Pritt Stift – Wie is uw favoriete moderne kunstenaar?

Blikje Pritt (foto Dumpert)

Veel mensen denken, dat GeenStijl bij het woord ‘cultuur‘ meteen naar de gun grijpt voor een wel geplaatst neqschot. Maar dat is onzin. Adrianus S Schraaferzande thoe Pannekoek, de meermalen ontslagen kunstpaus, maar desondanks nog steeds als deskundig te boek staande entrepreneur van Omroep C, meende laatstelijk in een ietwat vileine dis in het perfide treinblaadje De Pers onze omroep PowNed weg te zetten als een cultuurbarbaar, die de Totale Verarming van het Omroepbestel voor ogen heeft. Daarop hebben wij slechts één antwoord: NUTS! Bij GeenStijl zijn we dol op kunsdt en we werken dan ook hard aan het PowNed TV programma voor kunst & cultuur “Teen” (wekelijks 55 minuten.) Zoals U wellicht weet is Fleischbaum een niet onverdienstelijk cartoonist, Hoxha collectioneert verwoed hoogwaardige fotografie, en ondergetekende verzamelt al jaren abstracte kunst van Friese autodidacten. Het zal u dan ook niet verbazen, dat wij hier op de redactie al enige dagen discussiëren over onze favoriete moderne kunstenaars. Dit naar aanleiding van een artikel in onze huiskrant The Times. En wij zijn eruit. De favoriete contemporaine kunstenaar van GeenStijl en Powned is… [tromgeroffel] … [bindend stemadvies] … Rob Scholte.

GeenStijl, 26 februari 2009 | 13:36

Reacties

kunst???
Ketsmaf | 26-02-09 | 13:39

Echt niet, Rob Scholte is een prutser !
jachtbitter | 26-02-09 | 13:40

Staat niet op de kaart…
Ultra Rebel | 26-02-09 | 13:41

Bob Ross, hoe hij op creatieve wijze de bevolking van deze aardkloot onderwijst om kunstd te maken.
Ha! | 26-02-09 | 13:41

Leni Riefenstahl!
yeti | 26-02-09 | 13:41

LOL @ Teen

(eindelijk)
kolonel klootoog | 26-02-09 | 13:42

staat NIET op de kaart. Geen Lingo
Gianluca | 26-02-09 | 13:42

Arie Ribbens en Dries Roelvink zijn mijn favoriete kunstenaars.
patat – generatie | 26-02-09 | 13:43

Helaas staat Terry Rodgers er niet tussen. Ook wel stijlloze kundst vind ik: www.terryrodgers.com…

number one | 26-02-09 | 13:43

Viel kouwes niet onder de noemer ‘kunsdt’ dan?
Nlz® | 26-02-09 | 13:43

Jean-Michel Basquiat voor mij
Merlot | 26-02-09 | 13:43

ja leuk POWNED! ik zoek me de pleuris. nieuw bindend stemadvies aan allen: ‘Thomas Schutte’ Lijkt erop he? (geen ID of die ook 0031 is…)
BYO | 26-02-09 | 13:44

Jackson Pollock natuurlijk!
..zapper | 26-02-09 | 13:44

1. Egon Schiele
2. Paul Klee
3. Pablo Picasso
count von ziegenpuss | 26-02-09 | 13:44

Het is al een kunst op zich om hier een artikel over te fabriceren. Rob Scholte staat niet in het lijstje trouwens, maar dat zal hieronder nog wel een paar maal herhaald worden.
Bier-Sexueel | 26-02-09 | 13:44

Oke, maar die staat er niet bij. Ga terug naar de gevangenis, ga niet langs start en ontvang geen 20.000 leden.
keeskooskaas | 26-02-09 | 13:45

waarom horen we niet waarom het zo slecht gaat met het ledenaantal van PowNed?
neemjemoederindemali | 26-02-09 | 13:45

Gewoon een paar lekkere wijven poedelnaakt twister laten spelen met een spelshow en je hebt je kunst.
thesherminator | 26-02-09 | 13:45

eerst maar even de wikipediaanse definitie van kunst, dan kunt u roepen:
”Kunst is dat wat gemaakt is met de vooropstaande bedoeling (één of meer van) de menselijke zintuigen én de menselijke geest te prikkelen.””

hetluis | 26-02-09 | 13:46

@Gianluca 13:42 
Originele opmerking…
Ultra Rebel | 26-02-09 | 13:47

Klaas Gubbels, maakt enkel koffiepotten.
Andy Botwin | 26-02-09 | 13:48

Rob scholte staat niet eens in het lijstje van The Times?
HypodePipo | 26-02-09 | 13:49

@ neemjemoederindemali | 26-02-09 | 13:45 
Volgens mij gaat Geenstijl het net niet halen. Een tijd geleden moesten ze nog 300 mensen per dag erbij krijgen. Dat is nu opgelopen tot bijna 500 per dag!
Mark2007 | 26-02-09 | 13:50

Ali B
Fragony | 26-02-09 | 13:51

Hundertwasser
kippeNeukert | 26-02-09 | 13:52

“Zoals u wellicht weet is Fleischbaum een niet onverdienstelijk cartoonist”
Deze?
http://3xwtf.nl
Knip | 26-02-09 | 13:52

.. echte kunsdst gaat niet simpel over mooie dingen, maar over VoorWerpen (EN hun makers) die goedkeurende geluiden ontlokken bij de “ons-soort-menschen”. 
Ik kan mij daarom inderdaad niets voorstellen bij GeenStijl als een kunsdtkeurmerk. Waarvoor een welgemeend bravo. Bravo.
Jan Passant | 26-02-09 | 13:52

Jeroen Krabbe, lelijk genoeg om de schurk in een James Bond-film te spelen, is ook kunst.
Bugsy Siegel | 26-02-09 | 13:53

