Ewoud ten Kleij & Marion Groenewoud – Gevierd én Gevreesd ‘Er Staat Wel Iets Tegenover zijn Bullebak Gedrag’ + Publiek Weet De Fundatie na Lockdown Direct te Vinden
Vanuit het Oog opMuseum De Fundatie kijkt Directeur Ralph Keuning in 2020 uit over Zwolle (foto Frans Paalman)
Architectonisch Icoon (foto Museum De Fundatie)
Museum De Fundatie in Zwolle (foto RTV Oost)
Museum De Fundatie (foto hollandluchtfoto.nl)
Museum De Fundatie in Zwolle in Vogelvlucht (foto RTV Oost)
Drone Shot of Zwolle Museum De Fundatie (fotobambouwentechniek.nl)
Museum Directeur Ralph Keuning wordt Gevierd én Gevreesd ‘Er staat Wel Iets Tegenover zijn Bullebak Gedrag’
Geprezen door de Buitenwereld, Gevreesd door zijnPersoneel
Wie is Ralph Keuning?
Naam Ralph Keuning Geboortejaar1961 Geboorteplaats Harderwijk Woonplaats Ermelo GezinGehuwd, Vader van eenDrieling Opleidingen Kunstgeschiedenis in Utrecht en Berlijn; Post Academische Leergang Strategisch Management Beroepen Fiets Koerier in Berlijn (1990); Wetenschappelijk Museum Assistent bij Staatlichen Museen in Berlijn (1990 – 1992), Gast Conservator en Hoofd Sector Publieken Presentatie bij Kröller Müller Museum, Otterlo (1992 – 2004); Directeur Nieuwland Erfgoed Centrum, Lelystad ( 2004 – 2007), Directeur, Museum de Fundatie Zwolle en bij Heino (2007 – Nu) Exposities Jeroen Krabbé, Jan Voerman Senior, Dirk Hannema, Paul Citroen, Marte Röling, Ans Markus, Evert Thielen, Nick & Simon, Rob Scholte en Die Leipziger Schule met Werner Tübke, Wolfgang Mattheuer en Neo Rauch.
De Directeur van Museum de Fundatie in Zwolle is In Opspraakna hetUitlekken van een Ingrijpend Onderzoek over zijn Gedrag op de Werkvloer.
Manager, die de Sfeer Langdurig Verziekt, zoals bij De Fundatie moet je Weg Sturen’
Niemand Kan Om Hem Heen. Museum Directeur Ralph Keuning (60) is een Lange en Strenge Verschijning. Niets gebeurt Zonder zijn Toestemming. Een Marketing Man in Hart en Nieren. Zo Groeiden Onder zijnLeidingMuseum de Fundatie, metPaleis aan de Blijmarkt in Zwolle en Kasteel Het NijenhuisVlak Bij Heino, in Vijftien Jaar uit Tot Opvallende Trekpleisters van Internationale Allure.
In de Schijnwerpers
Voor Insiders is het Geen Verrassing, dat Keuning, die Onlangs voor de Tweede Keer de Cultuurprijs Overijssel ontving en Eerder de Ere Penning van de Stad Zwolle, Nu in de Schijnwerpersstaat door zijnRond Uit Grillige Gedrag tegenover het Personeel.
De Ermeloër treft in 2007 een Plat Gesaneerde Tent, waar volgens hem Nauwelijks een Schrijvende Ball Point te vinden is. Het Slechte Imagoen de Fraude metMuseum JaarkaartenvanVoorganger De StadshofmoetUitgewist. Museum de Fundatie is als Verzamelaar Museumin de Markt Gezet. Keuning is er Niet Gelukkig mee, zegt hij bij zijn Aantreden.
,Ik zag, dat we ons als Hét Verzamelaar Museum van Nederland Niet Staande konden Houden. Onze Eigen Collectie, Verzameld door Kunst Kenner Dirk Hannema, Bood Zo Veel Meer Mogelijkheden. Dit is Nog Steeds een Goudmijn.’’
Met Exposities over Jan Voerman Senior, Paul Citroen en de Omstreden Hannema bewijst hij Zijn Gelijk.
Bij het Succes van ‘Zijn’ Museum is de Verpakking Belangrijk. Ook Als Het Om Hem Zelf Gaat. Altijd Stijlvolle Kostuums. Zijn Kleding kiest hij met Zorg. De Donkere Haren met Witte Lok Bijeen Gehouden door een Bril. Niet voor Niets zet hij Zichzelf in.
