Voordeeluitjes.nl – Highlights Hotel Wienerhof***

Het 3-sterren Hotel Wienerhof is een sfeervol familiehotel, gelegen in de binnenstad van Den Helder, tegenover het NS station en het veelbesproken museum van kunstenaar Rob Scholte. Vijf minuten met de auto scheiden u van het strand en de zee. Dit kind- en huisdier vriendelijke hotel is van alle gemakken voorzien. Daarnaast vormt het de ideale uitvalsbasis voor uw bezoek aan Den Helder en de noordelijke Hollandse kust.

In Den Helder, in het uiterste noorden van de Kop van Noord-Holland, heeft u een heel palet aan mogelijkheden binnen handbereik: veel stadsvermaak, culturele bezienswaardigheden, het strand, de zee aan drie kanten en mooie natuur om doorheen te struinen of langs te varen. Tel hier het grote aantal zon uren bij op en trek uw conclusie: Den Helder is the place to be!

Het restaurant van Hotel Wienerhof is zeven dagen per week geopend van 12:00 tot 22:00 uur, voor lunch en diner. Ook kunt u dagelijks genieten van een heerlijk ontbijtbuffet, om de dag goed te beginnen. Een lift, een sfeervol terras, een 24-uurs receptie, een fietsverhuur, een bar en een overdekte fietsenstalling maken het voorzieningenaanbod compleet. Voor het gebruik van internet hoeft u niets (extra’s) te betalen. Voor het parkeren van uw auto bent u wel aan een tarief gebonden; er is hier namelijk alleen openbare parkeergelegenheid voorhanden. Huisdieren zijn in Hotel Wienerhof welkom, echter tegen betaling.

Wat dacht u van een weekendje weg aan zee, in ons ‘zonnige noorden’? Kom dan cultureel en culinair genieten bij Hotel Wienerhof in Den Helder! Zie hieronder een van onze scherpst geprijsde hotelarrangementen.

Het hotel beschikt over 15 comfort eenpersoonskamers, 26 comfort tweepersoonskamers en 2 junior suites. De kamers zijn voorzien van gescheiden bedden, telefoon, televisie, een kluisje en een badkamer met douche, toilet en föhn. De suites zijn iets ruimer dan de comfort kamers en deze hebben als extra’s een ligbad, een royale zitgelegenheid en ze beschikken over een balkon aan de voorzijde van het hotel. Kamers voor mindervaliden zijn hier niet aanwezig, wel zijn er enkele kamers op de begane grond gesitueerd.

Omgeving

Hotel Wienerhof kunt u vinden in Den Helder, het maritieme pareltje in de Kop van Noord-Holland, dat aan drie kanten omringd wordt door de zee. Den Helder kent u natuurlijk vooral vanwege de Koninklijke Marine die er zetelt en vanwege de Marinedagen die er jaarlijks worden gehouden, in de maand juni. Sail Den Helder, ook plaatshebbend in juni, is een prachtig evenement voor diegenen die van boten en watersport houden. De binnenstad kent een groot aanbod aan winkels en een overdekt winkelcentrum. U kunt hier heerlijk winkelen en uitblazen op een van de vele terrassen. Verder is Den Helder gezegend met een prachtig breed strand en een relatief groot aantal zonuren. De zee en het strand van Den Helder liggen op circa vijf autominuten van het hotel verwijderd en het winkelcentrum van Den Helder begint direct naast Hotel Wienerhof. Ook diverse musea, de schouwburg, de oude Rijkswerf, de Marine en de Helderse haven zijn op korte afstand van uw tijdelijke onderkomen te vinden.

Ook als u cultuur wilt snuiven of lekker de natuur in wilt, heeft Den Helder u veel te bieden. Wat dacht u van een rondvaart op het wad, waarbij u langs de onbewoonde zandplaten vaart, zoals de Noorderhaaks. Vanuit Den Helder kan er langs gevaren worden en als u uw verrekijker meeneemt spot u wellicht een paar zeehonden. Via het bos de ‘Donkere Duinen’, een gemengd bos met talrijke wandelmogelijkheden, kunnen het strand en de zee bereikt worden via strandslag Donkere Duinen. Kunstliefhebbers zitten op de eerste rij. Het Rob Scholte museum staat namelijk dicht bij het station en uw logeeradres. In het voormalig postkantoor heeft de kunstenaar allerhande soorten kunst verzameld, waaronder werken van tijdgenoten en prachtig houtsnijwerk uit zowel West-Europa als Aziatische landen. Een prachtige combinatie van kunst en natuur vindt u in het zuiden van de kustplaats. Wandel er in het zomerseizoen door het ‘landschap van de verbeelding’ van kunstenaar R.W. van de Wint, in een voormalig verwaarloosd duingebiedje, met de naam ‘de Nollen’.