Redactie DHA – Prijsvraag “Zet Den Helder met cultuur op de kaart”

Den Helder – De gemeente organiseert een prijsvraag om cultuur meer op de kaart te zetten. De bedoeling van de prijsvraag is het culturele aanbod te blijven verbreden met nieuwe initiatieven. De gemeente zoekt dan ook inspirerende en vernieuwende ideeën. Initiatieven waarvoor mensen speciaal naar Den Helder komen, waarna ze positief verrast weer op huis aangaan. Activiteiten waarmee de stad nog sterker als cultureel hart van de regio wordt neergezet. Daarvoor is dit jaar 20.000 euro beschikbaar!

Iedereen die een idee voor een vernieuwend initiatief of experiment in de kunst of cultuur heeft is van harte uitgenodigd mee te doen aan de prijsvraag. Om mee te kunnen doen zijn dit de voorwaarden:

De activiteit moet vernieuwend zijn en onze stad verrijken. Het idee wordt omschreven in de aanvraag, met bijgevoegd een begroting. De aanvraag betreft een subsidie van minimaal €500,-. Dat kan oplopen tot maximaal 50 procent van de begroting met een maximumbedrag van €10.000. Er moet sprake zijn van samenwerking tussen minimaal twee organisaties en/of verenigingen. De intentie moet zijn dat de activiteit in volgende jaren op eigen kracht wordt uitgevoerd. De subsidie is eenmalig.

Subsidie aanvragen

Vóór maandag 27 maart kunnen ideeën gemaild worden naar onze beleidsadviseur cultuur Judith Koning, via j.koning@denhelder.nl. Ook contact opnemen met Judith is mogelijk voor meer informatie of nader overleg. Een jury bestaande uit de wethouder Cultuur, de beleidsadviseur cultuur, een vertegenwoordiging uit het Cultuurplatform én een onafhankelijk inhoudsdeskundige bepaalt of een inzending een subsidie waard is.

De winnaars worden bekend gemaakt op een thema avond die gezamenlijk door de gemeente en het cultuurplatform georganiseerd wordt. Informatie over de datum en locatie wordt later bekend gemaakt.

Den Helder Actueel, 8 februari 2017 – 12:02

Reacties:

Peter
8 februari 2017 at 13:50
Wat hypocriet!! Ze draaien Last minute Summer Events en nog een aantal initiatieven, waaronder de Vakantiebeurs Kampanje, de nek om en komen vervolgens met de bovenstaande onzin. M.n. LMSE was een initiatief welke een regiotrekker was en families van jong tot oud gratis toegang hadden. Ik ben van mening dat eerst eens begonnen moet worden om Den Helder niet op de kaart te zetten door negatieve publiciteit. Ik kom in vele steden in Nederland en Den Helder staat er heel slecht op in de landelijke opinie!! Bovendien gebeurd er al vreselijk veel op Cultuurgebied in Den Helder. Vergelijk het maar eens met andere vergelijkbare steden in Noord Holland. Moet ook geen overkill worden want het bestedingsniveau is hier niet bijster groot en mensen gaan niet meer elke week erop uit.

Paul Koopman
8 februari 2017 at 15:16
Kunstwerken worden door dit college verwoest of verdwijnen met de noorderzon. Kunstenaars krijgen niet de gewenste ondersteuning om zich te ontplooien. Respectloos voorstel !

Peter
8 februari 2017 at 17:33
Inderdaad Paul, onbegrijpelijk dat ze dit lanceren. Scholte wordt tegengewerkt bijv. als kunstenaar en via een prijsvraag wordt men juist opgeroepen om Den Helder middels cultuur op de kaart te zetten. Ze zijn op het Stadhuis echt het spoor bijster en weten van gekkigheid niet wat ze moeten doen om Den Helder op te fleuren. Maar het leed is geschiedt, Den Helder loopt leeg. Per maand te lezen in de krant hoeveel inwoners er vertrekken.

Fred
8 februari 2017 at 18:47
Deze met de plaat voor de kop voortdenderende door dit gemeente bestuur bestuurde trein, is jaren geleden al door een verkeerd staande wissel gereden. En rammen nu tegen het ene na het andere stootblok.

Henk van Kuijk
8 februari 2017 at 15:56
Is simpel: renovatie van het (culturele) station. Organisatie 1: de Gemeente/Zeestad Organisatie 2: de NS. Kom maar op met die 10 mille….. gaat door naar vrijkaartjes schouwburg voor bijstandmensen en -kinderen.

Judge X
8 februari 2017 at 19:26
IS doet ook aan nieuwe cultuur:

1 Comment

1. Deelnemers kunnen ook meedingen naar de Erdogan prijs voor democratie.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.