Top van Holland – Een Dagje Uit Dichterbij

Callantsoog, Den Helder, Den Oever, Petten, Schagen, Wieringerwerf

Ontdek en beleef het echte Holland boven Amsterdam!

Ten noorden van Amsterdam ligt alles wat het échte Holland te bieden heeft. Verder dan het oog reikt is er ruimte voor fietsen, wandelen, varen, vissen , zeilen en alle outdoor sporten die je maar bedenken kunt. Natuurlijk is er ook een rijk historisch aanbod dat met inspirerende verhalen de verbeelding blijft prikkelen. Langs de Noordzeekust, de IJsselmeerkust en in het weelderige groene land ertussen, is veel te zien en te beleven en vooral word je uitgedaagd zelf mee te doen. Het hele jaar door kun je genieten van unieke evenementen, prachtige routes, pareltjes van musea en attracties en de fijnste restaurants.

Rob Scholte Museum
Kunst van diverse generaties
Direct naast station Den helder Centraal ligt het Rob Scholte Museum. Een uit eigen middelen betaald privé-museum, wars van subsidies. Het museum bestaat 21 juni vier jaar en is dagelijks geopend, van 12.00 tot 17.00 uur behalve op maandag. Niet alleen werken Scholte zijn hier te zien , maar ook nieuwe en oudere postmoderne kunst van de generatie Sluijters-Van Meegeren-Wichman, Beuys-Warhol-Van Amen en Koons-Bijl-Daniëls. Bijzonder is de speciale aandacht voor de jaren 80 van de vorige eeuw. Samengebracht door een iconische sleutelfiguur uit die tijd. Scholte als model voor Zwagerman’s Gimmick, aan tafel bij de DWDD en gast van Ivo Niehe. De appropriation door Scholte van het Copyright-teken en z’n schilderingen in Huis Ten Bosch in Japan zijn wereldberoemd.
Prijs: 2,50 euro. Kinderen t/m 12 jaar gratis.

Holland Boven Amsterdam is een speciale uitgave van destinatie marketing organisatie Holland boven Amsterdam in samenwerking met Rodi Media, uitgever van onder andere Schagen op Zondag, Den Helder op Zondag en Texel dit weekend, 2e Jaargang 2017, p. 1 en 9