Pritt Stift – Verkeersborden Oorlog in Groningen

In deze post Duyvendak periode mag NIETS meer. En dus ook niet het ontvreemden van verkeersborden ter verfraaiing van den studentenkamer. Arme studentjes kunnen geen fatsoenlijke Rob Scholte, Jan Cremer of Gerrit Benner voor aan de muur betalen. Dus jatten ze verkeersborden. Functional Art. Die studenten zijn vier jaar stoned en dronken, dus die brute pictogrammen zijn zo’n beetje het enige, dat doordringt in de benevelde breintjes (zie pag 41-49 van de Verkeer & Waterstaat Kunstcatalogus (PDF: https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-infrastructuur-en-milieu). Maar dat moest nu maar eens afgelopen zijn. De politie van Groningen heeft de bollebozen van 050 een maand de tijd gegeven al het ontvreemde straatmeubilair in te leveren, zo niet volgen er financiële repercussies à raison de 200 euro. Alleszins fair dunkt ons, maar dat vindt niet iedereen. Nee, de studentjes komen in opstand. Ene Marlon Penn, zeg maar de Daniel Cohn-Bendit van deze tijd, heeft het startsignaal gegeven voor een revolte en een opstand. De verkeersborden gaan NIET RETOUR (http://www.dumpert.nl/mediabase/221961/1d278f67/oproep_aan_groningse_studentjes.html). Nou, pliesie. Trommel de busjes ME maar weer op, en sla deze oproer hard de kop in. Steunbetuigingen aan het adres van de verkeersbordendieven kunnen in de comments. Zoeken we u over 23 jaar wel weer eens op.

Geen Stijl, 27-08-08 | 10:05

Reaguurders:

Verkeersbordenoorlog is één woord! Leer dat dan :/
Herr Erik | 27-08-08 | 10:10

Ons huis is omgedoopt tot Rokerskerk, en we geven asiel aan verkeersbordenmeenemerts, dus de pliesie mag hier niet binnenkomen.
fuckje | 27-08-08 | 10:11

krap bij kas Koos?
pJ_ | 27-08-08 | 10:12

Er gaat niets boven Groningen.
zedong | 27-08-08 | 10:12

Wat zijn het ook een belhamels die studentjes….
MichieldeMuiter | 27-08-08 | 10:13

Laat de politie van Groningen maar eens echte boeven gaan vangen ipv winkelwagentjes en verkeersborden opsporen…
Het aanpakken van het stelselmatig (geestelijk) mishandelen/terroriseren van buren mag het volgende agendapunt worden!
Hetty13 | 27-08-08 | 10:13

Wat studeert die Marlon? Heb niet het idee dat hij kan beargumenteren of logisch redeneren. Zijn vader zal wel verkeersbordenfabrikant zijn gok ik zo.
Weest gegroet | 27-08-08 | 10:13

Gewoon houden die straatversiering, want het gezegde luidt: verkeersbord in je huis is goed te doen.
Murdockyoufool | 27-08-08 | 10:15

Wij hebben in ons clubgebouw van Scouting ook veel verkeersborden hangen. Is eens een agent binnen geweest i.v.m. een aangifte van een inbraak. Hij keek rond, zag de verkeersborden en zei: “Ach ik ben ook jong geweest” en besteedde er verder geen aandacht aan.
Screwdriver | 27-08-08 | 10:15

Aha dus studenten hebben toch nog idealen *proest* waar ze voor knokken. Ik dacht al bijna dat het allemaal slappe blowende egoistische nietsnutten waren tegenwoordig.
Gewoon Niels | 27-08-08 | 10:16

Gewoon een bord “Verboden toegang” jatten en op je voordeur hangen…
VanFrikschoten | 27-08-08 | 10:21

Wij hadden een erg nauwe gang in ons studentenhuis. Dan is het gewoon erg prettig als aan beide kanten van de gang staat aangegeven welke richting voorrang heeft.
niet voor de hond | 27-08-08 | 10:22

Ik heb thuis een aantal studentjes aan de muur hangen.
Teen | 27-08-08 | 10:22

Verkeersborden in huis hebben en dan nog kennen studenten de verkeersregels niet! Terug brengen die borden anders kom je onder een trekker…kut, akkerstudent!!
Megalomaantje | 27-08-08 | 10:23

Dan wil ik wel graag een M.E.-bus bij mij aan de muur, Immers, die zijn van ons allemaal!
Boris Poepnagel | 27-08-08 | 10:23

Die lul van dat filmpje had zich voor de opname niet zo door moeten snuiven. Dan had je daar misschien nog symphatie voor kunnen opbrengen.
jan met de korte lul | 27-08-08 | 10:24