“Alles wat je in Eigen Hand kunt houden, mag je Niet Uitbesteden. Jij bepaalt het Plaatje“ Ralph Keuning, in een Eerder Interview met De Stentor
Model of Museum De Fundatie in Zwolle (foto Bierman Henket Architecten)
Ralph Keuning bij Werk van Neo Rauch (foto Frans Paalman)
Zie Bijschrift op de Foto (foto Museum de Fundatie)
In de Eerste Interviews metDe Stentor zegt hij ‘Niet IJdel’ te zijn. ,,Ik hou van Mooie Dingen. IJdel klinkt zo Selfish. Het Gaat Er Om Wat je Neerzet. Ik ben me Bewust van de Beeldvorming en Communicatie naar Buiten. Alles Wat Je In Eigen Hand kunt Houden, Mag je Niet Uitbesteden. Jij Bepaalt Het Plaatje.’’ EenGoed Verzorgd Uiterlijk hoort daarbij, vindt Keuning. ,,Hiermee laat Je Zien, dat Je Mensen in je Omgeving Respecteert. Het is een Kwestie van Jezelf en Anderen Serieus nemen.’’
Nick & Simon
Het Grote Succes van De Fundatie komt met name door de Sandwich Formule van Keuning, hij programmeert Zware en Onbekendere Kunstenaars naast Lichter Werk. EenMuseumvoor Iedereen, dat is Wat hij Wil. Zo presenteert hij een Expositie van Muziek Duo Nick & Simon tussen deMinder Behapbare Kunst uit Duitsland, met In het Bijzonder Zijn EigenOost Duitse SpecialisatieDie Leipziger Schule.
Deze Frivole Aanpak wordt Vanuit Kunst Kringen Kritisch Gevolgd.Vrij Snel spreekt men in het Land Sceptisch en Lacherig van het ‘Krabbé Museum’, omdat Jeroen Krabbé en Zoon Jasper Meerdere Exposities krijgen in De Fundatie. Die Kwalificatie ergert Keuning. ,,Dat zeggen Mensen, die Ons Niet Kennen. Het klinkt Badinerend en Flauw. Wij hebben Hem Ontdekt als Kunstenaar. Jeroen Hoort een Beetje bij Ons. Krabbé heeft de Zeldzame Gave een Nieuw Groot Publiek te Winnen. Met Hem hebben we Naam Opgebouwd.’’
Museum De Fundatie(foto Pinterest)
Opening Klemm, Krabbé, Westerhuis (foto Museum De Fundatie)
Museum De Fundatie (foto Frans Paalman)
De SculptuurSize Matters van Ronald Westerhuis op de Blijmarkt voor Museum De Fundatie (foto Idem)
Ronald Westerhuis – Size Matters (foto Museum de Fundatie)
De Volkskrantkopt Tien Jaar Geleden ‘Charmeur Directeur’ boven een Beschouwend Portret over Keuning. Het schetst Hoe hij van ‘een Provinciaal Museum’ een Succes Maakt. Nelleke Vedelaar, die als CultuurWethouderVaak met De FundatieDirecteur Optrekt, vergelijkt hem in dit Stuk met de Hoofdpersoon uit Het Parfum van Patrick Süskind.
De Getalenteerde en OnthechtePsychopaat Grenouille ‘Ik Heb Hem Eens GezegdJij zou Alle Vrouwen Kunnen Verleiden en Ze Iets Verschrikkelijks Aandoen, Maar Dan Vinden Ze Het Toch Niet Erg, Omdat Jij Het Bent’.
In de Verpakking vanDe Fundatiezit Nu een Flinke Scheur. Personeelsleden en Mensen in de Zwolse Kunst Wereld typeren hem als Narcistisch. De Stentor ontving Tientallen Mails en Telefoontjes van (Oud) Medewerkers, ook Vast Personeel, en Omstanders. Van de Meesten is hun Naam bij de Redactie Bekend, zij Willen Niet in de Publiciteit. Vast Personeel heeft Te Veel te Verliezen en is Bang voor Wraak. ,,Hij Gaat Op Jacht.” De Mannen en Enkele Vrouwen voelen zich Al Jaren Lang Geïntimideerd. Ze noemen Talloze Voorvallen, waarbij Keuning Uit zijn Vel Springt en Hen ‘Tot op het Bot Kraakt’.
De Museum Leiding wijt het ‘Te Kort Schieten in de Aandacht en Bejegening’ van Werknemersaan de Groei van het Museum en de Tomeloze Ambities van de Directeur. Keuning zelf zei in een EerderInterview Portret in De Stentor: ,,Je kunt Dingen Initiëren, Bedenken en Plannen. Je hebt veel in Eigen Hand. Als je Hard Werkt, zoals we met de Hele Club Doen, Moet je Wel zorgen, dat de Communicatie Klopt.” Keuning heeft In eenPersverklaringExcusesGemaakt en Laat Weten Zijn Manier van Leiding Geven te willen Veranderen.