Geweaun, Echte Kunst,
Goya dusch
casl.umd.umich.edu…
vliegende knorrepot | 26-02-09 | 13:54

Mark2007 | 26-02-09 | 13:50
en beginnen met 10.000 + leden de 1e dag, misschien de audi’s maar ff terug naar de lease mij en flink promo teams rondsturen, misschien word het dan wat.
neemjemoederindemali | 26-02-09 | 13:54

(lingo)
En hij staat… NIET op de kaart!
Nietvoordekat | 26-02-09 | 13:54

@Bugsy Siegel 13:53 
Dan doet hij het beter in Transporter 3
Ultra Rebel | 26-02-09 | 13:55

Gregorius Nekschot.
Zwarte Zwadderneel | 26-02-09 | 13:55

Nou ja, voorlopig nog even.
Zwarte Zwadderneel | 26-02-09 | 13:56

Jackson Pollock staat wel op de kaart!
..zapper | 26-02-09 | 13:56

*ctrl+f rob scholte*
hmmm …
JAroen | 26-02-09 | 13:56

Is Fleischbaum dan toch echt dezelfde persoon als Neqschot ?
de Bree | 26-02-09 | 13:57

Sorry, maar voor mij is dat toch echt niet Rob Scholte. Doe mij maar Keith Haring, met z’n door LSD ‘geinspireerde’ schilderijen.
Dinosaurusfokker | 26-02-09 | 13:57

Scholte, Scholte? Euh, is dat niet die kunstenmaker die liggend met z’n handen aan de onderkant van zijn gestrekte benen kan raken?
DANNY3960 | 26-02-09 | 13:57

Ruud de Wild toch?
Schoorsteenveger | 26-02-09 | 13:57

De credits voor de ONTLUISTERENDE ontmaskering van Nekschot kunnen naar het welbekende adres…graag gedaan…
VanFrikschoten | 26-02-09 | 13:58

Banksy, Varini, Loutit en Corbijn…
En Rob Scholte is maar half kunstenaar!
His Goofness | 26-02-09 | 13:58

Powned is nieuw en daar horen ook nieuw kunstenaars bij. De russen waren niet onverdienstelijk in het maken kunst. Daarom stel ik een studiereis voor naar de hermitage en meteen kennis te maken alle facetten van de russische kunst en cultuur.
dolffie | 26-02-09 | 13:58

Banksy
abbi | 26-02-09 | 13:59

-weggejorist-
Ondie | 26-02-09 | 13:59

@ neemjemoederindemali | 26-02-09 | 13:54 
Ik heb het idee dat geenstijl een beetje last begint te krijgen van hoogmoedswaanzin. Ze denken dat alles vanzelf gaat. Ondertussen maken ze een deel van de achterban belachelijk, Limburgers. Ik woon zelf in Limburg en ken toch een hoop sympathizanten van Geenstijl. Ik hoop voor Geenstijl dat ze weten wat ze doen.
Mark2007 | 26-02-09 | 14:00

Zoals Hermann Wilhelm Göring in de jaren ’30 van de 20e eeuw reeds zei: 
”Wenn ich Kultur höre … entsichere ich meinen Browning”

Kultur ist Krieg, und nichts Anderes!
Boris Poepnagel | 26-02-09 | 14:01

en nog: 
Future Systems (architectuur de hoogste kunstvorm)
abbi | 26-02-09 | 14:01

En Herman Brood dan?
patrizio | 26-02-09 | 14:02

Escher natuurlijk, dat is Kunst.
De rest is kundst.
Koekje-dr-bij? | 26-02-09 | 14:02

Ik stem maar helemaal niet, het is kunst dus heeft het mijn stem niet nodig.
PS,wisten jullie reeds dat Rob Scholte er niet bij staat.
Beëlzebul | 26-02-09 | 14:03

Kwaliteitskunst is enkel en alleen te vinden op www.uitopkunst.nl .
brdstck | 26-02-09 | 14:03

Ah! Richard Avedon… Doe mij die dan maar… Of toch Basquiat? Lastig lastig…
His Goofness | 26-02-09 | 14:04

P. Kouwes
P. Picasso
en Drs P.
Bos Hout | 26-02-09 | 14:04

@ mezelf:
http://www.uitopkunst.nl… that is!
brdstck | 26-02-09 | 14:04

Ans Wortel, zonder enige twijfel.
Fleauxe | 26-02-09 | 14:04

Oh, dus Fleischbaum = Mario ofzeau?
Dat had ik nu niet achter hem gezocht
Tobi | 26-02-09 | 14:05

Waarom staat Dick Bruna niet in de lijst?
koerbagh ® | 26-02-09 | 14:06

Dit vind ik nou mooi: www.easyweb.fr…
synchronicity | 26-02-09 | 14:06

De omroep C medewerker heeft gelijk. De gemiddelde GSer heeft niets met kunst op en GS uit zich over het algemeen ‘kritisch’ op budgetten voor kunst. Eerlijkheid gebiedt dat sinds voor het programma kunsstof er een enorm schraal aanbod was om het hele bestel.
Einde van de Domheid | 26-02-09 | 14:07

Ook ik heb Rob Scholte niet kunnen vinden. Times redactie is zeker bang voor VARA praktijken?
Friendlyfreedom | 26-02-09 | 14:07

Mark2007 | 26-02-09 | 14:00 
GS maakt alles en iedereen belachelijk als daar ook maar de kleinste aanleiding toe is, en terecht, dat is de charme ervan. Zolang je je niets persoonlijk aantrekt is er geen probleem. Nu waren het Limburgers, later zijn het Tukkers, de Friezen komen ook nog wel een keer aan de beurt etc etc…. Hoort er gewoon bij, als je daar al niet tegen kan (en ik zeg niet dat het in jouw geval zo is) is het einde zoek.
Bier-Sexueel | 26-02-09 | 14:08