Studenten die vier jaar dronken en stoned zijn? Ik ken ze niet. Wel een hele hoop truttige dozen die het liefst op hun veertiende al hadden samengewoond met een optimistische en ambitieuze janlul met kinderwens.
C. W. Moss | 27-08-08 | 10:25

Ooit een keer een verkeerszuiltje dienst zien doen als schemerlamp en een ptt-brievenbus als oudpapierbak…
zuiltje: http://img.2dehands.nl/f/markt1/20490491.jpg
OoO | 27-08-08 | 10:25

Teen | 27-08-08 | 10:22
Ik gebruik 2 blondjes als boekensteun. Onder andere.
G-unite | 27-08-08 | 10:26

kijkt naar de muur en ziet straatnaambord hangen, hmmmm….
Snikkel44 | 27-08-08 | 10:26

Gewoon inleveren die borden stelletje dieven.
rugridder | 27-08-08 | 10:27

het gepeupel heeft de mond vol over kwakers die het gevang in moeten en met hun poten van andermans spullen af moeten blijven. Maar verkeersborden stelen is opeens weer wel ok.
Lekker selectief shoppen in de normen en waarden winkel gaat het echt helemaal worden in 2009.
Broxy | 27-08-08 | 10:28

*krakers
Broxy | 27-08-08 | 10:29

Kunnen de studenten misschien, tussen de colleges door, even een paar parkeerverbodsborden hier uit de buurt meenemen? Ik betaal met 2 kratjes bier per bord!
B.v.d.
p.s. de wegtakelbordjes mogen ook mee.
T@ Riest | 27-08-08 | 10:29

Anyway, dit topic is natuurlijk maar een tussentopic, want ik en jullie wachten natuurlijk op het aftreden van het komisch duo Cramer & Kramer, en in dat kielzog natuurlijk het geheel in elkaar tiefen van het kabinet! Amen.
Boris Poepnagel | 27-08-08 | 10:29

Inderdaad: gedoemd voor het leven. Die kan geen minister meer worden. GS houdt deze beelden nog wel even een jaar of 20 in het archief.
Grasgriezel | 27-08-08 | 10:29

Broxy | 27-08-08 | 10:29
kwakers past toch beter bij u!
T@ Riest | 27-08-08 | 10:30

Het ergste is nog, dat de politie ook een campagne gaat voeren om studentenhuizen te verlinken. Bel de oud-hollandsche kliklijn met een gouden tip, en de politie zal het huis binnenvallen en doorzoeken op niet ingeleverde verkeersborden.
En dat in een stad, waar de verkeerslichten worden afgeregeld door de sociale werkplaats.
CoJoNes | 27-08-08 | 10:31

jullie wilden zero tolerance, jullie krijgen zero tolerance
nu niet gaan mauwen dat ze eerst DIE ANDER moeten aanpakken
zero is zero, we pikken niets meer, en zeker niet als t gaat om onze belastingcenten
commentaarderer | 27-08-08 | 10:31

Lekker nieuw nieuws dit.. dit is al een week bekend. We lopen nu eenmaal een beetje voor op het westen hier in Groningen..
rixard | 27-08-08 | 10:32

Ik heb nog een ‘Doorgaand verkeer gestremd’ in de huiskamer. En een klapbord met een verwijsplaat naar NS bussen. Maar ik woon (gelukkig) niet in Groningen dus ik mag ze gewoon houden.
Enne Marlon, ik heb als student nog nóóit weinig te besteden gehad. Kwestie van W-E-R-K-E-N naast je studie.
Ari Gold | 27-08-08 | 10:32

@ Broxy | 27-08-08 | 10:28: Een verkeersbord is iets heel anders dan een compleet huis. Mongeaul!
Armageddon | 27-08-08 | 10:33

Leuk! Studentjes slaan. Kun je je ook als vrijwilliger aanmelden bij pliessie Groningen?
Biff Eagleburger | 27-08-08 | 10:33

Het is gewoon (staats)eigendom. Met je klauwen vanaf blijven dus. Aan de andere kant. Als de prijzen van grondstoffen nog even gaan stijgen, kunnen verkeersborden een leuk handeltje worden.
* nog eens goed kijkt naar de lantaarnpalen met zonnecellen.
cbrdrivert | 27-08-08 | 10:34

commentaarderer | 27-08-08 | 10:31
Er zijn volgens mij véél te veel verkeersborden.Dat kan zeker zo’n 75% minder.Dat scheelt pas echt in uw portemonnee.
T@ Riest | 27-08-08 | 10:34

In Groningen kan je toch alleen maar rondjes rijden om de Martinitoren? Waar heb je die borden dan voor nodig? Nou?
VanFrikschoten | 27-08-08 | 10:35

