Rob Scholte – Vrouwentorso (1) + Schiedam24 – Tijdelijk directeur doet Niet Netjes + Webradio Torpedo – MEER EROTISCHE KUNST SCHIEDAM

Tijdelijk directeur doet Niet Netjes

Schiedam – Jacques Tange doet Niet Netjes. Het gedrag van de Schiedamse kunstenaar mondt uit in een festival, onder diezelfde naam: Niet Netjes. Te zien zal zijn erotische kunst. Van 20 mei tot en met 4 juni.

Deirdre Carasso, directeur van het Stedelijk Museum Schiedam, is dan twee weken met vakantie en Tange neemt voor haar waar. Samen met zijn vrouw Belinda nodigt hij twaalf kunstenaars uit. Het ondeugende werk met een knipoog wordt speciaal voor de tentoonstelling gemaakt of komt uit geheime laatjes. Deelnemende kunstenaars zijn Rob Scholte, Diet Wiegman, Judith Wiersema, Sjef Henderickx, Harald Vlugt, Harr Wiegman, Bram Reijnders, Jacques Tange, Dindi van der Hoek, Maayke Schuitema, Yvon Koopman, Gerrit ter Beek, Michel Snoep [postuum].

Het Stedelijk Museum Schiedam is onder leiding van Carasso een nieuwe koers ingeslagen met aandacht voor kunst en geschiedenis. ‘De directeur is met vakantie’, waarbij een kunstenaar iets toevoegt aan de programmering, is daar onderdeel van.

Met enige verbazing realiseert Tange zich dat dit het eerste (onbezoldigde) baantje is in 35 jaar. ‘Toen ik op de academie zat, vulde ik vakken bij de Codi – en dan nu museumdirecteur voor twee weken. Toch promotie gemaakt.’ Carasso zelf heeft gemengde gevoelens: ‘Wel ontzettend jammer dat ik dan op vakantie ben.’

PS. De data van de tentoonstelling zijn later toegevoegd.

Schiedam24, Altijd Nieuws, 28-04-2017

MEER EROTISCHE KUNST SCHIEDAM

Schiedam – De tiende editie van het festival Niet netjes (erotische kunst) gaat na 4 juni door bij Galerie Jabelle (Schiedam) en in de ArtStudio/Galleryshop van Jacques Tange aan de Schie 50. Op die locaties worden bovendien nieuwe werken toegevoegd.

De Schiedamse kunstenaar Jacques Tange organiseert van 20 mei tot en met 4 juni het festival Niet netjes. Deirdre Carasso, directeur van het Stedelijk Museum Schiedam, is dan twee weken met vakantie en Tange neemt voor haar waar. Samen met zijn vrouw Belinda nodigt hij twaalf kunstenaars uit. Het ondeugende werk met een knipoog wordt speciaal voor de tentoonstelling gemaakt of komt uit geheime laatjes.

Webradio Torpedo, 28-04-2017