Zijn Gedrag is een Publiek Geheim inKunst Kringen, juist omdat Zo’nGroot Deel van hetFundatiePersoneel Zelf Actief is als Kunstenaar. Er klinkt ook Verbazing bij Mensen, die Betrokken waren bij het Paleis in Zwolle en Kasteel Het Nijenhuisnabij Heino. Ronald A Westerhuis erkent Keunings Dominantie. ,,Dat is Zijn Slagvaardigheid’’, zegt de Zwolse Kunstenaar, die Keuning Al Jaren Goed Kent en Meermaals zijn Werk Exposeerde In en Rond De Fundatie. ,,Hoge Bomen vangen Veel Wind. We hebben een Flink Tekort aan Hoge Bomen in Zwolle. Nou is er Eindelijk Iemand, die Groot kan denken en Die wordt dan Zo Neergezet.’’
Kasteel het Nijenhuis nabij Heino (foto Frans Paalman)
Summer Stage in Heino, Zie Onderschrift (foto Museum de Fundatie)
Zie Onderschrift (foto Museum de Fundatie)
Zie Bijschrift (op de Foto foto Museum de Fundatie)
Dat Keuning Museum de Fundatieop deKaart heeft Gezet, Daar zijn Vriend en Vijand Het Over Eens. Hij zag in 2010 de BezoekersAantallen onder zijn Leiding in Vier Jaar Groeien van 30.000 naar 130.000. In 2018 had hij een Top Jaar met 265.000 Bezoekers (Neo Rauch en Alberto Giacometti | Helen Chadwick). Zelf spreekt Keuning in een Eerder Interview Beheerst inOndernemersTermen over zijn Succes. ,,Ik Weet Niet Beter Dan, dat je Gewoon moet Handelenen Dat Je Snapt, waar Je Staat in de Gemeenschap. Vraag Je Altijd Af Wat Jij kunt Betekenen met Jouw Instelling enHoe Je Boodschap Landt.’’
“Ralph heeft Ontzettend Goede Prestaties Geleverd en Natuurlijk ook Enorm Geluk gehad met die Cloud op het Dak.” Wim Waanders
Voormalig Uitgever en Peetvader van ‘Boeken Kerk’ Waanders in de Broeren, Wim Waanders, kent Keuning Al Jaren vanuit Zijn Rol als (Kunst) Uitgever. Het Beeld, datFundatiePersoneelSchetst, Herkent Hij Niet. ,,Ralph heeft Ontzettend Goede Prestaties Geleverd en natuurlijk ook Enorm Geluk Gehad met die Cloud op het Dak. Dat Zo IemandNa Verloop van Tijd met Plezier op zijn eigen daden gaat terugkijken, Dat Zit Er In, Om het Voorzichtig te Zeggen’’, formuleert Waanders. ,,Zulk Gedrag ging Ralph wel Een Beetje Vertonen.’’
De Meeste Bekende Kunstenaars, die Exposeerden inDe Fundatiereageren Geschokt op deOphef rond Keuning en Geloven de Aantijgingen Niet. De Iconische Grote Gouden Vette Vredesduif van Marthe Röling, die Meerdere Exposities in De Fundatie had, PronktSinds de Verbouwing op de MuseumKoepel. De Vredesvogel heeft Niets Gemerkt van de Interne schofferingen.
Net als onder anderen Jeroen Krabbé looft Röling de Verdiensten van de Museum Directeur. ,,Een Schat van een Man’’, vindt zij bovendien. ,,Hij is Gepassioneerd, Intelligent en een Visionair. Boordevol Plannen voor dit Internationale Museum. Een Opmerking als ‘Uitgemergeld Personeel’, noem ik Buiten Alle Proporties. Het is Geen Concentratiekamp. Zelf heb ik Nooit Gemerkt, dat hij Over Mensen Heen Dendert. Hopelijk blijft hij zijn Fantastische Werk Doen en Lost hij de Problemen op met zijn Medewerkers. Ik wens, dat mijn Duif voor Iedereen Iets Betekent.’’
Zelf is Keuning Nauwelijks met Kunst Opgevoed. Van zijn Vader leert hij Vooral Politiek Historisch Bewustzijn. Die Enkele Keren, dat hij als Puber naar het Kröller Müller Museum ging, Staan Hem Helder voor de Geest. In Ermelo valt hij met zijn PunkUiterlijkNiet uit de Toon. ,,Het was Geen Gelovige Gemeenschap, Veel Import.’’ Kort Voor hij het Ouderlijk Huis zou Verlaten, scheidden Zijn Ouders. Keuning herinnert zich, hoe hij als 18 Jarige In de Zwolse Rechtbank Zit. In HetzelfdeGebouw,Waar hijNu de Scepter Zwaait. ,,Ik Wilde Een Statement Maken, maar hoefde Slechts in te Stemmen met mijn Moeder als Voogd. Een Scheiding is Altijd Lastig, Welke Leeftijd Je Ook Hebt.’’