@VanFrikschoten | 27-08-08 | 10:35
Merthinithoor’n dat is…
VanFrikschoten | 27-08-08 | 10:36

lijkt me nogal lastig vervolgen. gewoon zorgen dat de borden alleen in de gezamenlijke ruimtes van je studentenhuis hangen, en allemaal ontkennen dat ding opgehangen te hebben.
als je trouwens gepakt wordt, moet je als student ook niet zeuren. bordje jatten: vooruit, maar je weet dat t jatten is, dus niet zeuren bij boete.
Ballenman | 27-08-08 | 10:36

@C. W. Moss | 27-08-08 | 10:25
Ja, de mentaliteit van de gemiddelde student gaat hard achteruit, is mij de laatste jaren ook steeds meer opgevallen.
Ari Gold | 27-08-08 | 10:37

@VanFrikschoten | 27-08-08 | 10:36
Olle Grieze, dat is.
CoJoNes | 27-08-08 | 10:37

Verkeersborden Oorlog? Lijdt u aan de Engelse Ziekte heer Stift? Doe maar gewoon ‘Verkeersbordenoorlog’ schrijven. Scheelt u zelfs ruimte.
Btw, ondergetekende heeft nog een vervoersverbodbord i.v.m. MKZ in de aanbieding.
Sproetsel | 27-08-08 | 10:38

VanFrikschoten | 27-08-08 | 10:35
Precies, één bord volstaat daar maar dan wel van dat bord afblijven.
T@ Riest | 27-08-08 | 10:38

Natuurlijk, met het oog op de privacy lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat er willekeurig bij huizen binnen gekeken kan worden waar de borden zijn. Als ze een daadwerkelijk onderzoek hadden opgestart, zouden ze de daadwerkelijke ‘verdachten’ wel bezoeken. een controle-actie is niet mogelijk, ofwel: blufpoker.
*het verkeersbord houdt!
Beau ter Ham | 27-08-08 | 10:38

wordt nu het sparen van verkeersborden ook al verboden?:P
gaat goed met de maatschappij ..NOTHING
Marc008 | 27-08-08 | 10:39

CoJoNes | 27-08-08 | 10:37
En het is natuurlijk gewoon Grunn.
T@ Riest | 27-08-08 | 10:39

We kunnen ook dat hele dorp platnapalmen, zijn we gelijk van al die teringboeren af.
Biff Eagleburger | 27-08-08 | 10:39

Dit is de manier om aandacht te vragen,
wiers | 27-08-08 | 10:40

@ G-unite | 27-08-08 | 10:26
Waar kun je ze nog meer voor gebruiken dan?
Teen | 27-08-08 | 10:40

Ik moet aan Jacobse en van Es denken (de Tegenpartij):
… en anders komp binnenkort de ME bij jou de trap op om je matras open te knippen, om te kijken waar jij die verstop, al die verkeersborden…
https://www.youtube.com/watch?v=Em_H5DTCbDc
/\/\addog | 27-08-08 | 10:40

GIJ ZULT NIET STELEN! Klaar, duidelijker kunnen we het niet maken. Blijf met je poten van andermans spullen af. Het jatten van verkeersborden kost automobilisten geld en kan leiden tot potentieel dodelijke situaties.
Fahhak | 27-08-08 | 10:41

Compleet bord op paal, voor 25 euro:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//verzamelen.marktplaats.nl/overige-verzamelen/188919807-leuke-vluchtheuvel-paal-verkeersbord.html%3Freturn%3DeJwtjFEKgzAQRO8imE%252BTqC1tQhB7k6CWBKNZsgmUlt69K%252FbvvZ2ZtUqqj1dCo5L9VVW42DQ57XIGxfkaYdmbzaY1Q7A2Y7MHflYacDC8gpFsRpNj3Y2y7h7FE1zubdffyEIme3sgxOeM%252Fw4cV0GwUTDuZVuSn0gjHuOWARQjWPHm%252FFPp7w8a2DLN%26df%3D1%26fta%3DeNpN0F1uhCAQB%252FC78OAzDJ8O8Qp7BUNWuyVBl4hubY13L9ja%252BkLIL8MM%252F3FocEv5IMsU2pcLidiEtUCyhoZVXWrmJzK7eJQ1cGFsmPHLR5veupQ9zkjtEHFchn7ydxtWBA6glA2fKA3Xmtln8ghVjEtDq8U3P33KlDwkukdPrM%252BdEnIkvsvjHda4%252Bdw3%252FwMJM0JyCkyfZYeZGkBoKAYXo0wexv%252BN1YYeb8XVJGXF5GnaMKUNL6b%252BDBQzihbTV1NwzDCnSc2ZMILYPW8kh5if0XWpDf34mN9LZUnCKJL7Mk2tH7t%252BPTW%252FH9zali3k4N2RD5C4D2Jvv9dXWQjFbd%252B%252FAb2RdKQ%253D%26fta_ind%3D4%26fs%3D1
rixard | 27-08-08 | 10:42

