Wat betekent? – Niet Ver Verdere Behoeven te Uit Kijken

Bezoek Napoleon aan Den Helder (foto Jan Idema | Twitter)

Niet Ver Verdere behoeven te Uit Kijken

De iets anders ‘Een Keel Smeeren’, ‘Uemand den Rug Smeeren’ bestaan Figuurlijk, maar het Voorschrift betreffende Mr Jan bedoelde een Wezenlijk In Wrijven betreffende een Vettige Zelfstandigheid. Je herinner mij, het Medici over Later Tijd, naar hun Stokpaardje veel al een Sobriquet of wel Spot Naam beschikken over gekregen. Ons, dien ik Niet Benoemen zal, Nomina Sunt Otiosa et Odiosa, bekwam achter zijn Voornaam een  Qualificatie, ontleend met ’s Mans Speciale Voorliefde wegens Purgantia.

Met deze het Geen Gecompliceerde Zin Verlangen is Soutendam Kennelijk Beweren het de Zichtbare Invloeden over een Immigratie met Name tussen Arbeiders Meisjes Nog Duidelijk was. Zodra Net Opgevoede Burger Jongen had hij er Klaar Blijkelijk Wilde Visoenen Voor.

Slechts 2 huisjes, het één eigendom aangaande de weduwe betreffende Jan Heyndricxz. ‘Plochos’ (ploegos), het overige aangaande een goudsmid, werden in welke steeg opgetekend; thans vindt men er aldoor één met een zuidzijde.

hun dienst waar te nemen, waarvoor zij elk daags ontvingen 7 stuivers, welke wekelijks werden uitbetaald.

Voor hem gaat op bestaan ouden dag de herinnering aangaande vroegere tijden alsnog wel weleens betreffende weemoed zijn in je gedachten opgekomen; want voor hem, onmiddellijk wegens zovelen, die een ‘oude religie’ (RK godsdient).

Antwoorden Ook alang woon ik al geruime tijd niet verdere in Den Helder, dit is nog alsmaar ons plaats die behoefte bezit aan ons museum wanneer het betreffende Rob Scholte. Een gehele gemeenteraad zou ons dergelijk initiatief enthousiast dienen te omarmen.

Waarschijnlijk hield hij commensalen (soort kamerbewoners), het een Latijnse schoolmeesters niet slechts vergund was, doch hen werden daarenboven vrijdom betreffende bier toegestaan door een burgemeesters, zowel met hun huisgezin ‘ende oock een commensalen’ vanwege zover zij er enig wens­ten te houden.

Lucasgilde. Wat een kunst van dit beeldsnijden in hout voorheen vermocht, mag men bij overige aanschouwen in een lijst rond de plattegrond van de stad Delft, die hangt in de kamer aangaande B&W in het raadhuis [tegenwoordig in een studiezaal met dit gemeentearchief]

Ook compareerden op 01-04-1652 Cornelis Jacobsz Esseboom(zoon), als kerkmeester en indien schepen Matthijs Hendrix Leijssen. Een goederen mogen niet worden verkocht, doch moeten iedere keer blijven aan een kerk en de armen, anders gaat dit aan bestaan kinderen ofwel verschillende descendenten komen.

In een loop der eeuwen zijn zij uitgestorven, verhuisd of tot ons verdere nederige positie afgedaald, dan welke door hun voorvaderen in een maatschappij werd ingenomen en daarmee op hun beurt een waarheid bevestigd betreffende een spreuk het niets bestendiger kan zijn dan onbestendigheid.

Nader de gracht opwandelende, met het register wanneer trouwe gids, bespeuren wij, dat daar tevens ons meester schilder woonde in een der aanzienlijkste huizen aangaande welke omgeving, dat volgens zijn eigenaar vier haardsteden bevatte. Bestaan titel was Michiel Jansz en de deftige burger, welke te middelpunt van werklieden en winkeliers die huizinge bezat, was niemand anders dan een vermaarde ‘contrefeyter’ Mierevelt, iemand die dit portretteren van heel wat ‘groote Heeren ende Vorsten’ geen windeieren legde.

met tien morgen vrij eigen weide en zaailand in de 10e hoeve betreffende IJsselmonde. Het land lag in hetzelfde alweer gemeen met de koper en met een weeskinderen betreffende zaliger Wouter Pietersz en strekte met “den ouwen noortzeedijck aff inne tot aen dit kercke ofte oudelands dijckien int zuytende”. Belenders waren oost: Pieter Lenerts Arijswager c.s. en west: Corn. Jans int Velt met de heer advocaat Dou (ORA Oost-IJsselmonde, inv. 184 fol. 173vo).

Geoorloofd had zijn grootvader trouwens zijn werkplaats ofwel atelier in een ‘refter’ of eetzaal aangaande ons oud klooster, zoals Karel van Mander in dit voormalig St. Annaklooster.

Waar de brouwerij ‘een bekijk hier (http://jeffreyyxtql.bloginwi.com/227725/details-fictie-en-slotenmaker-wilrijk) Roskam’ heeft gestaan? Daaromtrent geeft een Beschrijvijving der Stadt Delft door Reynier Boitet uit 1729 vol­doende zekerheid. Daarin zeker komt een lijst voor met brouwerijen en wij vinden daarenboven de brouwerij ‘Een Roscam, staande op dit Achterom’. Voorts, in aan­merking nemende het deze in 1640 reeds uitgebroken was, maar het ons andere, vroeger ‘De Slange’ ge­naamd en gelegen op het Antieke Delft tegenover de Haverbrug ofwel een gewezen Koornbeurs, haar benaming ver­anderde en die betreffende „Een Roskam’ aannam, meent deze het we de regio, daar waar Jan Steen gedurende een lange cyclus aangaande jaren woonde en werkte, niet ver verdere behoeven te uitkijken.

elliottvgrcn.aidblogs.com, October 5, 2017