Redactie DHA – Helderse ambtenaren verhuizen morgen naar Kooypunt + NH – Ambtenaren verruilen Bijlweg voor Kooypunt

Helderse ambtenaren verhuizen morgen naar Kooypunt

Den Helder – Een deel van de Helderse ambtenaren gebruikt vrijdag de 13e voor een verhuizing. Ook het college van burgemeester en wethouders en de griffie verhuist van de Drs. F. Bijlweg naar de Verkeerstorenweg 3. Voor de inwoners van de stad verandert er niets, zo benadrukt de gemeente. Het Klantcontactcentrum blijft namelijk gevestigd aan de Drs. F. Bijlweg 20.

Bij het Klantcontactcentrum kunnen inwoners terecht voor onder meer het aanvragen van een paspoort of rijbewijs of het doen van een geboorteaangifte. De afdeling blijft werken op afspraak.

Het Sociaal Domein blijft gehuisvest aan de Drs. F. Bijlweg 2. De openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 12.00 uur. En telefonisch bereikbaar via het nummer 14 0223. Voor afspraken met het college van burgemeester en wethouders kan contact worden opgenomen met Bureau Kabinet via telefoonnummer 14 0223 of via het e-mailadres kabinet@denhelder.nl.

Vanwege de verhuizing is het Klantcontactcentrum vrijdag de hele dag gesloten. Het Sociaal Domein (Drs. F. Bijlweg 2) gaat om 12.00 uur dicht. Vanaf maandag 16 juli zijn het Klantcontactcentrum en het Sociaal Domein weer gewoon open.

Den Helder Actueel, 12 jul 18 – 10:05

Reacties:

George
12 juli 2018 at 10:35
De gemeente wil graag dat er in den Helder meer gebruik gemaakt wordt van de fiets. Goed voorbeeld doet volgen, dus gemeente (ambtenaren) grijp die kans.

RB
12 juli 2018 at 11:23
hebben de ambtenaren en handhaving voorop weer een nieuw excuus om nog minder op straat / in de buurt / op locatie te komen…..

Henk van Kuijk
12 juli 2018 at 11:41
Stap in een lang serie manipulaties door Burgemeester, VVD, CDA, D66, PvdA en Stadspartij richting bouw nieuw stadhuis. Nu ook gesteund door Beter voor Den Helder, Seniorenpartij en Behoorlijk Bestuur. Symbolisch voor de afstand tussen bestuur en burger. De politiek is nog steeds ziek. Is acht jaar niet in staat om de belofte aan de burger “geen nieuw stadhuis” na te komen. En gaat inefficiënt versnipperen, manipuleren en veel geld verspillen. En dan bezuinigen op kwetsbaren. Bij kritiek hoort een alternatief: handhaven huidige stadhuis, beperkt aanpassen, geen klimaatbeheersing maar balkondeur open, sparen voor nieuw stadhuis over 15 jaar, op locatie die ook goed bereikbaar is voor Julianadorp. Dus op het braakliggend terrein (tijdelijk voor zonnepanelen) waar eerst het nieuwe ziekenhuis zou komen. Zelfs een gebouw harmoniërend met een nieuw ziekenhuis kan. p.s. Deze enorme geldverspilling gaat ook tegen de mening van de OR in.

Theo
12 juli 2018 at 15:10
Ik kan niet anders, dan te schrijven dat ik het hier helemaal mee eens ben. Eerst sparen…dan pas kopen.
Jong geleerd…oud gedaan.

Bodelo
12 juli 2018 at 16:48
Henk, ik hoop toch van harte dat je dit niet meent; “geen klimaatbeheersing maar balkondeur open’.

Henk van Kuijk
12 juli 2018 at 19:55
Ik ben in veel kantoren daar geweest, nergens was het nuffig, je kon en kan er goed werken. Ramen kunnen open, balkondeuren ook, heeel duurzaam in de stad met de schoonste lucht van Nederland. Kan niet altijd in stadhuis Beverwijk…..