Ballenman | 27-08-08 | 10:36
Gewoon de hele faculteit, desnoods de hele universiteit hun naam laten zetten onder een schuldbekentenis. Werkte toen, werkt nu. De echte bangeriken kunnen een paar lettertjes in hun naam veranderen en ook nog eens glashard ontkennen ooit geweten te hebben van die bekentenis. Werkte toen, werkt nu.
Schoorsteenveger | 27-08-08 | 10:42

Er is zelfs een arrest van de Hoge raad over verkeersborden in Grunn: Op de hoek van de Kijk in het Jat en het academieplein was een eenrichtingsbord gejat (ja toen al, jaren 80 boefjes) en de uitspraak kwam er op neer dat de bestuurder van de auto die een boete had gekregen wegens in de verkeerde rijrichting rijden had KUNNEN / MOETEN weten dat dat niet mocht. (zonder bord dus). Iedereen die rechten op z’n RuG heeft gestudeerd kent dit voorbeeld exact (Flater?), ik deed geneeskunde.
DavidC | 27-08-08 | 10:43

Ik ga me wel sterk maken voor een bord “verboden voor Enaits en zo” aan het begin van de straat. Met fikse boete voor overtreding(hand geven aan alle vrouwen in de familie Riest).
T@ Riest | 27-08-08 | 10:44

Het echte nieuws van vandaag: http://www.elsevier.nl/web/10200998/Nieuws/Economie/Miljoenenstrop-UWV-na-mislukken-ICT-project.htm/
Lijkt me dat dit toch eindelijk wel eens het einde van Donner moet zijn.
CoJoNes | 27-08-08 | 10:44

@DavidC | 27-08-08 | 10:43
Zo is ’t Peerd van Ome Loeks ook doodgereden…stond ook geen bord…
VanFrikschoten | 27-08-08 | 10:45

tja enigszins begrijp ik het wel.
je kan die borden niet blijven jatten. Ies doer!

Als je zo graag een verfraaiing op de muur wilt kan je toch ook een josti uitnodigen? zet je een pot verf voor zijn neus en klaar!
Mortyys | 27-08-08 | 10:45

@ Ari Gold, ik heb ook nog verkeersborden maar woon ook niet in Grun.
Dus ik ben dan ook veilig?
Dan; Onderduikadres voor verkeersborden aanwezig!

@ G-unite; een maat van me heeft van een rond verkeersbord een statafel gemaakt. Je kunt ze ook gebruiken voor normale tafels. Staat erg tof.
P2M | 27-08-08 | 10:45

Oproep aan iedereen in Grunn: Neem elk verkeersbord mee die je tegen komt dan is dit probleem ook zo weer over!!
liesbeth | 27-08-08 | 10:45

Ari Gold | 27-08-08 | 10:37
Vader van een vriendin van me heeft ooit nog zijn 15jarig studentschap mogen vieren. Ik snap dat de breezahs van nu in vier/vijf jaar klaar moeten zijn, maar het lijkt wel of de rock ’n roll helemaal uit ze gemept is. Vier jaar hard studeren, jaartje clichépacken in Australië (gaaaap) en dan veertig jaar lang de loonslaaf uithangen. T’is er niet leuker op geworden.
C. W. Moss | 27-08-08 | 10:47

liesbeth, verkeersbord DAT je tegenkomt.
Verder, ze komen zonder huiszoekingsbevel die studentenhuizen toch niet in. Laat ze daar de hulpofficier van justitie maar eens mee lastig vallen, zal hij leuk vinden.
Opgejorist | 27-08-08 | 10:47

Nu snap ik waarom ze de boeten nodig hebben:
http://www.nu.nl/news/1718188/10/Blunder_in_wegbelijning_kost_Groningen_1_miljoen.html
bookie | 27-08-08 | 10:47

Trouwens, ben nog op zoek naar bord: L15. iemand suggesties??
liesbeth | 27-08-08 | 10:48

CoJoNes | 27-08-08 | 10:44
Mijn zoon is ITer en werkt, voor zijn firma, al jaren en jaren bij ministeries.Een gebed zonder einde.
T@ Riest | 27-08-08 | 10:49

liesbeth | 27-08-08 | 10:48
Ben jij 15?
T@ Riest | 27-08-08 | 10:50

Doe mij ook maar twee verkeersborden oorlog, met uitjes graag…
p0rn0 | 27-08-08 | 10:52

