Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap – Ruimte voor Cultuur: cultuurbeleid en culturele basisinfrastructuur 2017-2020

Published on Jun 8, 2015
Met een extra investering van ruim 18 miljoen euro in de culturele sector geeft minister Bussemaker (Cultuur) kunstenaars en culturele instellingen meer ruimte voor innovatie, samenwerking en ontwikkeling van jonge talenten. Dat schrijft ze in haar brief Ruimte voor Cultuur met daarin de uitgangspunten voor het cultuurbeleid in de periode 2017-2020.
De uitgangspunten die minister Bussemaker in de brief Ruimte voor Cultuur presenteert, zijn de basis voor het cultuurbeleid in de periode 2017-2020 en voor de samenstelling van de basisinfrastructuur, de culturele instellingen die een directie subsidie van het rijk ontvangen. Na de bezuinigingen in de cultuursector zorgt Bussemaker voor extra geld voor deze instellingen.