Bodelo
16 juli 2018 at 17:26
Henk, dus omdat jij vindt dat het niet nuffig ruikt kan een werkplek voldoen met openslaande deuren?
Henk, als journalist schrijf je leuke stukjes. Blijf je daarbij houden tenzij je je gaat verdiepen in de Arbowet en alle eisen die daarbij horen. Ik wil het je met alle liefde uitleggen onder het genot van een kop koffie (met appeltaart). Dan leg ik je direct de consequenties uit voor de werkgever als deze zich niet aan de ARBO wet houdt.

Kees
12 juli 2018 at 17:
Waarom niet moet ik thuis ook

Henny
15 juli 2018 at 21:54
Hoe komen ouderen die geen auto hebben op het stadhuis op die verlaten plek ????

RB
15 juli 2018 at 22:00
die hebben er niet veel te zoeken, het loket burgerzaken blijft gewoon op de Bijlweg

Bodelo
16 juli 2018 at 17:23
Henny, dat staat toch echt in het stuk. Even lezen aub.

https://denhelderactueel.nl/2018/07/helderse-ambtenaren-verhuizen-morgen-naar-kooypunt/

Ambtenaren verruilen Bijlweg voor Kooypunt

Den Helder – Na jarenlange discussie verhuizen ambtenaren en het gemeentebestuur van Den Helder naar een nieuw onderkomen. Het bestuurscentrum van de stad zetelt vanaf maandag op het Kooypunt aan de buitenrand van de gemeente.

Het stadhuis houdt de gemoederen al jaren bezig in Den Helder. Nieuwbouw, verbouw, verhuizen en tóch geen nieuwbouw: alles heeft in Den Helder de revue al gepasseerd. De politiek kwam er vooral vanwege de kosten onderling niet uit. Ook de Helderse bevolking kwam met regelmaat in opstand tegen allerlei plannen, maar vandaag verhuist dan eindelijk het het gemeentebestuur en het ambtenarenapparaat naar een nieuw onderkomen.

Het huidige stadhuis, een voormalig bejaardenhuis, zou te slecht zijn om nog langer in te werken. Ambtenaren klagen over het slechte klimaat in het gebouw. Het is te klein en het lekt. Afgelopen jaar is de knoop doorgehakt na opnieuw een mislukt plan voor renovatie van het gebouw.

Vanaf maandag huizen het nieuwe college van Den Helder en de ambtenaren in het pand van de Rabobank aan de Kooypunt ten zuiden van de stad. De publieksbalie voor onder meer paspoorten, rijbewijzen en de JA-NEE-reclamestickers blijft in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg in Den Helder.

Den Helder Actueel, 13 juli 2018 – 14:43

Reacties:

Rasjutter
13 juli 2018 at 17:55
Prachtige locatie voor ze, mooi gebouw.

RB
13 juli 2018 at 17:57
echt helemaal top dat ze hiervoor een verhuis bedrijf uit Den Helder hebben gebruikt, dit straalt de hechte band die het Helderse ambtelijke apparaat met onze stad uit…….

Hotmail2
14 juli 2018 at 07:55
@RB, waarom vraag je dat niet eerst op het stadhuis? Volgens mij was Molenaar en Leek de verhuizer en die heeft samengewerkt met Top of andersom. Top deed denk ik de Wi-Fi !

RB
14 juli 2018 at 18:48
omdat je op het stadhuis geen enkel zinnig antwoord krijgt, beetje hetzelfde als uw gemiddelde reactie ……
u bent vast ambtenaar….

lezer
14 juli 2018 at 19:09
RB heeft wel gelijk. Top movers zit gevestigd op 24 plaatsen, dichtstbijzijnde is HHW, hoofdkantoor zit in Arnhem.