Typisch geval van een bord voor je kop.
Michiel2300 | 27-08-08 | 10:52

Overigens is het leuker om verkeersborden niet aan het verkeer te onttrekken, maar ze te verwisselen. Zo regel je vrij parkeren op de Grote Markt, maar ook een autovrije voorrangsroute van Vinkhuizen naar het Zernike-complex.
niet voor de hond | 27-08-08 | 10:53

Ja hoor, doe je iets goed voor de samenleving, krijg je dit. Minder verkeersborden= minder ongelukken is uit onderzoek gebleken. Wij(studenten) doen dit puur uit verkeersveiligheid(en zonder subsidie.) Stank voor dank!
Siebrandt | 27-08-08 | 10:54

@C. W. Moss | 27-08-08 | 10:47
Australië is nogal 1990 inderdaad… Ik ga mijn zevende jaar als student in, woon nog niet samen, heb nog geen carrièreplannen, overweeg na de MA die dit jaar begint nog een MA en blijf ondertussen lekker bijbeunen én max lenen om de kroegbaas ook tevreden te houden.
Ondertussen klaagt de ene na de andere studiegenoot die op zijn of haar 22e, 23e klaar is met BA én MA dat fulltime werken toch wel tegenvalt, dat forensen een hel is en dat ze nu eigenlijk niet eens zo veel meer te besteden hebben dan toen ze nog studeerden. En dan lach ik ze stuk voor stuk uit.
Ari Gold | 27-08-08 | 10:55

@CoJoNes | 27-08-08 | 10:44
GODVERDOMME! Heerlijk.
Joe meet maj dee!
Boris Poepnagel | 27-08-08 | 10:56

@!Armageddon | 27-08-08 | 10:33
en al die anderen die vinden dat kraken iets anders is dan verkeersborden stelen: het is het ontnemen van het bezit van de rechtmatige eigenaar.
diefstal dus

zero tolerance rules
commentaarderer | 27-08-08 | 10:56

Ja godverdómme, dit brengt de studentjes maar in de war.
http://www.freakingnews.com/Road-to-Purgatory-Traffic-Sign-Pictures-39483.asp
Let wel : u kunt ook naar links of rechts.
-Strotgrondel- | 27-08-08 | 10:56

om ehm boete ehm ehm ehm WANKER!!!!
DonnieD | 27-08-08 | 10:58

Ik snap best dat een paar van die kutstudentjes verkeersborden stelen. Geen probleem, puberprobleem, maar als je dan wordt gesnapt, vergoed je gewoon de schade en hou je verder je bek. Wat nou opstand?
Lying Dutchman | 27-08-08 | 10:58

/\/\addog | 27-08-08 | 10:40
Goed en bedankt, ik kan gaa douchen. M’n hele broek vol gescheten van het lachen. En dan de uitsmijter dat ze de minister bedanken voor de tijd die vrij weet te maken om op te treden. Op de overeenkomsten tussen Tegenpartij en Pim/LPF kan nog een socioloog promoveren.
DavidC | 27-08-08 | 10:58

Je moet gewoon met je tyfus klauwen van die borden afblijven vieze stronzak, ik vind €200- nog veel te weinig, ze moesten je 6 maanden vastzetten kut student.
Tijd dat er weer een ronde aan bezuinigingen op de toelagens van die kweetjes wordt gedaan om zo studenten tokkies als deze er uit te zuiveren, studeren moet gewoon weer voor de rijken worden en dit soort kan lekker gaan werken in de kassen en dan kunnen we de Polen het land uit flikkeren.
Los hier ff 3 grote nationale problemen op en het is nog geen eens lunch tijd.
1) De hoge kosten van het onderwijs.
2) Het moeilijk te verkrijgen personeel voor kutdbaantjes als tomaten plukken en WC’s schrobben.
3) het groot aantal vreemdelingen die hier goedkope arbeid zoeken.

RechtsTuigje | 27-08-08 | 10:59

Verkeersbordje?
Hoppa!!
http://www.nu.nl/news/1717836/32/Mislukt_ICT-project_kost_UWV_miljoenen.html
En notabene een uitkeringsinstantie.
191 miljoen gulden naar de tiefus !!
Maar u wordt deze maand gekort op uw uitkering omdat uw werkbriefje te laat is ingeleverd.
Lekker Belangrijk© | 27-08-08 | 11:01

Jezus, wat een sufkut. “Kan niet lullen, is een zak, en zit strakjes in de bak, tralalalala”. Semi-intellectuele homo, vanavond hoofditem in 4 in het land, of hoe die troep ook heten mag. Wees trots op jezelf, joh.
patat – generatie | 27-08-08 | 11:01

Actiegroep oprichten “Stop uithuisplaatsing verkeersborden” en subsidietje aanvragen bij KCramer.
zebikboss | 27-08-08 | 11:02

