WAAH! Wearable Art Award Holland!

Wearable Art Award Holland (WAAH!) is een platform voor beginnende designers of mensen met een bijzondere visie of innovatieve ideeën op het gebied van mode en/of kunst. WAAH! organiseert hiervoor een jaarlijkse theatershow waar de meest uiteenlopende draagbare kunstwerken worden getoond. Designers die aan de theatershow meedoen kunnen verschillende awards winnen én maken kans op een ticket voor de wereldwijde awardshow van WOW in Nieuw Zeeland of voor deelname aan de audities aldaar.

WAAH! is op zoek naar designers, studenten, kunstenaars of mensen met ‘gewoon’ een heel gaaf idee. Ze delen allemaal dezelfde passie: het maken van een extravagant of innovatief draagbaar object/ kledingstuk.

Na auditierondes worden 40 designers geselecteerd. Zij mogen hun visie of ontwerp voor het thema van hun keuze gaan uitvoeren om te tonen tijdens de WAAH! theatershow in zomer 2016.
Twee maanden voor de show moeten de creaties af zijn. Van de creaties worden foto’s gemaakt voor een prachtig boekwerk. Bovendien gaan theatermakers met deze foto’s aan het werk om samen met DJ’s, vj’s en choreograaf een theatershow te realiseren. Daarnaast worden er diverse online en offline uitingen gemaakt waarin de designer zijn of haar idee kan presenteren aan een groot publiek.

Tijdens een wervelende WAAH! theatershow met modellen, dansers en verschillende acts worden de kleding-/kunststukken gedragen en getoond en krijgen de designers de kans om zichzelf te presenteren aan de kunst en modebranche. Een jury van gerenommeerde personen uit de mode- en kunstwereld met elk hun eigen expertise, zal per thema een winnaar aanwijzen.
Vanuit deze WAAH! winnaars maakt bovendien 1 winnaar kans op een ticket voor de show van WOW New Zealand of voor deelname aan de audities aldaar.

Deelnemen
Via het deelnameformulier kun je je aanmelden voor de WAAH! awards in de thema(‘s) naar keuze (max. 2 thema’s). Na inschrijving ontvang je een uitnodiging voor de audities in april/mei 2015. Tijdens deze audities krijg je kans om je werk te tonen. Dat kan met foto’s, schetsen, werkstukken of andere presentaties.
Uit deze auditierondes zullen 40 designers worden geselecteerd om deel te nemen aan de WAAH! theatershow in de zomer van 2016. Hiervoor is een inschrijffee vereist. Deelnemers aan de WAAH! theatershow krijgen 7 maanden tijd om hun creaties te maken.

Deelnemers buiten Nederland kunnen hun werk in pdf- of jpg-formaat voor de audities versturen via WeTransfer. Hierover nemen wij vooraf contact op, na inschrijving via het deelnameformulier.

We hebben Rob Scholte in de jury en als Daan Roosegaarde in het land is wil ook hij meewerken aan onze eerste editie van WAAH! Mogen we over WAAH! komen vertellen?
Nog maar 3 dagen om je in te schrijven! Zaterdag 23 mei is de auditiedag en kun je je ontwerp persoonlijk komen presenteren.
Dus schrijf je in en doe mee met de allereerste editie van WAAH!

Bekijk de video van WOW New Zealand: