Ronald den Boer – Woningstichting kan Rob Scholte niet redden

„Het zou jammer zijn als het Rob Scholte Museum uit Den Helder verdwijnt”, zegt directeur Robbert Waltmann van Woningstichting desgevraagd. „Het museum biedt deze stad veel kansen.”

De suggestie dat Woningstichting in deze slepende kwestie de reddende engel kan zijn door bijvoorbeeld het gebouw te kopen en voor langere tijd in bruikleen te geven aan de kunstenaar is volgens Waltmann onhaalbaar. „De aangescherpte Woningwetregels laten nu eenmaal niet toe dat wij als woningcorporatie een museum kopen.”

Toch heeft Woningstichting, juist vanwege het belang van het museum voor de stad, wel enige tijd als ’postiljon d’amour’ getracht de betrokken partijen bij elkaar te brengen. Die bemiddeling had geen resultaat. Daarbij was de corporatie bereid, binnen de grenzen van wat is toegestaan, te helpen met bijvoorbeeld bouwbegeleiding, het opstellen van een onderhoudsplan en toezicht op de uitvoering ervan. „Vooropgesteld, zowel gemeente als Scholte heeft een deel van het gelijk aan zijn zijde. Maar wat je wel nodig hebt is vertrouwen. En daarbij: Rob Scholte moet ook wel geholpen wìllen worden.”

NHD, 22 maart 2017, 17:01

1 Comment

1. Waltmann:”Rob Scholte moet ook wel geholpen willen worden”. Scholte moet zich inderdaad laten castreren en zijn bek houden. Als onafhankelijke geest heeft hij af en toe zware kritiek op het door dit college gevoerde algehele wanbeleid. DAT en niets anders kost hem zijn museum. De zwaarst denkbare inbreuk op de vrijheid van meningsuiting en de ergst denkbare vorm van machtsmisbruik. Alleen als je op een uiterst dubieuze manier deel gaat uitmaken van het maffia circuit dat deze stad in een dodelijke wurggreep houdt, kun je dingen voor elkaar krijgen, maar als je kritiek hebt, dan gaat je kop eraf.

DOOD EN DOODENG!!

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.