@Lekker Belangrijk© | 27-08-08 | 11:01
Dat zeg ik, exit Donner. 3 in een maand zou een fraaie score zijn.
CoJoNes | 27-08-08 | 11:05

@ DavidC | 27-08-08 | 10:58
Pijnlijk actueel idd.
/\/\addog | 27-08-08 | 11:06

OK, zal ik dat stoplicht dan ook maar weer terugzetten?
Swaffelkip | 27-08-08 | 11:06

Verkeersbord -> Ik dacht dat het maat 13 of 15 was !!!
Ferdinandt | 27-08-08 | 11:06

*nog even snel sleutel 19 te voorschijn haalt*
Geiteneuker | 27-08-08 | 11:07

Succes studenten volgend jaar wil ik ook een stopbord op mijn kamer!
tada | 27-08-08 | 11:07
Ari Gold | 27-08-08 | 10:55

Mijn complimenten. En blijven uitlachen, die schapen. Hoewel niets zo ergelijk als mensen die zonder opgaaf van reden en ongevraagd blijven roepen dat hun studententijd de mooiste was van hun leven, het blijft wél de waarheid. Helaas slagen alleen zéér grote en opstandige geesten erin na de studententijd ongehuwd en vrij van het loonslaafschap te blijven. Haal iets van plezier uit je leven, zolang het nog kan. De meeste mensen overlijden geestelijk op hun dertigste.
C. W. Moss | 27-08-08 | 11:08

De stand van vandaag:
UWV: 87.000.000
Eemshavenweg: 1.000.000
Die uitdeeldoos: 10.000.000
Totaal: 98.000.000
VanFrikschoten | 27-08-08 | 11:10

@lekker belangrijk:
Voor die uitkering hoef je maar 1 ding te doen, en dat is zorgen dat dat werkbriefje er op tijd is. Of je werkelijk soliciteerd controleert niemand, als je maar wat invult.
Als ik mijn belastingaangifte te laat doe (al is het maar 1 dag) heb ik ook een boete.
Betaling 1 dag te laat = boete
TheLuggs | 27-08-08 | 11:10

Lekker belangrijk !!!
@ Ferdinandt: sleutel 13 heb je nodig. Verder gewoon losdraaien die bouten. Niets moeilijks aan. Best wel spannend zo midden in de nacht. Vooral leuk als je dronken bent. De verhalen doen t goed op feestjes!
ptrtj | 27-08-08 | 11:10

@C. W. Moss | 27-08-08 | 11:08
Ik blijf me d’r voor inzetten, komt goed. Schaamteloos en goed bestand tegen sociale druk zal ik sowieso proberen om mijn studententijd tot mijn dertigste te rekken.
*Mastergids openslaat en markeerstift pakt*
Ari Gold | 27-08-08 | 11:10

ik heb bij een student nog nog nooit het gevarenbord “werk in uitvoering” mogen aantreffen
treo | 27-08-08 | 11:12

@ptrtj | 27-08-08 | 11:10
OK, een verhaaltje dan:
Zaterdagavond Utrecht, half jaartje terug. Onderweg naar huis raakten we twee man kwijt. Pas twee uur na ons kwamen ze thuis. Het volgende was gebeurd:
Onderweg naar huis zagen ze een verboden in te rijden-bord scheef over de weg hangen. Na een beetje wiebelen en wrikken, kwam het ding met paal en al uit de grond en ze besloten ‘m mee te nemen. Leuk voor in de huiskamer. Met z’n tweeën zeulden ze het bord over straat. Bijna veilig thuis kwamen ze toch nog een politieauto tegen. Ze vertelden de agenten dat ze het bord gevaarlijk over de weg vonden hangen en dat ze onderweg waren om het in te leveren op het bureau.
De twee agenten waren de beroerdsten niet en speelden gewoon mee: “Ja maar jongens, het bureau is de andere kant op. Wij leiden de weg wel”. De bordensjouwers wilden in de politiewagen stappen, maar dat ging dus niet door: “Dat bord past er nooit in, loop maar achter ons aan.” Vervolgens reden de agenten stapvoets, met zwaailichten aan, voor mijn inmiddels sufgesjouwde vrienden uit niet naar het dichtstbijzijnde bureau, maar eentje verder. Eenmaal daar moesten ze het bord ook nog het hele bureau door slepen (waarbij een plant op de balie het moest ontgelden wegens tegen de grond gezwiept door het bord), voordat ze uiteindelijk bij een berghok achter het bureau het ding weg moesten zetten. Daarna mochten ze hun handen wassen, kregen ze nog een kop koffie ter ontnuchtering en een dankjewel voor de moeite en toen mochten ze naar huis. Ze hebben bijna anderhalf uur met het bord rondgelopen.
Ari Gold | 27-08-08 | 11:19

