Rodi – Nieuw Directie Team voor Museum Kranenburgh

Adriana González Hulshof start in januari als de nieuwe directeur van Museum Kranenburgh (foto Judith Jockel)

Colin Huizing issinds 2016 Algemeen Directeur is van Museum Kranenburgh (foto Judith Jockel)

Nieuw Directie Team voor Museum Kranenburgh

Eerder dit Jaar besloot de Raad van Toezicht tot een Twee Koppige Directie. Hier mee wil de Raad Recht doen aan de Vele Aspecten van de Buiten Plaats en Tegelijk een Stabiele Organisatorische Basis onder het Museum leggen.

Voor Zitter Puck Huitsing “Met de Komst van Adriana hebben we een Zakelijk Directeur, die Bewezen heeft een Stabiele Bedrijfs Voering te kunnen In Richten en Onder Houden, en die daar naast ook Onder Nemer is. Ze combineert dit met Liefde voor en Kennis van Kunst. Met Colin heeft Kranenburgh een Ervaren Artistiek Leider in Huis die met Oog voor Kunstenaarschap, Authenticiteit en Actualiteit Succes Volle Programma’s kan Ontwikkelen die Passen in het Profiel van Kranenburgh.”

Zakelijk Directeur

Adriana González Hulshof was Op Richter en Directeur van Amsterdam Art Weekend. Daar Naast heeft ze haar Sporen Verdiend in het Internationale Culturele veld, Onder Meer op het Vlak van Culturele Partnerships, Fondsen Werving en Publieks Bereik. Hulshof over haar Nieuwe Rol “De Combinatie van Moderne en Heden Daagse Kunst, Om Ringd door Prachtige Natuur en Dicht bij het Strand, maakt van Museum Kranenburgh een Wonder Schone plek met Veel Potentie. Ik verheug me Er Op om Samen met de Artistiek Leider en het Team de Ambities van Kranenburgh te Realiseren en Uit te Bouwen, er voor te Zorgen, dat het Museum floreert en dat Zo Veel Mogelijk mensen van Alle Leef Tijden en Achter Gronden kunnen Genieten van de Ten Toon Stellingen en Activiteiten van de Culturele Buiten Plaats en haar Om Geving.”

Adriana González Hulshof

Adriana González Hulshof (Mexico City, 1981) is Opr Rchter van Amsterdam Art Weekend en gaf Hier gedurende Zes Jaar Succes Vol Leiding aan. Onder haar Directoraat groeide het Kunst Weekend uit tot een Vier Daags Event met Jaarlijks Gemiddeld 45.000 (Inter) Nationale Bezoekers. Als Fondsen Werver bij de Nationale Opera & Ballet was ze Verantwoordelijk voor Fondsen Werving en Relatie Beheer. Bij het Prins Claus Fonds ontwikkelde ze Langdurige Partnerships met Internationale Culturele In Stellingen als Museo de Antioquia in Medellín en Arthub Asia in Shanghai en Adviseerde ze bij de Implementatie Daar Van. Ook was ze van uit Verschillende Rollen, waar onder in het Galerie en Veiling Wezen, Werkzaam in de Internationale Kunst Markt.

Artistiek Leider

Colin Huizing is Al Enkele Jaren als Programma Adviseur betrokken bij Museum Kranenburgh. Hij geeft tot 1 juli 2022 het Artistieke Programma Vorm en verheugt zich op de Komende Periode “Er is Veel Potentie om Verder te Groeien. Ik zie er Enorm Naar Uit om met Team Kranenburgh de Positie van het Museum Lokaal en (Inter) Nationaal te Verstevigen.”

Colin Huizing

Colin Huizing (Jutphaas, 1965) is Curator en Producent van Ten Toon Stellingen voor Verschillende Musea en Adviseur voor het Mondriaan Fonds. Eerder werkte hij als Senior Conservator voor het Stedelijk Museum Schiedam en was hij Co Curator van de Nederlandse inzending voor de Biënnale van Venetië 2015 herman de vries – to be all ways to be. In de Af Gelopen Twee Jaren adviseerde Colin Museum Kranenburgh over het Ten Toon Stelling Programma en was hij Samen Steller van de Tentoon Stellingen Lucht (2020) en Kunstenaars van Die Brücke (2021) en Hoofd Curator van The Roaring Twenties, t/m 3 apr 2022. Colin is Co Auteur van een te Publiceren Boek over het Oeuvre van Stanley Brouwn.