Rechtbank Noord Holland – Proces verbaal van de mondelinge uitspraak van de voorzieningen rechter van 7 oktober 2020 + PDF

PDF

Rechtbank Noord Holland – Proces verbaal van de mondelinge uitspraak van de voorzieningenrechter van 7 oktober 2020

1 Comment

1. Het oude vonnis op grond waarvan de gemeente de kunstcollectie van Scholte mag laten veilen, zie ik als een gerechtelijke dwaling, die op korte termijn in hoger beroep rechtgetrokken zal worden. De dwalende rechter heeft het ook nog eens bestaan, om het vonnis uitvoerbaar bij voorraad te verklaren. Uniek, dat de kort gedingrechter de gemeente in dit huidige vonnis nog eens met grote klem wijst op de onmetelijke risico’s, die Den Helder loopt bij een vroegtijdige executie. Ik citeer: “De gemeente dient daarbij het risico af te wegen, dat haar vordering in hoger beroep alsnog wordt afgewezen”.

Het risico lopen op een miljoenenclaim, om een paar luttele maanden opslagkosten uit te sparen, is echt te krankzinnig voor woorden, de kort geding rechter vindt dat overduidelijk ook. Maar ja, wraakzucht en schapen in de gemeenteraad… Dit gaat echt dramatisch aflopen voor Den Helder.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.