LOL @CoJoNes | 27-08-08 | 11:05,
Ja, ik kwam vanaf nu.nl rechtstreeks naar dit topic.
Zie je post nu ook (Elsevier).
EN Hatsa!, daar gaan de belastingcenten, die UWV-ers kwamen eerder al in opspraak over hun riante salarissen en kantoorinrichting.
https://www.trouw.nl/archief/article368603.ece/Inrichting_UWV_Een_hoge_prijs_voor_laksheid#readmore

Lekker Belangrijk© | 27-08-08 | 11:23
T@ Riest | 27-08-08 | 10:50

Nee ben niet 15, is gewoon een grappig bord.
liesbeth | 27-08-08 | 11:28

Laat die smeris eens wat Zinnigs gaan doen.
Kim Hartman | 27-08-08 | 11:29

Ik weet nu wel waar ik heen moet rennen als er brand uitbreekt (in mijn eigen huis)
Hoe hard ik door de gang mag rennen…
En natuurlijk dat er niet door honden gepoept mag worden….
kim1988 | 27-08-08 | 11:30

Guilty as charged. Zelfs een keer vanuit de hoofdstad een heel Amsterdammertje meegesleept in de trein naar Braboland wegens omgereden door vrachtauto. GEen hond die vroeg of ik goed bij mijn hoofd was.
En verder: sleuteltje 13 mensen. Ik heb geen idee wat er met mijn nalatenschap is gebeurd na mijn vertrek uit het studentenleven, maar ik had voldoende straatmeubilair verzameld om een gemiddelde dorp volledig verkeersveilig mee te maken.
Spinal Fap | 27-08-08 | 11:32

Te zielig deze pauperdief die niet eens snapt dat hij de maatschappij is.
Technix | 27-08-08 | 11:32

-weggejorist-
dikzak37 | 27-08-08 | 11:33

@ Ari Gold
Geweldig verhaal :-)
aap-noot-mies | 27-08-08 | 11:37

Ik begrijp die heisa niet. Verkeersborden kijkt toch niemand meer naar (uitzonderingen daargelaten) dus wie mist die dingen nou?
ley007 | 27-08-08 | 11:50

@ Ari Gold
Keihard teruggepowned door de politie dus. Strakke actie. Hoeveel lol kun je met een verkeersbord hebben?
ptrtj | 27-08-08 | 11:51

wie gaat er dan ook in GRONINGEN studeren…
verpauperaar | 27-08-08 | 11:51

@ verpauperaar
Jij hebt er zo te horen geen kaas van gegeten.
WaitingLine | 27-08-08 | 12:14

Er gaat niks boven Groningen! Maar serieus, verkeersborden? Ga eerst eens de vogelaarwijken a la Beijum, Lewenborg, Paddepoel, Selwerd en Vinkhuizen aanpakken zeg. Dat zijn de tumoren van Groningen, niet de missende verkeersborden.. damnit!
Flex | 27-08-08 | 12:19

En terecht. Laten ze er maar flink voor betalen. Je zou maar net op een punt aankomen waarbij je van rechts komt, maar geen voorrang hebt. Dan is het. Hallo uitkering in je rolstoel cq kasplantjes leven.
Nederlandse student = Alcoholist, junky, crimineel en soms nog kraker ook.
Heerlijk die 21 eeuw :)
Airbender | 27-08-08 | 12:23

Heb een ’tegelijk groen’ bord hangen, alleen heb em rechtstreeks uit de fabriek gekregen. Hoe gaan ze bewijzen dat, dat bij andere studenten niet zo is?
Ariel | 27-08-08 | 12:29

Wat die studentenvereniging moet doen: Alle borden in de binnenstad van groningen voor het politiebureau leggen. Dat wilden ze toch?
mr_seeker | 27-08-08 | 12:33

Let op:
Die Marlon Penn komen we over een aantal jaar tegen als minister van Verkeer en Waterstaat.
En dan zeggen dat ze dat zij die oproep niet gedaan heeft.
Lifecanbesimple | 27-08-08 | 12:41

Zij? ik dacht dat het een hij was?
ley007 | 27-08-08 | 12:51

-weggejorist-
frickY | 27-08-08 | 13:05

Verkeersborden die zioch in studentenhuizen BEGEVEN???? Nou, dan kunnen die studenten er toch ook niks aan doen, als die borden vrijwillig binnenwandelen?
Truttebol | 27-08-08 | 13:14

Tip voor de studenten van Groningen:
Jat de stoplichtzenders uit alle stadsbussen. Die krijgen namelijk altijd voorrang, ook al zijn ze leeg en staan er 100 auto’s te wachten.
Die dingen leveren geld op zodat jij weer lekker bier kunt zuipen en brallen.
En dan kan ik tenminste weer een beetje doorrijden.
Oh ja, en als jullie toch bezig zijn, haal aub alle snelheidsverkeersborden van de ring weg. 70 is echt te langzaam.
En een 1-april geintje: wissel alle éénrichtingsverkeersborden om. Dat wordt gezellig in Grunnen!
ZDEV | 27-08-08 | 13:35

