Scholte, kort geding fietsers, Dorpers en meer in DWOZ

DHA, 17 apr 15 – 15:41

Den Helder – De open brief aan het college over het Rob Scholte Museum, het kort geding dat de Fietsersbond tegen de gemeente aanspant, de Dorperdag en nog veel meer, het komt 18 april allemaal voorbij in De Week op Zaterdag.

In de vaste rubriek “De politieke week van…” is dit keer Tjitske Biersteker te gast. Daarna aandacht voor de door Stichting Present behaalde resultaten in 2014 en een live-verslag vanuit Julianadorp, waar in en rond het Dorpshuis de Dorperdag plaatsvindt.

Een flink aantal bekende Nederlanders zette deze week hun handtekening onder een open brief aan het college. Daarin roepen ze op kunstenaar Rob Scholte ruim baan te geven voor de definitieve realisatie van zijn museum, in het voormalige postkantoor. Initiatiefnemer Theo Knippenberg vertelt over het hoe en waarom van de open brief.

Kort geding
Woningstichting presenteerde het financiële jaarverslag over 2014. Directeur Robbert Waltmann komt langs voor een toelichting. Ook aandacht voor de Fietsersbond Den Helder. Die is het niet eens met hoe de nieuwe rotonde op de kruising Kievitstraat/Ruyghweg wordt vormgegeven, voelt zich niet gehoord en heeft een kort geding aangespannen tegen de gemeente. Wat ze precies hopen te bereiken, vertellen ze in DWOZ.

In het programma ook nog een live-reportage vanaf de Museumhaven Willemsoord, waar het zaterdag open huis is. Tot slot wethouder Odd Wagner over de ‘gemeentelijke ongehoorzaamheid’. De gemeente weigert info te verstrekken aan het CAK, waarmee de ouderbijdrage voor de jeugd-ggz kan worden vastgesteld.

Kade 60
De Week op Zaterdag is gaat 25 april op locatie. Voortaan wordt het programma elke vierde zaterdag van de maand live vanuit restaurant Kade60 op Willemsoord uitgezonden. Tussen 13.00 en 16.00 uur schuiven de gasten aan en uiteraard is publiek ook meer dan welkom. Publiek mag meepraten en reageren op de onderwerpen in het programma.

DWOZ is elk zaterdag te beluisteren via LOS radio, van 13.00 tot 16.00 uur.