Ik kan zelfs met behulp van Ctrl-F Rob Scholte niet vinden!
O1 | 26-02-09 | 14:08

De teller staat al bijna een week ‘stil’, doe eens iets kunstigs om die weer aan de loop te krijgen!
NietLinks | 26-02-09 | 14:08

Ik heb het gevoel alsof ik per ongeluk een soort meningsverschil hoor, waar ik totaal geen interesse in heb.
John McClane | 26-02-09 | 14:09

Mark2007 | 26-02-09 | 14:00
Mooi gezegd! Ook al ben ik niet Limburgs…
O1 | 26-02-09 | 14:09

Die Yanks weten tegeltjesschilderT Piet Mondriaan niet eens correct te schrijven
Stelletje analfabeten
Tobi | 26-02-09 | 14:10

Dit ziet er ook aardig uit, mijn soort kunst ;-)
www.printsandtherevolution.nl…
Bier-Sexueel | 26-02-09 | 14:10

Dadara.
images.google.nl…
drijflijk | 26-02-09 | 14:10

@ danny 3960 13.57
2 ingehuurde yugo’s plakten met ducttape een handgranaat onder z’n auto
een touwtje van de safety-pin naar een paaltje…. toen hij weg reed
deed het boem ….. vandaar
jc-aviv | 26-02-09 | 14:10

Gordon Matta-Clark
tipo | 26-02-09 | 14:10

Mijn stem krijgt de meest originele en gedurfde Nederlander op de lijst, falling man Bas Jan Ader
www.basjanader.com…
Harry Bols | 26-02-09 | 14:11

rob scholte mijn reedt, Escher FTW!
Phobophrysk | 26-02-09 | 14:11

beeldend: M.C. Esher
muzikaal: Mark Tremonti
Harvester | 26-02-09 | 14:12

Henk v/d Idsert, Henri Le Fauconnier, Piet van Wijngaerdt, Matthieu Wiegman. Hmmmm. De Bergense School.
Fleauxe | 26-02-09 | 14:12

Robert Crumb staat in de lijst?
Wtf
Tobi | 26-02-09 | 14:13

de Bree | 26-02-09 | 13:57 
Ja! De stem komt overeen maar de boerka deed hem er groter uitzien.
Fleisch = Gregorius
Stroopdoos | 26-02-09 | 14:13

Nou ok, van de Idsert is eigenlijk meer een beeldhouwer.

Fleauxe | 26-02-09 | 14:14

Je kunt zeggen wat je wil: Janine Jansen is mijn vioolspelende natte droom!
@ de pers: Naakte vrouwen is ook kunst.
Stevie_Ray_Vaughn | 26-02-09 | 14:14

Paul klee is bijzonder en een pionier enzo. Maar niet mooi. Friedrich mag ik wel, niet te moeilijk ook. En contemporaine artiest: c haverkamp.
two ball cane | 26-02-09 | 14:16

Gaat zitten mokken.
verfsmijter | 26-02-09 | 14:16

For arty-farty ga ik wel naar Retecool. Die zijn daar beter in. Reet is niet half zo’n barbaar als Fleisch.
Bigi Bana Boy | 26-02-09 | 14:16

Scholte is echt een prutser. Zo een naam die een beetje yup met de ballen verstand van cultuur maar roept om te laten zien dat hij toch wel een beetje cultureel is..
Nederland heeft Marcel Wanders, Anton Corbijn, Erwin Olaf, Job Smeets, Marlene Dumas, Fiona Tan, Marijke Warmerdam, Saskia Olde Wolbers, en nog veel meer..
Japannert | 26-02-09 | 14:17

The Times heeft Rob Scholte over het hoofd gezien. Wat niet zo heel gek is overigens.
Willem VanDer Decken | 26-02-09 | 14:17

Salvador Dali natuurlijk. Geen twijfel mogelijk.
Damien2306 | 26-02-09 | 14:18

Op eenzame hoogte Fred van der Wal daarna een hele tijd niks en dat was het wel wat kunst betreft.
Conan de Rabarber | 26-02-09 | 14:18

Edward Burtynsky
Jean Michel Basquiat
Ron B Kitaj

@count von ziegenpuss | 26-02-09 | 13:44 
Uw keuzes zijn niet echt contemporary art……Maar Schiele is MEESTERLIJK !
Barbarous_Relic | 26-02-09 | 14:18

Rob Scholte is inderdaad een prutser
Henry Moore, Lee Miller, Man Ray, Le Corbusier
Dat gaat tenminste nog ergens over
Tobi | 26-02-09 | 14:19

synchronicity | 26-02-09 | 14:06
Complimenten voor de link. Kewl!
Einde van de Domheid | 26-02-09 | 14:19

De enige echte kunstennar in Nederland is natuurlijk Ruud de Wildt, dat weet iedereen.
Bigi Bana Boy | 26-02-09 | 14:19

De kunstenaar van de kunstduiding was!? Retteketet boemsiedee: Pierre Jansen.
Hasjhies? | 26-02-09 | 14:19

@Bigi Bana Boy | 26-02-09 | 14:16: Je komt toch wel vanavond?
Fleauxe | 26-02-09 | 14:20

Waar gááát dit over…. doe es snel een nieuw topic maken wat wel leuk is.
flaptop | 26-02-09 | 14:20

Ansel Adams staat op de lijst. Maakt het wel erg gemakkelijk.
Einde van de Domheid | 26-02-09 | 14:21

