Hive Blog | Artistique Jewels – Was This Another Door Knob Murder? Sisters of Queen Máxima of The Netherlands, One died at 33, Another’s Art Podesta Brothers would Collect!
Was This Yet Another Door Knob Murder? The Sisters of Queen Máxima of The Netherlands, One died at 33, Another’s Interesting Art that looks like Something the Podesta Brothers would Collect!
Maxima’s Four Sisters
Artwork of Another One of Maxima’s Sisters, Dolores Zorreguieta
This was Maxima’s Sister’s Art Exhibit, Maxima is Married to the Crown Prince so Dolores is his Sister inLaw.
From an Article in Hello, 2005.
At this Elitist Exhibition
La Princesa Maxima Zorreguieta Alexander Exhibition Dolores Zorreguieta Love Romance
Princesa Máxima Zorreguieta & Prince Willem Alexander at Exhibition Dolores Zorreguieta ‘Love Romance‘
Published 20 mrt 2016
Frank Buis | RoyalPress Amsterdam
Respuesta Dolores Zorreguieta “Gracias, Frank, que había Visto Encaja en el. Muy Agradable. Buena Suerte y Gracias de Nuevo por el Video, Dolores’.
Reactie van Dolores Zorreguieta ‘Thank you, Frank, I had Watched it in the Past. Very Nice. Good Luck and Thanks Again for the Video, Dolores‘.
La Princesa Máxima Zorreguieta & Prince Willem Alexander Exhibition Dolores Zorreguieta ‘Love Romance’ .
‘Ik hou van mijn Monsters‘
De Argentijnse Kunstenaar Dolores Zorreguieta, Half Zus van Prinses Máxima, exposeert van af Morgen in het Amstelveense Cobra Museum
NRC | Wilfred Takken –‘Liefde loopt Vaak op Horror uit,’ NRC
In het Amstelveense Cobra Museum is de Expostie ‘Love Romance‘ van de Argentijnse beeldend kunstenaar Dolores Zorreguieta (Buenos Aires, 1965) te zien; inderdaad, halfzus van prinses Máxima en dochter van Jorge Zorreguieta, in de jaren zeventig minister van landbouw onder dictator Videla. Dolores Zorreguiete is de dochter uit diens eerste huwelijk: ,,Mijn vader ging weg toen ik nog een peuter was, ik heb geen herinneringen aan die tijd. Hij heeft dus nooit een bepalende rol op mijn opvoeding gespeeld. Ik ben gevormd door mijn moeder, een docent filosofie die mij onderdompelde in cultuur.” Gaat `Wounds’ inderdaad over de Vuile Oorlog van het regime Videla? ,,Ik wil natuurlijk dat het werk een veel bredere, minder eenduidige betekenis heeft, maar toen ik het maakte had ik inderdaad de Vuile Oorlog in mijn achterhoofd. Wounds bestaat uit ernstige verwondingen waarop pleisters zijn geplakt, in een onzinnige poging om ze te bedekken, zodat je ze niet onder ogen hoeft te zien. Maar het bloed komt in overweldigende hoeveelheden uit die wonden gelopen, de pleisters worden ermee doordrenkt. Dat leek me wel een aardige metafoor voor hoe Argentinië met de moorden uit de jaren zeventig omgaat.” Zorrgeuieta’s expositie heet Love/ Romance maar hij hangt vol objecten die eruitzien alsof ze uit bloederige hompen vlees zijn geschapen; rekwisieten van een griezelfilm vervaardigd door een vrouw met een fantasie die even sterk als haar maag is en even zwart als haar gevoel voor humor. Naast de Wounds is er nog een vangnet van uitgerekte darmen en een beddensprei van aaneengenaaide plakjes vlees te zien. En Honeymoon: een meterslange homp die doet denken aan het monster uit de film Alien. Waarom heet dit werk `Honeymoon’? Het oogt meer als de restanten van een uit de hand gelopen bevalling. ,,Het zijn twee huidloze ruimtewezens die de liefde bedrijven. Ik associeer het met de gewelddadigheid waarmee bijvoorbeeld insecten paren. Maar uw associatie vind ik ook wel mooi; bevallingen zijn zeer gewelddadige gebeurtenissen, de dood ligt altijd op de loer.” Maar wat heeft dit griezelkabinet met liefde te maken? ,,De liefde is zelden zoet. Ik laat zien waar romances vaak op uitlopen. Horror, overheersing, macht kunnen makkelijk een liefde