@Pritt
“deze oproer” ????? DIT oproer!
Maarja, het is kennelijk alleen mijn taalgevoel, want niemand van de andere reaguurders lijkt erover gevallen te zijn, tenzij ik niet goed genoeg heb gecheckt.
cugel | 27-08-08 | 14:01

Koerbagh,. ga eens snel borden inleveren.
Maaier | 27-08-08 | 14:10

Betere straf: zelf terug laten hangen. Gereedschap zelf meenemen. En dan in roze pakken. Gewoon een beetje voor lul zetten. Hogere boetes mag ook. Eens een dief, altijd een bief enzovoorts.
lavatrack | 27-08-08 | 14:15

De politie kan het mooi vertellen, wel een beetje kansloos helaas. Je krijgt heus geen huiszoekingsbevel om te gaan kijken of er ergens een verkeersbord hangt. Hier komen ze er iig niet zonder binnen. Daarnaast, dat dat ding er hangt is niet strafbaar. Bewijs maar eens dat ik hem heb gejat of gekocht, zolang een en ander zich in de gemeenschappelijke ruimte bevindt wens ik de heren veel sterkte. See you in court.
mr. Rugje | 27-08-08 | 17:27

Men vergeet hier dat vekeersborden jatten de werkgelegenheid voor de sociale dienst doet vergroten.
Bovendien zijn het echte collectorsitems. Moet de gemeente ze maar niet zo mooi maken!
Held op slippers | 27-08-08 | 17:34

zou je die verkeersborden niet gewoon ergens kunnen kopen? en wat doen ze met verouderde verkeersborden die ze vervangen? Kunnen de jolige studenten die op zoek zijn naar “mooie” muurversiering die borden gewoon bij een tweede handswinkel kopen.
Madddell | 27-08-08 | 18:20

geen baan, geen ambisie
ga dan bij de pliesie
goaly | 27-08-08 | 18:32

Luister eens Zappa, zo moeilijk is het niet, gewoon even inleveren = niks aan het handje, niet zeiken, gewoon even doen.
hoff | 27-08-08 | 19:36

Ik heb een mooie “doodlopende weg” in de gang hangen.
Cadeautje…
da wizard | 27-08-08 | 19:37

http://www.ebay.nl/
43 | 27-08-08 | 20:13

@Ari Gold | 27-08-08 | 11:19
Dat was een leuke reactie van de politie.
Laten ze maar eens bij de ijzerhandelaren kijken daar liggen regelmatig verkeersborden tussen het ijzer wat kleine ijzerventers inleveren.
Daar komt mijn ” verboden te fietsenbord ” ook vandaan.
in de regenjas | 28-08-08 | 07:12
Goeie axi van de pliesies, ik zeg: “oppakken dat werkschuwe, studentenschorem” en voor straf allemaal in Almere laten wonen, dat zal ze leren…..
Black Jag | 28-08-08 | 09:07

Criminele rotstudenten! ;) Ik ben gelukkig net afgestudeerd dus ze kunnen mij niks maken!
Maaruh ik vind het wel goed dat de politie dit aanpakt. Vind het niet nodig dat je zomaar bordjes meeneemt. Ze hangen er niet voor niets!
Pliesie hier in 050 is goed bezig! +1 voor de pliesie
Martinus_van_Oranje | 28-08-08 | 10:40

@ Ari Gold
tijdje terug samen met een collega-student van me 2 overbodige stoplichten ‘gevonden’ in één ochtend. Die stonden er enkel om bejaarden over te laten steken naar de bakker, op een weg waar ook nog eens een vluchtheuvel was. Heel vrolijk kwam er een man langsfietsen die nog vrolijk goede morgen zei, terwijl ik het gereedschap aangaf en mn collega bovenin het stoplicht hing.
Inmiddels 6 maanden later zijn er nieuwe exemplaren geplaatst. Ze werden dus ook niet echt gemist…
Stijlleider | 28-08-08 | 11:31

Ow en trouwens,
het bord: “Dit is een helicopterlandigsplaats, u wordt verzocht geen rommel te laten slingeren. Dit worden projectielen tijdens het landen en opstijgen van de helicopter.”
krijgen ze ook niet terug, de paal mag over een tijdje uit een sloot oid gevist worden…
Stijlleider | 28-08-08 | 11:38

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/08/studenten_groningen_tiefus_voo.html

http://www.stedelijk.nl/en/artwork/6307-cul-de-sac