Museum De Fundatie Zwolle – Even Open | Museumbezoek met Snel Testen

Seymour Likely bij Vrijheid 2019 in Museum de Fundatie (foto RTV Focus Zwolle)

Even Open | Museumbezoek met Snel Testen

MUSEUMBEZOEK MET SNEL TESTEN

Museumkaarthouders kunnen vanaf vandaag een ticket reserveren voor het weekend van 23 april. De Fundatie gaat dan weer even open, als onderdeel van de pilot museumbezoek met sneltesten. Met een negatieve testuitslag én een reservering via museum.nl zijn museumkaarthouders welkom in het museum. Zij zien honderd jaar activistische kunst in drie nieuwe tentoonstellingen: Fotografie plus Dynamiet – John Heartfield; Van wie is de wereld? in samenwerking met HKU; ONDER WATER door Sticks en Typhoon.

Nog geen museumkaart, maar wel langskomen? Je kunt er nu nog snel een kopen, ga naar de website van de Museumkaart.

Reserveer je ticket

ONDER WATER door Sticks & Typhoon, installatie door Circus Family, Beats door Kubus (foto Peter Tijhuis)

De Pilot Museum Bezoek met Snel Testen vindt plaats in opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap. De Pilot is onderdeel van een reeks, die in de maand april plaats vindt. In Museum De Fundatie gelden de regels uit het Museum Protocol, om een zo veilig mogelijk bezoek te garanderen.

In Zwolle zijn in de maand april meer culturele instellingen open, ook Zwolse Theaters (19 – 21 april) en Hedon (22 -24 april) mogen hun deuren openen.

TE ZIEN

Boven Kevin Osepa, Blou Blouse, uit de serie Mester Blousé, 2018 (foto kunstenaar)
Onder John Heartfield, Zwart of wit – verenigd in de strijd! (Ob Schwartz, ob Weiss – im Kampf vereint!), 1932, fotomontage voor de AIZ (foto The Heartfield Community of Heirs | VG Bild Kunst, Bonn 2020, Akademie der Künste, Berlin)

Het werk van Duits Dadaïst, fotomonteur en politiek kunstenaar John Heartfield (1891 – 1968) vormt de basis voor honderd jaar activistische kunst. De tentoonstelling Fotografie plus Dynamiet is het grootste overzicht van het oeuvre van deze influencer avant lettre dat ooit in Nederland te zien is geweest.

Gelijktijdig laten Alumni en Docenten van Hogeschool Kunsten Utrecht Activisme van Nu zien in Van wie is de wereld?. Cartoonist TRIK levert met zijn ArtEZ Arnhem studenten ook een bijdrage aan deze tentoonstelling. Beeldend Woord kunstenaars Sticks en Typhoon bieden tegenwicht en maken ruimte voor contemplatie in hun Multimediale Installatie ONDER WATER.
Juist nu nodigen deze tentoonstellingen iedereen uit om na te denken over de verbeelding van politieke ideologie, en over onze maatschappelijke dromen en nachtmerries.

William Knies, HIKIKOMORI, 2020, drieluik 3D animatiefilm, lengte 02:25 minuten, film en concept door William Knies, muziek door Dario Snel

TICKET RESERVEREN?

Om een ticket te reserveren voor het weekend van 23 – 25 april ga je naar museum.nl/pilotsneltesten.

Let op: reserveren kan niet via de gebruikelijke manier op onze website.

Fundatie Instagram Fundatie Instagram

Fundatie Facebook Fundatie Facebook

Fundatie Twitter Fundatie Twitter

MUSEUM DE FUNDATIE WORDT ONDERSTEUND DOOR

Bezoek museumdefundatie.nl

Je ontvangt deze email omdat je je hebt aangemeld voor de nieuwsbrief.
Vragen en of opmerkingen?
Mail naar info@museumdefundatie.nl
Als je geen nieuwsbrief meer van Museum de Fundatie wilt ontvangen, klik dan hier.

Je ontvangt deze email omdat je je hebt aangemeld voor de nieuwsbrief.

Ons adres
Museum de Fundatie