Redactie DHA – Meer salaris voor burgemeester, wethouders en raadsleden Den Helder

Gemeenteraad Den Helder 2019 (foto Facebook)

Meer salaris voor burgemeester, wethouders en raadsleden Den Helder

Den Helder – Met het afsluiten van de nieuwe CAO voor rijksambtenaren gaan ook de salarissen van burgemeester en wethouders omhoog. Zij krijgen er, met terugwerkende kracht tot 1 juli 2020, 0.7 procent bij. De hoogte van deze ‘bezoldiging’, zoals het salaris officieel heet, wordt bepaald door het aantal inwoners in een gemeente.

Den Helder valt, net als Hollands Kroon en Schagen, in klasse 5 (40.001 – 60.000 inwoners). Het salaris voor de burgemeester wordt € 9.345,69 en dat voor wethouders € 7.510,80. Dit geldt per maand en voor een voltijds dienstverband. Raadsleden krijgen er bruto zo’n 38 euro per maand bij. Hun vergoeding komt daarmee per maand op €  1.362,81. Commissieleden krijgen voortaan per vergadering een vergoeding van € 107,33.

De genoemde bedragen zijn exclusief eventuele overige toelagen.

Den Helder, 10 november 2020

Mandy Seinstra
10 november 2020 At 14:36
Schandalig, iedereen levert in, onder de valse reden ‘Samen tegen het Corona Virus,’ terwijl deze lieden een salaris verhoging krijgen. Een salarisverlaging zou eerder op zijn plaats zijn, in het kader van de ‘solidariteit”, bah!

jutter030
10 november 2020 At 14:48
Eventuele overige toeslagen: Firma tuin, Zeestad, Firma Oosterbeek.

Piet
10 november 2020 At 21:49
Tja, en de zorg medewerkers krijgen niks. De mensen met een uitkering ook al niet en de pensioenen worden ook niet opgetrokken. Alleen het “pluche” en het Koningshuis gaan er op vooruit.
Ik snap inmiddels reuze goed waarom “ze” zo graag met een of ander partijtje en veel valse beloftes in de politiek zitten. En waarom er voor de gewone burgers niks gebeurd. STELLETJE WAARDELOZE ZAKKENVULLERS.

Zus
11 november 2020 At 09:19
Dus als bijvoorbeeld Wethouder van Financiën heb je, inclusief je Marine Officiers pensioen en wat vergaderingen, ruim 10.000 euro in de maand. Dan mag de burger daar wel wat voor terug krijgen zou je zeggen.

frdrk
11 november 2020 At 11:02
Is Kees Visser gepensioneerd marineofficier?????

zus
12 november 2020 At 08:52
Ik bedoelde hier de heer Wouters, van Visser weet ik niet, waar die vandaan komt.

frdrk
12 november 2020 At 10:36
Wouters is geen wethouder van financiën. Maar wethouder pizza proeverij.

‘t kan erger
11 november 2020 At 13:07
Ik vraag me al het hele jaar af wat onze wethouder van minimabeleid en armoede voor zijn salaris doet voor deze doelgroep. Hoef je niet te presteren voor dat geld?

adriaan
11 november 2020 At 13:15
Ho, ho, Piet, beter lezen, de zorg heeft ook gehad en meer dan 0,7 procent.
O ja en ze mogen geen nieuw gemeentehuis geen geld. “Ja, de zorgmensen en al die arme leraren,. Poe, die hebben het zwaar,” maar politie, leger en anderen ambtenaren, “die kunnen rotten en wat dacht je van de bouwvakkers in deze tijd, hoor je niks over.”

Zus
12 november 2020 At 08:57
Als ik de werkzaamheden van een burger bij defensie en een bouwvakker vergelijk: die ambtenaren doen veel minder (en ik kan het weten, want ik heb ook op de “werf” gezeten) en verdienen naar verhouding veel meer dan die bouwvakker. Politie ben ik met je eens: dat is een zwaar onderbetaalde “hondenbaan,” maar dat weet je als je er aan begint. Die leraren moeten niet zo piepen. Ga maar eens een dagje dementerende bejaarden verzorgen dan weet je wat werken is.

George
12 november 2020 At 15:14
Bij een politie baan weet je waar je aan begint, schrijf je, en met het verzorgen van dementen bejaarden niet?

SVB
12 november 2020 At 17:37
Haha, de logica weer. Ja hoop centjes, maar 0.7% komt niet eens overeen met de inflatie. Verder levert echt niet iedereen in, nergens last van gaat prima en tot slot: de zorg krijgt er wel degelijk wat bij. Dit 1000 € en volgend jaar 500 € bonus, verder krijgen ze structureel dit jaar 5% verhoging en volgend jaar 3%, kortom 8% in twee jaar tijd. Denk dat veel mensen daar jaloers op zullen zijn!

Roan
12 november 2020 At 23:15
Mijn vriendin werk in de zorg, ook tijdens de eerste Corona Virus golf, nog steeds geen cent gezien.

ED
13 november 2020 At 17:38
@Zus,
Het lijkt me normaal, dat eenieder jaarlijks er iets op vooruit gaat. Dat geldt voor alle beroepssectoren. Overigens zijn afspraken hierover vaak “jaren” eerder gemaakt. Niemand voorziet, in die onderhandelingen, een pandemie.
De quartaire sector wordt al jaren overbelast. Ik vind dat het, individueel, uitgeoefende beroep hierin onderling niet veel verschild; als je het hebt over werkdruk.
De quartaire sector zou in zijn geheel veel beter beloond moeten worden. Geld echter, wordt helaas over de Nederlandse grenzen, richting Brussel gesmeten; miljarden en miljarden.
Uhm, nog eens; miljarden en miljarden. Miljarden en miljarden.
We halen zoveel ellende binnen. Een tsunami van linkse kiezers. De quartaire sector “piept en kraakt” daardoor nog meer.
Stem FvD!