Joost Lips – Offensief van de Schoonheid (14) Willy Zielke

Willy Zielke – Prologue Olympia, Festival of the Nations (gif La Petite Mélancholie | Tumblr)

Willy Zielke – Prologue Olympia, Festival of the Nations (gif MakeAGif)

Willy Zielke – Prologue Olympia, Festival of the Nations (gif MakeAGif)

Willy Zielke – Prologue Olympia, Festival of the Nations (gif MakeAGif)

Willy Zielke – Prologue Olympia, Festival of the Nations (gif MakeAGif)
Olympia Prologue Willy Zielke & Leni Riefenstahl(video MakeAGif)

Offensief van de Schoonheid (14) Willy Zielke

Wat weet ik nou van Willy Zielke? Helemaal Niks. Ik kwam Wat Foto S van hem tegen en was door een Specifieke Foto Diep Geraakt. Alleen al deze Foto, hier boven te zien, maakt dat Willy Zielke in deze Serie moet worden op genomen. Een Fantastisch Mooie Foto van een Dood Gewoon Tafereel. Een Technisch Gave Foto, waar bij de Materiaal Uitdrukking Sterk overkomt. Je kunt Allerlei Betekenissen gaan verbinden aan de Onderdelen. die Zichtbaar zijn gemaakt, maar de Ultieme Beleving is toch Eenvoudig en Gedachteloos zien. Wonderlijk.

In deze Foto voel ik Hetzelfde, een Dood Gewoon Dagelijks Voorwerp Expliciet in het Licht gezet. Techniek kan men Associëren met Lelijke Industrie Terreinen, die Afkeer op roepen, maar Techniek kent Schoonheid in Hartelijke Esthetische Toepassingen, die de Natuur der Dingen Niet Verraden. Zielke toont me de Schoonheid van Eenvoud.

Wat vind je hier van? Komkommer, Mes en Schaal. Ik vind het Prachtig. Ik hou van Vintage Afbeeldingen, die Vergane Glorie etaleren, waarbij de Kleuren zijn Vervaagd, Heimwee naar Voorbije Tijden wordt Bekrachtigd, wat mij de Mogelijkheid geeft die Schaduw Licht toe te staan, de Gevangen Energie er uit te bevrijden. Kunst beleef ik als dit gebeurt, vaak door het Werk van iemand, die ik Nog Helemaal Niet ken. Leven S Kunstenaars laten zich Feitelijk Ook Nooit kennen, want er is Niets. dat ze Buiten sluiten, dus wat valt er aan Hen Zelf te omschrijven? Het Veroudering S Proces is Niet wat ze bij houden, ze leven Eenvoudig in de Hart Klopping op van Huidig Beleven, smeken Niet om Iets Anders, doen Eenvoudig Verslag van Wat in hen leeft, en kiezen Ieder Moment Pad en Richting, die het Hart hen in geeft. In die Zin zijn ze Zorgeloos. Niets om Uit te Werken. Geen Doel om te Behalen. Dit Oog is Reeds Vol Open. In de Wereld, maar Niet van de Wereld. Integriteit Geen Zaak van Onderhandeling.

Schoonheid! Dank Willy Zielke, dat je me in deze Kille Wereld dit Esthetisch Plezier wilt geven. Ik stel dit Zeer op Prijs. Ik ga er van uit, dat Iedere Letter van Oprechte Appreciatie je Zielen Heil verbetert, waar je ook bent. Grens tussen Leven en Dood is Niet Bestaand. Als je Nog Ergens bent in Vorm, dan twijfel ik er Niet, aan dat je me hoort. Omdat we beseffen, dat Alles Onverdeeld is, als we Eerlijk zijn, is Zo te Spreken Feitelijk Onzinnig spreken. Ten Diepste kan er Geen Afgescheiden Individu bestaan, die mij hoort. Des Al Niet te Mijn Dank. Als ze mij Bedanken voelt, dat Altijd Goed, Niet, omdat ik in Waarde stijg, maar omdat de Communicatie Evident Soepel verloopt. Waar Geen Wrijving is, is er Niemand, die Iets mee maakt. Ervaren is in Zich Zelf Op Gegaan.

Maar Nu wil ik toch Wel Even Wat Meer van die Vent weten, want Zo kan het Niet Langer!Dat is Beter en Meer Verantwoord in de Ogen van de Wereld Burgers, die denken, dat je van Geschiedenis Iets kunt leren. Ik leer van de Geschiedenis, dat het Niks voorstelt, op Leugen is gebaseerd en dat Ook BeterJje Best Doen op Onzin berust. Intelligentie houdt zich met die Dingen Niet Bezig. Intelligentie opereert ten volle als ik Vol Strekt uit Beeld ben.

Ik heb Nooit Gedacht, dat je Kunst Eerst moet begrijpen voor je het kunt waarderen. ik vind Voor Kennis Eerder een Nadeel. Niets van Willy Zielke weten is een Voordeel, dan spreekt zijn Werk tot mij en kan ik zelf bepalen wat ik er van vind. De Ideale Spiegeling, die wordt Bedorven door Historische Info over de Schepper van het Werk. Wat is Scheppen Nou Eigenlijk? Het Woord zegt het al. Je schept uit Wat Reeds is. Daar Arrogant over doen getuigt Bepaald Niet van Diep Inzicht. Dan komt de Val. Dan kom je in Verdriet te Recht, en in Machteloosheid. Je kunt Nergens Heen. Voor het Eerst in je Leven sta je Werkelijk Stil. Nieuw Licht schijnt ()

() T is Geen Belofte voor Morgen. Het toont zich Altijd als Reeds het Geval. Willy Zielke heeft in zijn Blik dit Aspect zitten naar mijn Beleving, en zo toont de Onbekende Man mij hoe Schoonheid in Alles en Overal is voor de Mens, die zich niet verschuilt, maar Mensen kijken Niet Graag. Willy laat mij Kijken, en dan wordt Kijken Zien. Dank Willy!

Efemere Fenomenen, 5 oktober 2022

https://efemerefenomenen.wordpress.com/2022/10/05/offensief-van-de-schoonheid-xiv-willy-zielke/

Meer informatie
https://robscholtemuseum.nl/?s=Joost+Lips
https://robscholtemuseum.nl/?s=Offensief+van+de+Schoonheid
https://robscholtemuseum.nl/?s=Efemere+Fenomenen
https://robscholtemuseum.nl/?s=Willy+Zielke
https://robscholtemuseum.nl/?s=Victor+Valet
https://robscholtemuseum.nl/?s=Industrial+Film+Maker
https://robscholtemuseum.nl/?s=Bayerische+Staat+S+Lehranstalt+für+Fotografie
https://robscholtemuseum.nl/?s=Olympia+Festival+of+Nations
https://robscholtemuseum.nl/?s=Prologue+Olympia
https://robscholtemuseum.nl/?s=Leni+Riefenstahl
https://robscholtemuseum.nl/?s=Potsdam
https://robscholtemuseum.nl/?s=Bad+Pyrmont