Lokale Omroep Stichting Den Helder – Rob Scholte: Ingekaderd

Gepubliceerd op 6 jul. 2016

In Den Helder staat sinds enkele jaren het Rob Scholte Museum. Het is te vinden vlak naast het treinstation, in het voormalige postkantoor. Scholte wil uitbreiden, maar heeft al geruime tijd een conflict met de gemeente. In deze docu toont hij zijn museum (inclusief de nog niet voor publiek toegankelijke delen) en vertelt hij zijn verhaal en plannen. De laatste ontwikkeling is dat de gemeente Den Helder heeft besloten de huur definitief op te zeggen, of het ook echt tot een ontruiming van het museum komt…. De tijd zal het ons leren.

Reacties:

1 Comment

1. loes vermeer-lagerveld. 7 juli 2016 op 22:28

In deze reportage is te zien wat een bevlogen kunstenaar Rob Scholte is. Hij wil ook het publiek laten zien hoe hij werkt en hoe hij tot zijn creaties komt.
    Zoals een kort geleden gezelschap heeft gezegd naar aanleiding van hun bezoek aan het museum: de rode loper uit voor dit museum!!! Je hoeft niet van al zijn kunst te houden om ook te zeggen: de rode loper uit voor dit museum. Een verrijking voor het culturele klimaat in Den Helder.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.