Martijn Wokke – WAAH! Wearable Art Awards Holland

Op 28 en 29 mei vormt de Grote Sint Laurenskerk in Alkmaar het toneel voor de eerste Wearable Art Awards Holland ofwel WAAH! Tijdens een 2 uur durend spektakel met dans, muziek en speciale geluids- en lichteffecten tonen ruim 30 modellen kostuums van designers/kunstenaars uit binnen- en buitenland. Met hun kunstzinnige fashion – of draagbare kunstobjecten – strijden zij binnen 5 categorieën; Extravaganza, Techno Art, A Man’s World, Four Elements en Sustainable.

WAAH! is een platform voor (beginnende) designers op het gebied van mode en/of kunst en organiseert hiervoor een jaarlijkse theatershow waar de meest uiteenlopende draagbare kunstwerken worden getoond.
Wearable Art Awards Holland (WAAH!) is geïnspireerd op WOW (World Of WearableArt) in Nieuw Zeeland, een groots kunst-spektakel dat jaarlijks plaatsvindt in de stad Wellington met designers uit de gehele wereld en waar ruim 55.000 bezoekers op af komen. WAAH! biedt designers uit Nederland én Europa een zelfde platform voor hun creaties.

De deelnemende designers hebben in mei 2015 auditie gedaan waarna de geselecteerde designers hun kunstwerk verder hebben uitgewerkt voor de spectaculaire theatershow op 28 en 29 mei. Een deskundige jury, waarin o.a. kunstenaar Rob Scholte en fashion designers Michael Barnaart van Bergen en Sepehr Maghsoudi, kiest voor elke categorie een winnaar. Er is tevens een publieksprijs en de Say Cheese-award van de gemeente Alkmaar beschikbaar. Daarnaast maakt één deelnemer kans op de hoofdprijs, waarbij een ticket zit voor een bezoek aan de Nieuw Zeelandse show van WOW.

Naast reguliere tickets voor de show zijn er ook business kaarten beschikbaar en VIP arrangementen (met diner en afterparty) via de website http://www.waah.nl

Designers die mee willen doen aan WAAH! 2017 kunnen zich inmiddels via de website al inschrijven. De audities vinden plaats in juni/juli.