Jim Postma – Kunstscene condoleert Van Golden’s in Boijmans

Honderden kunstliefhebbers uit de Rotterdamse scene bezochten afgelopen zaterdag museum Boijmans voor een condealance bij de expositie van Daan van Golden (80). Deze landelijk bekende Rotterdamse kunstenaar werd geëerd na zijn overlijden vorige maand in zijn atelier in Schiedam. Inmiddels hebben al vele duizenden de tentoonstelling bezocht die nog te zien zal zijn tot en met 19 februari aanstaande.

De directeur van Boijmans, Sjarel Ex, heeft onder zijn supervisie de uitgebreide expositie in de Serrazaal (beneden) georganiseerd. Van de 70 werken die het museum van Van Golden in bezit heeft, zijn er zo’n 60 geëxposeerd. Naast een bijzondere expressieschilderij van Mick Jagger is er een constant draaïende video van Van Golden te zien in zijn atelier.

Daan van Golden werd op 4 februari 1936 in Katendrecht geboren, vandaar dat zijn familie hem afgelopen zaterdag 4 februari wilden eren. De kunstenaar overleed op 9 januari van dit jaar.

Ook landelijk bekend kunstenaar Rob Scholte gaf acte de presence bij de condealance in museum Boijmans (foto Rinus Vuik)

Rotterdam Vandaag & Morgen, maandag 06 feb 2017