Koen Samson – VANITAS 2013: HET NIEUWE PRONKEN (fotoshoot Daan Samson i.s.m. Jeronimus van Pelt)

In het Stedelijk Museum van Zwolle realiseert Weltvaartskunstenaar (en ja, ook broer) Daan Samson in samenwerking met fotograaf Jeronimus van Pelt een foto van een elegant pronkstilleven. Opvallend in de historische museumkeuken zijn de kleurige foodprocessors van Magimix. De meeste aandacht wordt echter opgeëist door de aanwezigheid van een tweetal jonge Zwolse meiden die door de kunstenaar van facebook zijn gehaald. Deze video biedt een blik achter de schermen.
In the Stedelijk Museum Zwolle welfare artist (and yes, brother) Daan Samson realizes in collaboration with photographer Jeronimus van Pelt a photo of an elegant luxury still-life. Notable in this historical setting are the colorful food processors by Magimix. Most attention, however, is claimed by the presence of two local girls who met the artist on Facebook. This video provides a glimpse behind the scenes.
Camera: Canon EOS 5D Mark ll
Lenses: Canon EF 50mm 1.8, EF 24-70mm F/2.8 L USM
Editing and colorgrading in Adobe Premiere CS6
3d cameratracking and motiontracking in Adobe AfterEffects CS6
Check out http://daansamson.nl for the final image.

VANITAS 2013 – HET NIEUWE PRONKEN (Een fotoshoot van Daan Samson ism Jeronimus van Pelt) from koen samson on Vimeo.