Jan Balk – Ex-wethouder Visser vertelt zijn kant van het verhaal in Brandpunt

DEN HELDER – Al jaren is er ruzie tussen de politici in Den Helder. Onlangs kwam de inmiddels vertrokken wethouder Geurt Visser in opspraak vanwege het sturen van seksueel getinte whatsappberichten aan vrouwelijke collega’s. Brandpunt besteedt in zijn laatste uitzending met een reportage aandacht aan de politieke onrust in Den Helder.

In de reportage ‘Heibel in Den Helder’ komt Geurt Visser zelf ook aan het woord. Hij laat onder meer weten wat het voor hem betekent dat hij naar aanleiding van de affaire in De Telegraaf ‘Geile Geurt’ werd genoemd en vertelt zijn kant van het verhaal.

Affaire
Rob Scholte komt eveneens aan het woord. De kunstenaar ligt al langere tijd met de gemeente overhoop in verband met zijn in het oude postkantoor gevestigde museum. Volgens Scholte heeft het vertrek van Visser te maken met de moeizame onderhandelingen met de gemeente. Tijdens de reportage wordt er ook gesproken over een ‘afrekening cultuur’ in Den Helder. Er zou tevens voortdurend een nieuwe affaire op de loer liggen.

De reportage van Brandpunt is hier terug te zien:

Deze uitzending wordt op TV herhaald op 01 juli 2015 om 9:15 uur op NPO 2.

Dichtbij, 24 juni 2015

Reacties:

duarte
Vraag mij af of het oude postkantoor nu wel zo een logische plaats is voor een nieuw stadhuis.Eigenlijk is het huidige stadhuis een prima locatie en midden in de gemeente Den Helder.Het centrum van Den Helder een soort Doolhof met onlogische routering en parkeergelegenheid.

Monitor
Ongeacht je politieke voorkeur of hoe je tegen bepaalde zaken aankijkt, er is maar één conclusie mogelijk: politiek is een smerig bedrijf! En zoals zo vaak: de waarheid ligt op de Middenweg.

duarte
Er is altyd wel wat in Den Helder.Gelukkig hebben we de Juttersmarkt,Vlootdagen en een prachtig strand.Het valt ook niet mee voor D66 en VVD dat het helderse volk hen niet meer pruimt en terecht.Stadsparty en hun ,,geliefde,, andere fracties kunnen veel goeds doen voor de stad.Nu nog een sympathieke Burgemeester en dan komt alles goed.Hopen we.

adelheid121
In de gemeente Den Helder is er veel mis (en al jaren). Dat zie je op vele terreinen terug. Hoe lang is er niet over een nieuw stadhuis vergaderd of over het museum van Rob Scholte. Erg betrouwbaar komt het niet over.
Ook wanneer je op- en/of aanmerking hebt over gemeenteambtenaren hoor je niets terug. Kijk eens naar iets simpels als het plaatsen van een afvalcontainer (Binnenhaven). Die staat met de deurtjes naar het publiek geplaatst. Maar deze correct plaatsen is niet aan de orde!
Het geven van leiding en sturing aan het gemeente apparaat is abominabel!