Redactie DHA – Akkoord gemeente en Rob Scholte: Museum blijft in Den Helder

Datum: 9 dec 14 – 18:38

Den Helder – Het Rob Scholte Museum blijft behouden voor Den Helder. Dat hebben de gemeente en Scholte dinsdag samen bekendgemaakt.

De gemeente Den Helder en het Rob Scholte Museum melden dat de opzeggingen voor het Rob Scholte Museum en de Rob Scholte studio ingetrokken zijn. Ook de dwangsommen zijn van de baan. De overeenkomsten met Rob Scholte zal de gemeente onverkort in acht nemen. Het Rob Scholte Museum krijgt de gelegenheid uit te breiden met de begane grond en de kelder ruimte, in overleg met huidige gebruikers.

Dinsdag heeft volgens beide partijen goed overleg plaatsgevonden tussen wethouder Pieter Kos en Rob Scholte. Door de bevestiging van de afspraken is voor beide partijen ruimte gemaakt voor vervolg gesprekken. “We gaan in januari ook in gesprek met de gemeenteraad om samen het proces verder vorm te geven.” Rob Scholte en de gemeente Den Helder melden blij te zijn dat het museum in Den Helder blijft “en dat we door kunnen gaan”. Beiden zeggen zich te verheugen op verdere samenwerking.

Het nieuws van de overeenkomst is opmerkelijk, aangezien onlangs zowel Scholte als de gemeente nog lieten weten dat een gehouden gesprek erg stroef was verlopen en niet naar tevredenheid. Beide partijen lagen geruime tijd met elkaar in de clinch over de toekomst van het museum. Lees ook: Scholte en gemeente nog niet op een lijn inzake toekomst museum

21 reacties

a.klomp
9 december 2014 at 20:24

ruud van de kerkhof
10 december 2014 at 07:27
Dankzij de stadspartij is dit voor elkaar gekomen waarvoor hulde .

Flip B
10 december 2014 at 13:05
Niet dankzij de Stadspartij is dit voor elkaar gekomen. Maar door de inzet van de andere coalitiepartijen. Het is meneer Reenders geweest die op facebook heeft gezegd dat de afspraken in het persbericht overbodig waren. De mensen binnen de stadspartij kunnen best achter dit persbericht staan, maar hun leider in ieder geval niet.

Cor Jellema
11 december 2014 at 11:13
Hulde voor wat? ruud van de kerkhof. dat na wat gekonkel hij er opeens wel mag wonen??

sjaakoosterwaal
9 december 2014 at 20:37
Ik wordt blij van dit bericht want mooier kan het haast niet.
Na alle donkere wolken weer een aanwinst voor het stadshart!
En Rob Scholte wens ik veel succes met het museum.

Hessel Bakker
9 december 2014 at 21:24
Gelukkig gebeuren er in Den Helder ook goeie en leuke dingen! Mooi!

gast
9 december 2014 at 22:42
Ben benieuwd wat er met van dongen gaat gebeuren, die zal wel balen. Van het dossier worden gehaald en je collega lukt het binnen een paar dagen.

Gertjan
10 december 2014 at 09:18
Gefeliciteerd Rob en gemeente. Heel goed, eindelijk een goede definitieve invulling nu kan er ook goed reclame voor worden gemaakt zodat er meer bezoekers zullen komen.

jonathan
10 december 2014 at 09:32
Het lijkt wel of die eigenzinnige wethouder Jacqueline van Dongen onder curatele gesteld is. Dan kan ze beter vertrekken.

Jantje
10 december 2014 at 09:44
Ben heel benieuwd hoe die duiventil er over een jaar uitziet, en wat het de Helderse burger gaat kosten. Er is nu wel heel snel overeenstemming bereikt.

Shane
11 december 2014 at 09:30

Jannaman
10 december 2014 at 10:09
Grootste partij van Den Helder staat garant voor grootste partij van incompetente prutsers en draaikonten. Wat staat er nog overeind van hun verkiezingsbeloftes.

Rebel
10 december 2014 at 10:16
Nu deze stap is gezet is er ook geen beletsel meer om het bestemmingsplan Stationslocatie direct te wijzigen, toch….?
6 mei 2014 is dit middels een motie al bepaald. Nu de uitvoering nog.

Nachtburgemeester
10 december 2014 at 11:13
He he wat een goed nieuws zeg gefeliciteerd gemeente en Rob eindelijk wat positief wat er van de gemeente komt

Cor Jellema
10 december 2014 at 12:56
Aha, zo dan is de dwangsom ook weer van de baan natuurlijk….eerst niet wonen toen misschien en nu hoppa….!! na een goed gesprek mag je er blijven wonen……das erg snel dan…de gemiddelde burger in Den Helder moet weken zo niet maanden wachten op een aanvraag vergunning en deze is er zo hoppa…in 1 keer door!! Hulde Gemeente bestuur!!

Shane
11 december 2014 at 09:31
die gemiddelde inwoner van den helder moet ook gewoon alles betalen en dit heerschap niet absoluut niet netjes

Dikke Dirk
10 december 2014 at 14:59
Minder goed nieuws is dat het lelijke gebouw blijft staan. Kan die beroeps fröbelaar geen plek op Willemsoord krijgen.

Jantje
10 december 2014 at 16:33
Inderdaad. Vraag me af wie er blij worden van dit nieuws. Behalve dan Scholte zelf en een paar volgelingen. Maar goed we zullen zien, de toekomst zal het leren. Maar ik denk dat er weinig terecht komt van het met eigen middelen opknappen van het gebouw en aantrekken van volle treinen met bezoekers die vervolgens in Den Helder blijven hangen om nog wat te verteren.

Hotmail 2
10 december 2014 at 16:43
Het heeft in ieder geval al de landelijke pers gehaald in positieve zin.

jz
10 december 2014 at 19:42
Zal volgens mij ook het laatste landelijke nieuws zijn.

E.
12 december 2014 at 10:17
Dit is werkelijk belachelijk zo’n zwerver die eigenlijk niks meer doet en lekker gratis een verblijf plekje heeft.. sloop dat lelijke gebouw !