Partij Voor Cultuur – PVC-TV, aflevering 4: “Het Publiek”

De Partij voor Cultuur is trots op haar jongste aflevering van PVC-TV. Nog niet eerder werkten zoveel verschillende Zwolse bedrijven mee aan een uitzending. PVC-TV 4 werd opgenomen in het atelier van kunstenaar Ronald A. Westerhuis. Westerhuis is bekend van zijn grote monumentale roestvrijstalen sculpturen. Zoals bijvoorbeeld het ontwerp van de Olympische vlam voor Beijing. Onder verzamelaars van zijn werk zijn o.a. James Pan en prins Albert van Monaco.

Het atelier werd in een dag tijd omgebouwd tot TV-studio waar verder kunstenaar Rob Scholte, TV-maker Eric Blom en electro-duo NNENN aanschoven aan de speciaal door Ruimtetuig vervaardigde presentatietafel. Dichter Marieke Van Bolderen en kunstenaar Jeroen van Doornik duidde de avond op geheel eigen wijze. Het thema van de avond: “Het Publiek”

In PVCTV verder: video-items met cabaretier, muzikant en columnist André Manuel, theatermakers Pieter Jouke en Ronald Snijders en prominente Zwollenaren als Ralph Keuning en Wim Waanders. Ook laten we publiek van uiteenlopende Zwolse festiviteiten aan het woord. Uiteraard was huisband Roots Rising van de partij. Presentatie in handen van PVC-partijleider Martijn van Hese.

PVCTV is mede tot stand gekomen dankzij Rhoda van Eeden, inspirator van het Broerenkwartier met als doel om de stakeholders en ondernemers op cultureel vlak te verbinden en de toegevoegde waarde van kunst en cultuur in Zwolle te benadrukken. Een impuls voor het broerenkwartier waar Zwolle zich als stad mee kan onderscheiden.

PVC-TV, aflevering 4 – “Het Publiek” from Partij Voor Cultuur on Vimeo.