Ik mis Leen en Regilio in het lijstje.
Bier-Sexueel | 26-02-09 | 14:21

kundst is kudt tenzij grappig.. laat ik nou strontchaggo zijn inmiddels.. kom er maar in… vrolijke kudt kundst..
SwaY | 26-02-09 | 14:23

Fleauxe | 26-02-09 | 14:20
Fuck ja, dat is waar ook. Eerst moet Precious Heavenly Melody vanavond afzwemmen maar daarna kan ik wel naar Am*dam komen natuurlijk. Jou herken ik wel denk ik. Blonde pruik en goudlaméjurk voor de feestelijke gelegenheid neem ik aan ?
Bigi Bana Boy | 26-02-09 | 14:23

jc-aviv | 26-02-09 | 14:10 

Thanks, Sherlock.
DANNY3960 | 26-02-09 | 14:24

Doe mij maar functionele kunst van Arne Jacobsen, ik hoef geen gesubsidieerde lul-maar-wat-in-de-ruimte-kunst. Laat Krabe de pestpleuris krijgen met zijn elitaire, waardeloze, debiele Cultuur Omroep. Die kerel kan niets, echt een waardeloos actreur.
denieuwerevolutie | 26-02-09 | 14:24

Banksy
http://www.banksy.co.uk
Andy Botwin | 26-02-09 | 14:24

Francis Bacon. Bij verre. Die kan je, je eigen diepste ellendigheid van het leven laten zien en voelen.
Hasjhies? | 26-02-09 | 14:25

@Bigi Bana Boy | 26-02-09 | 14:23: Alleen als jij je bruine ribcord broek aantrekt.
Fleauxe | 26-02-09 | 14:26

@Damien2306 | 26-02-09 | 14:18
Waar staat die dan? Vergeet overigens niet dat Dali niet eenzaam is op die hoogte,
Zdzislaw Beksinski loopt daar ook rond. www.beksinski.pl…
Phobophrysk | 26-02-09 | 14:27

Doe maar……………………GeenKunst
Leo* | 26-02-09 | 14:27

Bij gebrek aan een stemmogelijkheid “Rob Scholte” vote ik voor M.C. Escher. Punt.
joerisloerie | 26-02-09 | 14:27

Barbarous_Relic | 26-02-09 | 14:18
Van dichtbij is z’n werk helemaal niet meer te geloven.
count von ziegenpuss | 26-02-09 | 14:28

@Hasjhies? | 26-02-09 | 14:25: Fantastische keuze. Complimenten. Het mooiste werk van Bacon (vind ik) is: http://www.artquotes.net...
Fleauxe | 26-02-09 | 14:28

@denieuwerevolutie | 26-02-09 | 14:24
Helemaal met u eens.
Vraagt zich af waarom GS niet in eigen gelederen kijkt.
verfsmijter | 26-02-09 | 14:29

Fleauxe | 26-02-09 | 14:26 
Ik heb ook een donkerblauwe en een bricque rode. Die laatste gewoon om ook gewoon eens hartstikke ghâk te doen als veertiger.
Bigi Bana Boy | 26-02-09 | 14:29

Sorry kapotte link, dearcomputer.nl…
Phobophrysk | 26-02-09 | 14:29

www.mediadebat.nl…
Yakov | 26-02-09 | 14:31

…….of, om in de GS context te blijven, Jeff Koons en z’n ex La Cicciolina.
Leo* | 26-02-09 | 14:32

Kunst: Van 200 artiesten alleen Karel Appel denken te kennen.
Quincy Jones | 26-02-09 | 14:33

lol@Bigi Bana Boy | 26-02-09 | 14:29: Zolang je maar op komt dagen.
Fleauxe | 26-02-09 | 14:34

Ik mis Adolf Hitler in het lijstje. Die schilderde ook en was zeer invloedrijk.
Mubbenschonster | 26-02-09 | 14:35

Baybasin:
http://www.boublog.nl
Fijnstoffer | 26-02-09 | 14:35

Magritte is mijn favoriete Kunstenaar.
verfsmijter | 26-02-09 | 14:36

@Phobophrysk | 26-02-09 | 14:27 
Gewoon ctrl-f doen, dan vind je hem. Ik had nog nooit van Beksinski gehoord, maar op die site staat inderdaad mooi spul!
Damien2306 | 26-02-09 | 14:36

Jenny Holzer. Cindy Sherman. Edward Kienholz. Allemaal Yanken, bedenk ik mij opeens.
Niet voor Jan | 26-02-09 | 14:37

@Leo* | 26-02-09 | 14:32:
Breng Mariëtte Hamer in godsnaam niet op ideeën: http://www.youtube.com
Fleauxe | 26-02-09 | 14:37

Fleauxe ;14.28.
Helemaal raak. Als die claustrofobische waanzin je niet beroert dan mis je de essentie van de kunst en het leven, volgens mij. 
Sorry, dit tekstje lijkt nogal bla, bla, blasee, maar anders weet ik ’t niet uit te drukken.
Hasjhies? | 26-02-09 | 14:37

@verfsmijter | 26-02-09 | 14:36
What’s in a name!
Leo* | 26-02-09 | 14:38

Waarom staat Jeff Coons er trouwens niet tussen?
Willem VanDer Decken | 26-02-09 | 14:38

om datie Jeff Koons heet (14:32)
Leo* | 26-02-09 | 14:40

@ mezelluf omdat je die met een k schrijft lutser.
Willem VanDer Decken | 26-02-09 | 14:41

Waarom hebben zij Janine Jansen? :o(
Rutger doe daar eens wat aan! Mooie vrouwen met hersenen horen bij geenstijl :o)
Crabby | 26-02-09 | 14:41

Nog een flipperkast nodig? Michael Jackson veiling.

http://www.juliensauctions.com
Stir Glenfarclas II | 26-02-09 | 14:42

@Hasjhies? | 26-02-09 | 14:37: Ik begrijp wat je schrijft. Bacon is voor mij erg bijzonder omdat zijn werk voor mij symbool staat voor de onderdrukking van homoseksualiteit. Als je eens zin en tijd hebt moet je eens iets lezen over Bacon. Fascinerende man, werkelijk waar. Hier:
http://www.youtube.com…
Francis Bacon – On Life, Death, and Gambling
&
http://www.youtube.com…
Een documentaire over zijn leven.