Henk van Kuijk
13 juli 2018 at 20:29
Was het huidige stadhuis te klein? Het is de loop der jaren alleen maar gekrompen, qua aantallen ambtenaren. Eens zat het hele voormalig belastingkantoor vol met ambtenaren….. Ongezond? Hoeveel ambtenaren werden er ziek? Ramen en balkondeuren kunnen open. Stoelen zijn goed. Lekken? Ooit een foto of bewijs van die lekken gezien? Heeft de burgemeesterswoning (ook bejaardenhuis) ook lekken? Allemaal smoezen om sluipenderwijs een nieuw stadhuis te bouwen, zonder enig draagvlak bij de bewoners. En een enorme verspilling van gemeenschapsgeld. En de oppositie is geminimaliseerd. De rest ingepakt door Haags kartel.

ED
14 juli 2018 at 23:12
Tot aan uw zin; “allemaal smoezen” ben ik het met u eens. Wat is er in godsnaam mis met het huidige gemeentehuis (buiten haar presentatie, haar uitstraling) Voor wat betreft de nieuwe bestuurslocatie; de klotsende oksels zullen daar niet minder worden… Ik snap dat de uitstraling, zeg maar de buitenkant van het huidige gemeentehuis, er niet is. Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn tot nieuwbouw. Ik las in een eerder artikel dat we er eerst maar eens voor moeten sparen. Daar ben ik het helemaal mee eens. De inschatting is dat, in 2029, de Helderse bevolking stabiliseert (tot dan lopen de bevolkingsaantallen, in de kop van NH, achteruit (al kan dat door politiek (lees beleid op marine bijv.) nog veranderen)). Ik zeg nog 10 jaar sparen. Eerst stabiel in aantallen worden en dan investeren.

RB
13 juli 2018 at 20:45
en waarom niet (terug) naar de Kerkgracht? in Anna Paulowna is dat ook goed gegaan

George
13 juli 2018 at 20:51
Bejaardentehuis? Was een luxe service flat om (welgestelde) senioren naar den Helder te halen waar de gemeente financieel garant voor stond, terwijl ze gewaarschuwd waren dat dit in den Helder geen haalbare kaart zou zijn.

caso
14 juli 2018 at 10:55
Waarom nu altijd zon stom nietszeggend stukje muziek?

Guido
14 juli 2018 at 13:29
Waarschijnlijk rechtenvrije muziek zodat je geen geld hoeft te betalen voor het gebruik er van.

caso
14 juli 2018 at 13:54
Merci voor de info, zo had ik het niet gezien.

Gertjan
14 juli 2018 at 19:18
Tja tot 22 juli is het nog redelijk bereikbaar met bus 158, daarna niet fatsoenlijk per OV bereikbaar. En de fiets zal ook wel geen optie zijn, dus echt groen is deze beslissing niet, ook al zitten er en paar verticaal, dus met weinig rendement, gemonteerde zonnepanelen op het gebouw. En wat gaat er met het huidige, nu blijkbaar leegstaande gebouw gebeuren, laten ze dat leeg staan of worden het weer appartementen ? Persoonlijk vind ik dit kapitaal vernietiging en zou als ambtenaar reuze blij zijn met een groot kantoor met balkon, nu wordt het waarschijnlijk een grote ruimte met tussenschotjes. Het oude belastingkantoor ligt om de hoek, centraal naast een bushalte en lijkt mij beter geschikt. Kan ook Koen vanuit zijn verschrikkelijk tochtende en achterstallige onbewoonbare appartement lopend in plaats van met een vervuilende auto naar zijn werk. Of zou het kwaliteitsrestaurant met de gouden letter M erachter zitten, heel toevallig zaten de eerdere plannen ook al in de buurt van dat restaurant met dezelfde eigenaar, net als de huidige plannen.

Bodelo
En zo vind Gertjan overal een complot in …………………

https://denhelderactueel.nl/2018/07/ambtenaren-verruilen-bijlweg-voor-kooypunt/

Meer informatie:
https://robscholtemuseum.nl/?s=Koen+Schuiling
https://robscholtemuseum.nl/?s=Pieter+Kos
https://robscholtemuseum.nl/?s=stadhuis