binnendringen. Over het algemeen verbeeld ik op plastische, concrete wijze abstracte angsten. De kleine roze monstertjes die voornamelijk uit rooftanden bestaan bijvoorbeeld, zijn mensen die tot hun meest primitieve vorm zijn teruggebracht, maar het zijn ook verbeeldingen van mijn eigen angsten. Ik vind dat iedere kunstenaar een nieuw monster moet ontdekken. De meeste mensen vinden de mijne afstotend, maar ik hou van mijn monsters.” Houdt u van uw angsten? ,,Nee, maar ik respecteer ze. Ik moet ze overwinnen om niet verlamd te raken, maar ze vormen ook mijn drijfveer.” Op het schilderij `Loli and the Monster’ bent u zelf als kind te zien, met daarnaast een griezelig wezen. Had u zo’n gruwelijke jeugd? ,,Bijna ieder kind groeit op in een kamer vol monsters. Ze zijn er doodsbang voor, maar ze worden er ook door aangetrokken. Volwassenen hebben aanvankelijk vaak een afkeer van mijn monsters, kinderen accepteren ze sneller. Ze zien ze als speelgoed.” Het lijkt erop dat u eerder hier bent uitgenodigd wegens uw beroemde zus dan wegens uw werk. Vindt u dat erg?,,Ik krijg inderdaad veel meer aandacht sinds mijn zuster prinses is. Maar dat geeft niet: als ik hoe dan ook maar aandacht krijg voor mijn kunst. Wanneer de mensen eenmaal kijken, moet de kunst toch zelf het werk doen. ,,De aandacht voor mij als `de zus van’ beschouw ik verder als behorende tot alle heisa die eromheen hoort, en waar ik verder toch geen vat op heb. Ik concentreer me op mijn kunst.” Komt uw zuster morgen op de opening?,,Jazeker, ik ken haar goed. In de tijd dat we allebei in New York woonden, kwam ze al naar mijn exposities. Ze heeft ook wel wat van mij thuis hangen. Ze houdt vooral van mijn schilderijen.” Heeft u prinses Amalia ook een tandenmonstertjes gegeven? ,,Nee, de monstertjes hou ik zelf. Dat zijn mijn kinderen.”
Tekst Wilfred Takken – NRC. Archief Beelden, NRC.
Camera Montage Frank Buis | RoyalPress Amsterdam.
Reacties
https://youtu.be/CO-MsEOYLW8
Some of the Art Featured, Verified as the “Royal” Couple walks Around at the Exhibit Where It can Be Seen First Hand
Here is Some Art Directly from her Page
Link Found in Sources Below.
What Do you Think?
Her Instagram
She is Complemented on It, Would you Complement This or Ask “What’s Up with This?“
YUCK! What is the Deal with This?
The People she associates with are Saying it’s Amazing and Marvelous, Is This Marvelous to You?
They feel this is incredible. Do you have to be an Elitist to appreciate this?
This is Called the Children’s Project
Any Artists Out There Who could have Used Grants like This? Looks like you have to be an Elitist or have Connections to Elitists to get Grants like these!
Back to Delores The Odd, Bloody Art involving Babies and Children Yet Integral in Children’s Programs from Early Childhood through High Dchool. How does That Make you Feel?
Do you Remember Who Else was Involved in “Helping Children Learn” and Doing So by Targeting Early Childhood?
Keith Raniere’s Alleged Son and the Rainbow Cultural Garden Pre Schools Set Up to Further his and Other Children’s Education?
RICO Investigation of the bBookkeeper, Kathy Russell Using Loopholes to Attempt Avoiding Responsibility in her Part of the NEXIVM Cult.
Connections to CF, John of God, Epstein Island.
Kristin Kruek’s Involvement with NEXIVM.
The Connections to Pedogate
Qanon Proofs and Evidence there are No Coincidences!
Connections to Military Exercises, Guatemalan House of Culture and Girardi, Erika Jane’s Husband.
The Real Good Shepherd and Why is Bezos Vertical Launch System called the New Shephard? Complete with A Different Spelling?
Connections of Obama to Maggie Nixon as A Child, the Granddaughter of Soap Creator of As the World Turns.
#NEXIVM, #AllisonMack, #KeithRaniere, #JohnOfGod