt in werkelijkheid hoogst zelden voor.

gezocht: Achtige

Achtige (een ~ (v.)

1 een persoon welk een opmerkelijke uiterlijke gelijkenis vertoont maar waar toch duidelijk verschil waarneembaar is => het subjectieve gaat hier een grotere rol vertonen. Zo vindt meester Willem Biels Klumper dat Sandra Reemer een Nada van Nie-achtige is, terwijl iemand anders het daar totaal niet mee eens hoeft te zijn.

Mijn zus ontdekte ooit dat Rob Scholte eigenlijk een Henny Huisman achtige is. Op zich een verbluffende vergelijking, daar Scholte het toonbeeld is van de kunstenaarscene, terwijl Henny Huisman het paradepaardje is van de van de Ende-stal. Divine Sylvie (in mijn ogen een onwaarschijnlijk mooi blond, lang meisje) was het daar totaal niet mee eens. Daar zij onderdeel wilde zijn van het kunstenaars wereldje, waar Rob Scholte heilig is en zeker niet met de on-mens Henny Huisman vergeleken mocht worden.

gezocht: Type

Type (een ~ (v.)

1 (subjectief) een type vertoont nog wel uiterlijke gelijkenis maar van persoonsverwisseling kan geen sprake meer zijn. =>zo vindt W.B. Klumper dat hij net zo’n type is als Jeroen Krabbé, terwijl Jeroen Krabbé toch een heel ander type is.

gezocht: DDA

DDA (een ~ m.)

1 volledig Doet Denken Aan=>bij een dergelijke vergelijking met personen hoeven uiterlijke kenmerken geen enkele rol meer te spelen, maar hierbij is een vluchtige associatie door bijvoorbeeld mimiek al genoeg. Die persoon Doet me Denken Aan…..

gezocht: DDA/WNNAW

DDA/WNNAW (een ~ m.)

1 volledig Doet Denken Aan maar Weet Nog Niet Aan Wie =>Tamelijk abstracte associatie waarbij er gevoel is van herkenning, maar dermate vaag, zodat er geen beeld, concrete vergelijking of naam genoemd kan worden.

gezocht: Soortementen-obsessie

Soortementen-obsessie (een ~ m.)

1 een persoon die volledig beheerst word door de gedachte dat er in ieder persoon wel een soortement schuilt=>bij een dergelijk ziektebeeld gaat de patient soortementen en DDA/WNNAW’ers lukraak door elkaar halen. Zo ontmoette W.B. Klumper ooit iemand die vond dat Fred Emmer een soortement Ron Brandsteder was, terwijl hier niet eens sprake is van een DDA.