Leerlingenraad De Dijk – Kunst & Kids blog obs De Dijk (10 = slot)

Den Helder – Hallo allemaal, hier zijn we weer! Dit is alweer de allerlaatste blog. Meerwerf de Dijk vond dit een super project!

Wij willen als eerst Rob Scholte bedanken. Want Rob Scholte zei meteen ja toen wij vroegen of hij met ons wilde meewerken aan dit project. De kinderen mochten samen met hun ouders gaan kijken in het Rob Scholte museum. Daar hingen al onze schilderijen die wij met de school hebben gemaakt. De kinderen waren supertrots over wat ze hadden gemaakt.

De leerlingenraad vond het heel leuk om deze blogs te maken. Wij willen jullie ook bedanken voor het lezen van deze blogs. Groep 7 heeft strips gemaakt. Er is een hele donkere zaal en daar kun je op een donkere muur onze strips lezen. Sommige waren super grappig!!! Er waren bijvoorbeeld standbeelden die konden praten!!! Groep 7 ging ook Wandelen voor Water (staat in blog 7) en we hebben daar ook een schilderij van gemaakt dat heette: Water=leven en afval=dood!!!

Dat betekende dat water voor heel veel mensenlevens kan redden. Maar als mensen afval gaan eten kunnen ze doodgaan. Het afval op de schilderij hebben wij van de dijk gehaald. Het is niet normaal hoeveel afval er op de dijk ligt. Dus als je op de dijk bent GOOI NIETS ZOMAAR WEG!!!, want wij willen niet dat onze toekomst een plastic soep wordt.

Groep 7 heeft ook een schilderij gemaakt en die heette: Laat onze toekomst niet zo worden!!! En op dat schilderij zag je de zee met allemaal plastic er in. De Dijk vond dit project SUPER!

Den Helder Actueel, 3 april 2017 – 10:49

Reacties:

Jo
3 april 2017 at 13:09

Beste kinderen van obs De Dijk, wij vonden het ook ‘super’ om al die enthousiaste blogs van jullie te lezen. En wij gaan snel jullie expositie in het Rob Scholte Museum bezoeken… we zijn erg benieuwd naar al de mooie kunst die jullie hebben gemaakt. Bedankt voor de leuke blogs erover.

1. Loes Vermeer-lagerveld 8 april 2017 op 09:13

Geweldig zoals de leerlingen van De Dijk zich hebben uitgeleefd in dit project en dit tot een prachtige expositie van hun werk heeft geleid in het Rob Scholte museum. Ook een compliment voor de docenten die zo veel extra tijd en energie hebben gestoken in dit project en daarmee de kinderen de liefde voor cultuur hebben willen bijbrengen. En natuurlijk een grote mate van waardering voor Rob Scholte en zijn echtgenote Lijsje en medewerker Marc Nihot voor hun geweldige medewerking en moeite de expositie tot een groot succes te maken

2. Heel goed gezegd Loes, en dan beweert men in een flut enquete in het lokale dagblad dat het Rob Scholte museum moet verdwijnen, vraag het de jeugd, zij hebben immers de toekomst, dan komt er een heel ander antwoord.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.