Leo Blank – Flyer zonder Scholte en Van de Wint

DEN HELDER – Binnen twee weken verschijnt er een nieuwe flyer ’Den Helder kust de kunst 2015’. Zonder de namen daarop van het Rob Scholte Museum en kunstproject De Nollen.

Dat is de uitkomst van nader beraad door de initiatiefnemers nadat Rob Scholte en Paul Jan van de Wint (De Nollen) vorige week ernstig bezwaar hadden gemaakt tegen vermelding van hun museum en kunstproject in de flyer. Zonder toestemming waren hun namen toch opgenomen in de folder, waarvan er 10.000 waren gedrukt. Scholte en Van de Wint dreigden met juridische stappen als de flyer toch verspreid zou worden.

Beiden willen niet dat hun kunstbezit op een hoop wordt gegooid met het aanbod van de overige kunstinstellingen.

De initiatiefnemers hebben eieren voor hun geld gekozen. Linda Rose Smit, voorzitter van Kunsthal 45 en een van de drijvende krachten achter de folder met kunstroute, erkent dat er iets is misgegaan: ,,Beiden hadden niet gereageerd op ons verzoek om mee te doen. Om zo volledig mogelijk te zijn voor toeristen hebben we ze toch vermeld. De foto van Rob Scholte is door de ontwerper van Facebook geplukt. Niemand is dat opgevallen.’’

Inmiddels ligt er nieuw ontwerp, waarin Rob Scholte Museum en kunstproject De Nollen niet meer voorkomen. Hun locaties zijn ook geschrapt van de plattegrond.

Smit verwacht dat de aangepaste flyer binnen twee weken in een oplage van 10.000 beschikbaar is. De kosten worden door de deelnemers betaald. De 800 euro voor de eerste folder is betaald door Citymarketing.

NHD, 15-6-2015, 13:33 (Update 15-6-2015, 13:33)

1 Comment

1. Het is nogal brutaal om de naam van Rob Scholte te gebruiken zonder zijn toestemming.
    Dit is verkapt meeliften op zijn grote bekendheidgoede naam.
    de openingstijden ontbraken op de flyer.
    ga zo maar door met uw freubelclubje mevr. R.Smit

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.