Fleauxe | 26-02-09 | 14:42

Rosemarie Trockel .
ik kom van rechts | 26-02-09 | 14:43

Nico Dijkshoorn is mijn favo.. telt poezie mee?
Sr. Martinez | 26-02-09 | 14:43

Klassieke fout. moderne kunst is niet hetzelfde als hedendaagse (contemporary) kunst.
Er zijn zoveel goede jonge hedendaagse computer/media/internet/community /code / open source /game etc kunstenaars die buiten internet weinig aandacht krijgen. Hoop dat jullie je daar op gaan richten.
Een klassieker: http://www.karlsims.com… 
of dit: http://www.youtube.com…
of dat: http://artzilla.org
gnork | 26-02-09 | 14:43

Jan Verschuringa staat er ook niet bij…heeft vorig jaar onze kozijnen nog gedaan…
VanFrikschoten | 26-02-09 | 14:45

Lezen over Bacon? Wat dacht je van kijken (o.a. Suermondt-Ludwig-Museum, Aken)?
Leo* | 26-02-09 | 14:45

Def P
http://www.uitopkunst.nl
Delatio | 26-02-09 | 14:46

Koons is geen kunst.
Net als die vent van die diamanten schedel.
two ball cane | 26-02-09 | 14:46

Er komt niet veel zinnigs uit Schiedam, maar dit zijn wel pareltjes:

www.artipico.com…
Biff Eagleburger | 26-02-09 | 14:46

@Leo* | 26-02-09 | 14:45: Eens, maar je moet wel eerst iets van de kunstenaar afweten alvorens je een expositie bezoekt. Anders is het erg lastig om het werk te duiden.

Fleauxe | 26-02-09 | 14:47

Kop, schouders etc.
KOUWES.
Modern, en nu al tijdloos klassiek.
oakie | 26-02-09 | 14:47

De beste Nederlandse schilder van het moment is ongetwijfeld Pieter Lemmens.
pieterlemmens.com…
superjan | 26-02-09 | 14:47

Koons is idd GeenKunst, je begrijpt het al!
Leo* | 26-02-09 | 14:47

ohja, fotografie: Corbijn!
Harvester | 26-02-09 | 14:47

Lekker op Lucian Freud gestemd.
Waarom staat Wim Delvoye er eigenlijk niet bij.
zhirek | 26-02-09 | 14:48

@Fleauxe | 26-02-09 | 14:47 
Uwes heeft gelijk.
Leo* | 26-02-09 | 14:48

Laser 3:14

Brandbrief | 26-02-09 | 14:49

Oja, natuurlijk stem uitgebracht op Karel Appel :o)
Crabby | 26-02-09 | 14:49

Gustav Klimt
EVP | 26-02-09 | 14:50

Internationaal … Bacon uiteraard. En Raphael.
superjan | 26-02-09 | 14:51

Leen!
Cookie v. eigen deeg | 26-02-09 | 14:51

Banksy is de bom….
stoofstraat | 26-02-09 | 14:52

Klee
Kandinsky
Magritte
piefpafpoef | 26-02-09 | 14:52

Het is helemaal politiek correct neergesabeld omdat het kan, maar toch is dit, 
www.liveleak.com…
Fitna dus, ook kunst. Kleinkunst met een ongemakkelijke boodschap die om een antwoord vraagt.
Ik zie Balkenende, Bos of Pechtold zoiets niet doen, zelfs niet met 4 ton subsidie. En zelfs de SP’ers van Agnes Kant niet met 132000 euri’s. Die kunnen er meer net wat bumperstickers van produceren.
Fijnstoffer | 26-02-09 | 14:52

Rob Scholte staat niet eens in een Top 200 Nederlandse Kunstenaars uit de 20e Eeuw (mocht er al zo’n lijst bestaan).
Gezellig! | 26-02-09 | 14:53

huhuhu huhuhu er staat Adri-ANUS huhuhu huhuhu
ren-forrest-ren-e | 26-02-09 | 14:54

En op Scholte stemmen is geen optie.
superjan | 26-02-09 | 14:54

Rob Scholte? als jullie die goede man als voorbeeld voor het arty gedachtengoed van Powned in gedachten hebben wil ik mijn geld nu terug, gaan jullie ook doen zeker, ideeen jatten en er je eigen naam onder zetten
echt de smaak van oudere jongeren die niet over de grens hebben gekeken,
de beste nederlandse kunstenaar is trouwens al jaren Marcel van Eeden
timelab | 26-02-09 | 14:55

Had 3 dromen: de 3 H’s, Harley, Healey en een Hopper. Eerste twee gelukt, laatste zal wel altijd een droom blijven.
Leo* | 26-02-09 | 14:55

Trouwens Anselm Kiefer is ook een vrolijke optie.
superjan | 26-02-09 | 14:56

Dus toch!
Domonique Fleischbaum = Gregorius Nekschot.
Afs78 | 26-02-09 | 14:56

Dominique
Afs78 | 26-02-09 | 14:57

Mijn favoriete kunstenaar is WouterT Bos. Geef ‘m een honderd miljard en even later is het allemaal verdampt. Geweldig gewoon ! En het kost de belastingbetaler niks !
De Droit | 26-02-09 | 14:57

