Samen! – Maak kennis met Kees-Jan Tuin (48 jaar) Bestuurslid HOV

Begin met Kees-Jan Tuin over Den Helder en hij is niet te stuiten. Hij houdt zielsveel van ‘zijn’ stad, “Een mooie appel, met één beurs plekje. We ­hebben hier alles; strand, zee, duinen, een dynamische haven, de ­Marine, Willemsoord. Alleen onze binnenstad moet de positieve omslag nog ­maken. Maar we zijn hard op weg”.

Zijn glas is altijd half vol en hij denkt het liefst in oplossingen. Als voorzitter van de SPHB (Stichting Promotie Helderse Binnenstad) was het zijn eer te na, dat een ijsbaan huren financieel niet meer haalbaar leek. “We hebben hem nu gekocht. Geweldig, zo hebben we ook in de winter vertier in de stad.” En wie denkt, dat deze afgestudeerde architect (“je kon op de universiteit niet voor aannemer studeren, dus dit kwam het dichtstbij”) alleen bezig is met zijn aannemersbedrijf, dat vader Tuin in 1976 startte, heeft het mis. Energie voor twee, vermoedelijk geërfd van de inmiddels 71-jarige nestor, die een werkweek van 40 tot 50 uur niet schuwt en tot Kees-Jan’s grote vreugde nog steeds een waardevol klankbord is. Dus draait hij in zijn vrije tijd zijn hand niet om voor een aantal bestuursfuncties. Niet alleen voor de HOV, maar ook voor ‘de Knakkers’ (oud leden van de Juniorkamer), voor het stichtingsbestuur Sail en is hij voorzitter van City Marketing Den Helder. “We kunnen onze stad zo veel beter vermarkten. Met de komst van onze city manager gaan we nu eindelijk meters maken”. Ondernemend, hard werkend, echtgenoot en vader van een tienerzoon en daarnaast ook nog tijd voor zijn andere grote passie: muziek maken bij Winnubst en de Knorhanen. Bij de eerste club al vanaf zijn tiende, bij de blaaskapel is hij inmiddels al ruim vijfentwintig jaar kapelmeester. Het plezier spat er van af. De saamhorigheid is groot. “Een hechte vriendenclub. Samen gaan we door dik en dun.”

Samen!, Succesvol ondernemen doe je samen!, Nr. 1, 2016

Meer informatie: