Staf RSMuseum – De arrestatie van documentairemaker Roy Dames

Gepubliceerd op 18 apr. 2018

Tijdens de ontruiming van het Rob Scholte Museum in Den Helder (17 april 2018) is de documentairemaker Roy Dames gearresteerd. Hij maakt een documentaire voor de KRO/NCRV, over Rob Scholte en zijn gelijknamige museum in Den Helder.

Reacties:

7 Comments

1. http://media.tpo.nl/2018/04/16/video-zo-intimideert-ziekenhuis-umc-utrecht-journalisten-ik-zou-die-camera-uitzetten-vriend/

De nep-arrestatie van een staatsjournalist wordt door tientallen media gebracht. Waarschijnlijk betreft het hier een in scene gezette hoax. Alles wat ECHT is wordt buiten het MSM-nieuws gehouden. De criminele en collaborerende NVJ zal er geen enkele aandacht aan besteden.

• Silvana Appels 20 april 2018 op 10:07

Whahaha, staats journalist en dat zeg je over Roy Dames?! Ik geloof dat je hem niet meer kunt beledigen dan dat.

2. In het kader van eerlijkheid: Ik heb begrepen dat Roy Dames zijn excuses heeft aangeboden omdat hij een agent geschopt heeft. En dan is arrestatie natuurlijk volkomen terecht. Klopt dit niet??

3. Op de video is wel iets te zien van verzet, maar de agressie gaat duidelijk uit van de politie. Hij roept duidelijk ‘ik ben pers’ maar wordt dan hardhandig naar buiten geduwd. Dat de arrestatie ‘volkomen terecht’ zou zijn klopt dus inderdaad niet. Daarnaast is materiaal van hem gestolen waarvan Dames aangifte gaat doen -hetgeen de kwade intenties van de politie eens te meer onderstreept. Ik vind met name het verband van Berts alarmerend dat hij zegt: hij heeft excuses aangeboden DUS was de arrestatie terecht. Bad job, Berts!

4. Dit is Kat ten voeten uit… Jarenlang worstel ik al met hem. Aan de ene kant heb ik respect voor Micha. De hele westerse wereld is tot op het bot verrot. Iedereeen kijkt weg, maar Kat niet. Met een waanzinnige heldenmoed valt hij -vrijwel als enige- het monster snoeihard aan. Maar Kat is volkomen doorgslagen. Zijn eigen gedachten beschouwt hij als het volkomen bewijs van wat er in zijn hoofd opkomt. En dat is een ziekte. Bewijs speelt geen enkele rol meer. Uiteraard ben ik het niet eens met het verwijderen van de journalist Roy Dames. Maar wat er daarna gebeurt is onduidelijk. Als Roy Dames -een uiterst aimabel mens, maar die kunnen ook een keer kwaad worden- ZELF besluit om zijn excuses aan de politie aan te bieden omdat hij een agent geschopt heeft, dan was de arrestatie wel degelijk terecht. Want blijf met je poten van de pers EN de politie af! Het verwijderen van de journalist Dames was niet terecht, maar zijn arrestatie wel als Roy zelf zijn excuses heeft aangeboden voor het schoppen van een agent. En wat doet Micha nu? Gaat hij aan waarheidsvinding doen door Roy Dames te bellen om te vragen hoe het nou exact zit?? Nee, hij zet ogenblikkelijk de aanval in op alles en iedereen die zijn gedachten ook maar iets durven te betwijfelen. Micha is verliefd geworden op zijn eigen gedachten, waardoor iedere vorm van zelfreflectie onmogelijk is geworden. Toch bijf ik respect voor hem houden, hoe afgrijselijk moeilijk dat soms ook is. Kat is immers de trapeze werker die de zeilboot vol wegkijkers de goede kant op trekt. Dat hij daarbij regelmatig het water raakt en de hele boot omver trekt, neem ik maar voor lief. Want de boot -onze maatschappij- vaart een meer dan dodelijke koers. Als geen ander durft Micha dat aan de kaak te stellen.

5. Typische leugens voor politie, onze Hermandad.
    Ze zien zich als oppermachtig, kunnen moorden en roven wat ze willen, want het hele volk is gebrainwashed.

Trump en Poetin geven wel wat hoopgevende veranderingen te zien, maar in Nederland worden wel betrouwbaardere ambtenaren nog gemakkelijk neergeschoten, of straffeloos gedemoniseerd zoals bij Thierry Baudet.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.