Fleauxe 14.42;
Bedankt voor de links. Die gaan in de down load. Overigens, om belastingtechnische redenen ben ik deze week €1000,- aan het stuk slaan aan kleding, schoenen, horloge en nog wat meuk. En inderdaad ook een boek van Bacon staat op mijn lijstje.
Hasjhies? | 26-02-09 | 14:58

@Afs78 | 26-02-09 | 14:56 
Die stem hé…
da wizard | 26-02-09 | 14:59

Grootveld?
Oh, nee, de anti-rookmagier is gestopt met roken.
TheStef | 26-02-09 | 15:00

@da wiz> t zou zijn debiele achternicht kunnen zijn, maar t is em zeker niet.
superjan | 26-02-09 | 15:01

-weggejorist-
oehoeboeroe | 26-02-09 | 15:04

Groninger Ploeg!
Ronald81 | 26-02-09 | 15:05

MIchelangelo!
Al jáááren!
http://www.starstore.com
Jan Aaldrik | 26-02-09 | 15:05

-weggejorist en opgerot-
dunpealhunter | 26-02-09 | 15:06

Ik hou van illustraties met veel detail. Van vrij veel mensen heb ik wel wat leuks gezien. Een beetje in de trant van wat o.a. deze gast maakt: http://0effe0.deviantart.com…
Jammer dat je in sommige kudtlanden als “kunstenaar” alleen subsidie krijgt als je een standbeeld maakt wat er als een uitgekotst stuk peop uitziet.
Hertogin v. Pauperen | 26-02-09 | 15:06

dunpealhunter | 26-02-09 | 15:06 
Da’s pas kunst, zo’n comment.
koffiemuts | 26-02-09 | 15:08

Rob Scholte laat alles door andere onbekende schilders, ontwerpers en kunstenaars voor tekeNen. Zonder hen kan hij niets en ben je in mijn wereld een nagemaakte!
thetosser | 26-02-09 | 15:10

@Hertogin v. Pauperen | 26-02-09 | 15:06

Als je subsidie nodig hebt dan ben je blijkbaar niet goed genoeg.
Biff Eagleburger | 26-02-09 | 15:10

Biff Eagleburger | 26-02-09 | 15:10 
Maar het is wel weer kunst, al die subsidies desondanks te krijgen.
koffiemuts | 26-02-09 | 15:12

@Biff Eagleburger | 26-02-09 | 15:10
!!
verfsmijter | 26-02-09 | 15:13

@thetosser | 26-02-09 | 15:10 
Onzin.
Lying Dutchman | 26-02-09 | 15:19

Mijn favoriete moderne kunstenaar? Da’s niet moeilijk, dat ben ik zelf! Zie hier mijn galerij. De series A, B en C worden alom de hemel in geprezen, en dan in het bijzonder mijn werken “Het raam naar de tuin” en “Retrievers”: 
http://www.ravensburger.com
jimbrowski | 26-02-09 | 15:20

Ik zeg Edvard Munch, alleen al omdat er enorme bedragen betaald worden voor zulke draken van schilderijen.

www.edvard-munch.com…
DANNY3960 | 26-02-09 | 15:22

@Biff Eagleburger | 26-02-09 | 15:10 
zou je niet eens nagaan waarom je het niet trekt dat kunstenaars subsidie krijgen?
is dat A: omdat je het verspilling van belastinggeld vindt en zonder al die subsidies zou jij niet zoveel hoeven af te dragen?
of is dat B: je hebt ook een keer geprobeerd een bosje bloemen te schilderen maar bent na een kwartier met je penseel door het doek gegaan en toen kwaad weggelopen?
of C: vul zelf in.
two ball cane | 26-02-09 | 15:22

Peter Klashorst staat er niet bij…
Wazzeggu? | 26-02-09 | 15:22

LOL@jimbrowski | 26-02-09 | 15:20
Altijd al geweten dat je een ouwe puzzelnicht bent.
Lying Dutchman | 26-02-09 | 15:25

@Hasjhies? | 26-02-09 | 14:58: Mooi zo, shop ze!
Fleauxe | 26-02-09 | 15:26

Beeldende kunstenaars:
2D
1. Serge Poliakoff
2. Dali
3. Corneille
4. Pieter Breugel
3D
1. Arthur Spronken
Overig gekunstel, herrie etc.;
1. Ramses Shaffy
2. Mijn eigen computerKunstjes … in de vorm van ‘fractals’
Cinq-Marquis | 26-02-09 | 15:27

Kijk ook eens naar iets anders, zoals Balaiah, Bane, Ghosh, Lonkar of Taware en vele anderen:
www.indiaart.com…
Vigil | 26-02-09 | 15:27

Carel Willink, without a shadow of a doubt.
Isser | 26-02-09 | 15:27

de usual suspects: Daniel Richter (misschien ook zoon), Pollock, Gauguin, Kandinsky, Giacometti, Tchelitchew etc. Enfin, de grote namen. Maar speciaal Filonov (kudt times heeft hem er niet eens bij staan!), vreselijk mooi, maar dan toch ook Ai Wai Wai (Chinees, bekend van Fuck Off exhibition in Shanghai – goed materiaal voor GS)
.
Iedereen die Hirst en/ of Dali roept, vind ik bah en noem ik kunst hoertjes.
Bukoswski | 26-02-09 | 15:27

www.nu.nl…
Kouwes for president
Katte Nut | 26-02-09 | 15:28

is Rolex al genoemd?
superjan | 26-02-09 | 15:29

Panamarenko!
http://www.panamarenko.be
X/antippe | 26-02-09 | 15:31

M.C. ESHER!
pykenike | 26-02-09 | 15:31

@x/antippe> ja geweldig!
superjan | 26-02-09 | 15:34

Leo* | 26-02-09 | 14:32
is wel grappig en toch raak
Bukoswski | 26-02-09 | 15:34

-weggejorist-
Cuypers | 26-02-09 | 15:34

Anselm Kiefer en Emil Nolde
DonQ. | 26-02-09 | 15:38

Cuypers | 26-02-09 | 15:34
links beter kopiëren/ plakken – ziet er allemaal een beetje postmodern uit…, alhoewel Yuntolovo misschien niet… *gaat t eens beter bekijken*
Bukoswski | 26-02-09 | 15:40

Ik vind Pow-Ned meer iets voor Outsider Art http://www.outsider-artworld.com
bergtop | 26-02-09 | 15:43

LOL, waarom het artikel over het PowNed Cafe weer weg?
Gexto | 26-02-09 | 15:45

@two ball cane | 26-02-09 | 15:22

Of D) zoek maar gewoon werk en ga in de avonduren lekker oefenen, totdat er wel mensen zijn die je werk willen kopen.
Biff Eagleburger | 26-02-09 | 15:50

De beste Nederlandse kunstenaar van NU is George Heidweiller.
Lying Dutchman | 26-02-09 | 15:55

Max Ernst. Rob Scholte is, mijns inziens, niet eens noemenswaardig.
Pitigrilli | 26-02-09 | 15:59

Magritte, pissarro en Paul Klee. En Scholte is van de hedendaagse, niet de moderne.
joozd | 26-02-09 | 15:59

Camiel Too vind ik toch wel het mooiste..
Gexto | 26-02-09 | 15:59

Boooo :(
Waar is Corneille Guillaume van Beverloo?
Yor | 26-02-09 | 16:04

@ Lying Dutchman
Totally agree!
Brandbrief | 26-02-09 | 16:10

Lying Dutchman | 26-02-09 | 15:19
Nee hoor.
thetosser | 26-02-09 | 16:13

Keith Haring natuurlijk! Hoeveel heeft die Scholte moeten betalen voor deze promo??
SatchRules | 26-02-09 | 16:15

Dick Bruna
o vos omnes | 26-02-09 | 16:19

Dat draaiend huis op die rotonde in Tilburg natuurlijk!
http://www.nrcnext.nl
broodje frikandel | 26-02-09 | 16:20

Maurizio Cattelan!
images.google.nl…
watDenkjeZelf? | 26-02-09 | 16:29

Beatrice?? Bierenbroodspot. Maar meer omdat ik het een tof stoer wijf vind dan om heur op zich wel mooie schilderijen.
Hasjhies? | 26-02-09 | 16:36

Ach ja, de eighties… Scholte was mijn grote voorbeeld, die media en glamour en bravoure, dat wilde ik ook. Maar ja, als je het kunstje kent, dan blijken er toch andere te zijn die het beter kunnen: Koons, Damien Hirst en meer van zulks. En als je DAT kunstje kent, dan is de enige echt grote artiest van de 20ste eeuw Picasso: die maakte kunst met alles wat er voor het grijpen lag. Fantastisch: die fantasie, veelzijdigheid, creativiteit en techniek. Altijd in staat om alles overboord te gooien en helemaal opnieuw te beginnen en nieuwe stromingen te doen ontstaan. Nooit eerder vertoond en tot nog toe niet overtroffen. Met verf, met steen, met een potloodje, met een handje zand, met twee keer niets… en alles was eigen en origineel. Picasso dus.
tummes | 26-02-09 | 16:40

GERTI bierenbroodspot
tummes | 26-02-09 | 16:41

Ik stem alleen voor Rob Scholte alstie weer gaat voetschilderen. En verder is Charlie Toorop natuurlijk een echte heldin!
F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 16:43

Int: Dali (by far)
Ned: Escher
mindless | 26-02-09 | 16:48

Ik mis de winterschilder ook in dat lijstje trouwens.
lol @ Mubbenschonster | 26-02-09 | 14:35
F. von Zeikhoven | 26-02-09 | 16:51

A/V: Franske Bauer
mindless | 26-02-09 | 16:52

Geef mij maar Digital Art.
hier trouwens artistical nude. Veel plezier 
http://www.deviantart.com
frietgeur | 26-02-09 | 17:02

Mark Rothko. Voor de kenner™.
Stolichnaya™ | 26-02-09 | 17:03

Ik ga voor R. van Rijn. Die was in de 17e eeuw bijzonder modern bezig wel, en aangezien goede kunst tijdloos is….
Grasgriezel | 26-02-09 | 17:06

Er is niets mis met die foto’s.
In ieder geval een heel stuk spannender dan die top modellen met topfotograven.
Lekker doorgaan en vooral blijven schieten!
TiSNiX | 26-02-09 | 17:06

Mc Escher
Frame & Erase 
Daim 
Mear One
slep3 | 26-02-09 | 17:13

doe eens wat aan die poll…por favor
vetser | 26-02-09 | 17:18

Er kan geen genoeg kunst op de teevee komen wat mij betreft. 
Doe anders lekker veel interviews met Aatje Veldhoen uitzenden waarin hij het koningshuis tot de enkels affikt. Of de docu waarin David Hockney het principe van de Camera Obscura uitlegt.
Mijn keuze nationaal: Sam Drukker.
Internationaal: H.R. Giger.
Lets Kuttekrap | 26-02-09 | 17:27

Albert Speer
gigi gorgonzola | 26-02-09 | 17:27

Romero BRITTO is mijn favoriet!
http://www.britto.com
juist nu in het dal wat kopen en over een jaartje of tien verkopen met giga winst. In de tussentijd heb je een waanzinnig kunstwerk in huis. Wel ff naar Miami vliegen…

bimbam | 26-02-09 | 17:28

Wat nou bind* stemadvies. Niet met kundst dat zijn geen grappen. Mijn stem per direct naar Edvard Munch, heb je een ellendige dag? Kijk dan naar een Munch en je dag wordt gegarandeerd niet meer goed. En dat is een hele kundst!
@DANNY3960 | 26-02-09 | 15:22, afgezien van de bedragen, je bent een kenner zo te horen.
Ffiver | 26-02-09 | 17:33

Ik kan kunstfotograaf Jock Sturges aanraden. Maakt foto’s op onder andere Franse naaktstranden van meisjes onder de 18… Beetje controversieel, maar altijd goed voor een rel ;) (De FBI heeft hem in 1991 niet veroordeeld kunnen krijgen, dus legaal)
Een Amsterdamse kunstgalerie werd door de KunstRAI nogal duidelijk gemaakt dat ze niet nog een keer foto’s van hem mee hoefden te nemen. Mail maar voor meer info.
Verder mag de Belgische Panamarenko niet ontbreken. Beetje gek, maar hij maakt de mooiste Luchtschepen waar Da Vinci alleen van droomde.
Tot slot wat Polaroids van Nobuyoshi Araki?
Hij die gaapt | 26-02-09 | 17:35

ze hebben Rob Scholte weggehaald dus kan niet meer gestemt worden!
Waxli | 26-02-09 | 17:39

Na Wilders is ook Rob Scholte nu geweerd daar op dat eiland…………
Tyler-Durden | 26-02-09 | 17:58

http://images.google.nl
Aanbevolen door mij en mijn retriever.
websenior | 26-02-09 | 18:06

Ik ben fan van Machyta Giebels. Hij schildert/sculpt actueel, mooi, strak, pakkend. 
http://www.chyta.nl… Met respect voor Scholte, goeie vent.
De Aankondiging | 26-02-09 | 19:01

Paul Klee.
J.N. de Kabelpen | 26-02-09 | 19:12

Gestemd voor Salvador Dali. Kan eigenlijk niet anders, met twee posters van zijn kunst aan mijn muur.
leofox | 26-02-09 | 19:15

En Vasarely natuurlijk.
J.N. de Kabelpen | 26-02-09 | 19:18

Ken er niet zoveel. Maar Erwin Olaf vindt ik wel geweldig. En Willink. Maar die is deaud, kan je moeilijk contemporain noemen. Veel van wat ik zie boeit mij niet, laat staan dat ik een naam onthoud. Die gasten doen vaak zo moeilijk.
Dirk Zijn! | 26-02-09 | 19:21

Escher..Maar zeker ook Gaudi met zijn demonisch uitziende kerk.w00t.Briljant.
http://www.youtube.com
de grote Anti | 26-02-09 | 19:26

Hmm,deze link dus jah..http://www.youtube.com
de grote Anti | 26-02-09 | 19:29

HR Giger
Thunderchild | 26-02-09 | 19:36

Deze http://members.chello.nl
henriette | 26-02-09 | 19:39

Deze ook http://members.chello.nl
henriette | 26-02-09 | 19:40

@Hij die gaapt | 26-02-09 | 17:35
Ojeetje,jock sturges? ‘Denk dat zijn werk een hoop faute ‘liefhebbers’ trekt,maar esthetisch gezien vind ik het lelijk noch schokkend..
Ach jah,moet kunnen,zonder kleren aan zijn we allemaal naakt.Kunst past niet in een hokje.
http://www.proza.com.ua…
de grote Anti | 26-02-09 | 19:45

Fabrice natuurlijk! Dat is de Karel Appel van de jaren ’90 en de Gaudi van 2000 (Citaat: Corneille).
Polemieke Telkamp | 26-02-09 | 21:21

-weggejorist-
funzy | 26-02-09 | 21:49

rothco
hopper
pollock
diebenkorn
&
bob ross
heey maarrr uitvoerende klassieke muziesi dan?
telt dat niet als kunsdtenaar?
kaasfondue | 26-02-09 | 21:51

echte kunst – american gothic
http://www.personal.kent.edu
websenior | 26-02-09 | 22:09

Tracey Emin
http://justjared.buzznet.com
thingfish20 | 26-02-09 | 22:58

Tja, ik kan niet om Lucian Freud heen en 
nog een stapje hoger is voor mij Louise Bourgeois.
Maar als ik uiteindelijke een schilderij thuis 
aan de muur zou willen hebben
dan is er maar één: Pavel Filonov!
Hij maakte dit
http://en.wikipedia.org…
en deze
http://en.wikipedia.org…
Maarrr godallemachtig hij kon het ook zo!
http://tinyurl.com…
http://en.wikipedia.org…
Ave, Evocatus
Evocatus | 26-02-09 | 23:24

http://ak.buy.com…
http://www.1st-art-gallery.com
websenior | 26-02-09 | 23:57

Doe de meneer links maar!
http://farm4.static.flickr.com
Grips | 27-02-09 | 01:11

Lollig dat ze nog een verkiezing houden. Nog niet iedereen kent dus Morandi:
http://mtblog.newyorker.com…
http://www.mart.trento.it
progressief | 27-02-09 | 01:33

Elwin Arts is de grootste kunstenaar!
En -1 voor al de ‘niet op de kaart/lijst’ lutsers……
BassieNietAdriaan | 27-02-09 | 08:09

Niemand….iemand ?
Joseph Beuys
http://images.google.com…
Jan Dibbets
http://www.schoots.com…
-
Nou vooruit, deze eauk dan maar…
Rien Poortvliet
Ria Valk
Keuningin Beatrix
Jeroen Krabbé
Willem van Hanegem
wachtmeester de bruy | 27-02-09 | 09:08

Ik begrijp niet waarom we niet met z’n allen stemmen op Piet Mondrian???
Turbo Ray | 27-02-09 | 11:45

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/02/kunst_omdat_het_moet_2.html