Ronald den Boer – Commentaar: Parkeren

Om de leegstand in de Helderse binnenstad tegen te gaan en het winkelen aantrekkelijker te maken werd deze week een heel pakket maatregelen gepresenteerd.

Daarin ontbrak de oplossing waarvoor brancheorganisatie Detailhandel Nederland pleit: gratis parkeren. De wethouders Lolke Kuipers (D66) en Bob Haitsma (VVD) gaven desgevraagd aan, dat ’gratis’ niet bestaat en de rekening van dat vrij parkeren ofwel bij de gemeente ofwel bij de ondernemers komt te liggen. En als het aan hen ligt wordt dat niet de gemeente. Die kan het geld wel beter gebruiken.

Daarmee dient zich na de storm over het stadhuis weer een nieuw ’dingetje’ aan voor de veelgeplaagde Stadspartij. Gratis parkeren was bij de verkiezingen immers het op een na belangrijkste speerpunt. In de daaropvolgende coalitie met de kleine partijen werd er ook werk van gemaakt. Wethouder Pieter Kos kondigde in augustus vorig jaar aan dat in de gemeentebegroting acht ton was gereserveerd om gratis parkeren overal in de stad per 1 januari 2016 mogelijk te maken. Vervolgens viel het college en vormde de Stadspartij een nieuw bestuur met VVD, D66, PvdA en CDA. Tot teleurstelling van de Helderse binnenstadondernemers (’Beloofd is beloofd’) is overal gratis parkeren nu niet meer vanzelfsprekend. Hoe redt de Stadspartij zich hier nou weer uit?

NHD, 5 maart 2016 10:00 , Laatste update : 5 maart 2016 14:39

Reacties:

Fred Kwast
En nu dat gratis parkeren niet doorgaat, waar is die gereserveerde 8 ton naar toe gegaan.

Reyer Rensmaag · Werkt bij Zelfstandig kunstenaar
8 ton gereseveerd gewoon een raadsbesluit klaar alles gratis kost niets. geen 8 ton.Belachelijk, Maar de heren en dames willen altijd maar meer meer meer geld zo dat zij mooi weer kunnen spelen asielzoekertje hier en daar kost klauwen met geld.En de burger zucht onder de belasting druk en parkeerbeleid,En als je het niet meer red financieel word je toch gewoon op straat gezet weg huis gezin en kinderen.En de nieuwe zwerver is weer geboren,

Bert de Jong · De Schooten, Noord-Holland, Netherlands
de gemeente en zeestad willen toch dat de gehele stad aantrekkelijker wordt ? Of willen ze alles voor niets ? de politiek in Den Helder laat zich weer van zn beste kant zien.Oplossingen zijn er aan overvloed maar als over ieder dubbeltje een raadsvergadering moet worden gehouden schiet het niet op..Denk aan Den Helder en schuif de politieke ego’s opzij Reserveer geld Investeer in mensen……mooie dromen blijven het danks zij de mensen die wij elke 4 jaar weer een zetel geven waar ze zich koning te rijk vinden..AUB politiek Den helder doe waarvoor je gekozen ben en als je alleen wilt managen en je eigen straatje schoonhouden donder dan maar op naar de Razende bol en ga daar overpeinzen waarom je de politiek bent ingegaan

Theo Teerenstra · Zwolle
Nou gratis parkeren, we komen er gelijk aan. Moet ik eerst mijn werkgever om een fatsoenlijk loon vragen, mijn huurbaas lief aankijken. Misschien kan ik dan weer een auto kopen en wellicht geld overhouden om inkopen te doen met de auto in de binnenstad. Na huur en energie gaat de rest van het salaris naar de supermarkt en dan is het op. En dat verhaaltje over vrij parkeren speelt in heel NL. We willen wel maar we kunnen niet.

3 Comments

1. De VVD en D66 willen belachelijk genoeg geen gratis parkeren invoeren om de totaal wegkwijnende binnenstad te redden. En wat doet Ronald den Boer? Hij leidt de aandacht af van het werkelijke probleem, om de ellende in de binnenstad vervolgens de Stadspartij in de haren te smeren. Ronald den Boer -voor zover mensen nog zo dom zijn om de man serieus te nemen- vormt een bedreiging voor de lokale democratie. Onder het mom van journalistieke onafhankelijkheid steunt hij altijd de clan die dit Palermo aan het Marsdiep al decennia in een dodelijke wurggreep houdt.

2. heleen van der leest 6 maart 2016 op 13:46

Gratis bestaat wel. Alles van waarde is gratis. Liefde…vriendschap… de zon … de maan en de sterren. Een plekje om te parkeren….daar zijn er genoeg gratis van.

3. @Heleen van der List. Prachtig om zulke mooie dingen te lezen in onze gratis Kunstkrant.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.