Zie Bijschrift op Foto (foto Museum De Fundatie)
Keuning met Jeroen Krabbé (foto Museum de Fundatie)
Marthe Röling doet een Workshop met Ralph Keuning, die ze ‘een Visionair‘ noemt (foto Museum De Fundatie)
Ralph Keuning in 2016, bij Werk van Anton Corbijn (foto Frans Paalman)
Zijn Eerste Bijbaan heeft hij als Weekend Hulp bijPsychiatrisch Ziekenhuis Veldwijk, waar ZijnMoeder werkt. ,,Ik Herinner Me Vooral Lange, Ingewikkelde Gesprekken met Mensen in Psychische Nood. Ik Ontmoette een Enorme Gelaagdheid bij Deze Patiënten.’’
Tjeu Strous, Auteur vanHannema’s Universum, had Tot Zijn Schrik Acht Jaar Geleden een Stevige Aanvaring met Keuning. ,,Met veel Autoriteitsvertoon Probeerde Hij Inderdaad de Publicatie van mijn Boek te Voorkomen. Hij verbood mij Gebruik te Maken van de Bronnen bij Kasteel Heino, die Ik Had Verzameld.’’
Later ontmoet Strous de Betere Kant van deFundatieDirecteur. ,,Hij is Er Absoluut In Geslaagd De Fundatie Groots op de Kaart te Zetten. Door de Verbouwing van Hubert Jan Henket van Bierman Henket Architecten (Het Oog Op Het Dak, Redactie) en Bovenal voor de Aansprekende Tentoonstellingen Maak ik nog vaak de Gang van Middelburg naar Zwolle’’, benadrukt Strous. ,,Tegenover zijn Bullebak Gedrag Staat dus Wel Wat.’’
De Stentor sprak voor dit Artikel de Afgelopen Weken met Tientallen Medewerkers, Oud Medewerkers, Kunstenaars, Politici en Andere Betrokkenen rondMuseum de Fundatie en Ralph Keuning. De Stentor legde deze Publicatie voor aan Ralph Keuning. Hij gaf aan Geen Gebruik te Maken van de Mogelijkheid om te Reageren op het over hem Geschetste Beeld (in het Profiel).
Cross Sections (foto Bierman Henket Architecten)
Design by Bierman Henket Architecten (foto Idem)
TekeningenMuseum De Fundatie(foto Bierman Henket Atchitecten)
Prefab Elementen op Staal Constructie als Tafel op Kolommen (foto Bierman Henket Architecten)
Structure Bearing the Eye of the Museum 2015 (foto Bierman Henket Archirecten)
Andre Eggerding Te Veel Volwassenen met een Kinderzieltje. Beoordeel Hem op zijn Resultaten.
Riet Pluim Jeroen Krabbé, Ans Markus, Nick en Simon. Wat heeft Keuning Nou Helemaal Gepresteerd? Oppervlakkige Pulp Verkocht, alsof het Kunst is. Bezoekers Aantallen zijn Leuk, maar een Beetje Supermarkt is Beter Bezocht en Daar is Tenminste Nog Wat te Halen. Zal Blij Zijn als hij Weg is.
Linda Erk In dit Stuk wordt door meerdere Mensen de Suggestie Gewekt, dat Wanneer je Enerzijds Iets ‘Presteert‘, het Anderzijds Geoorloofd is om je Respectloos en Narcistisch te Gedragen. Wanneer je over Bepaalde Talenten, Vaardigheden of Kwaliteiten Beschikt, kun je ook Veel Bereiken en Succes hebben door op een Prettige en Gelijkwaardige Manier met Anderen om te Gaan en te Communiceren. Voordeel van Normaal Doen is, dat je Dan Ook Niet het Risico Loopt van je Voetstuk Af te Lazeren.
Vermolen Tja bij Zelf Ingenomen Mensen als Röling en Krabbé’ zal Ie Zich Wel hebben Ingehouden. Nee, de Tijd is Gekomen, dat deze Narcist Op Stapt.
Erik Biesemaat @ Andre EggerdingOntzettend Domme en Schofferende Reactie. Als je Niet met Hem hoeft te Werken en je Kunst kunt komen Langs Brengen om Tent Toon Gesteld te worden of MuseumBezoekers komen naar je Boekwinkel, Ja, dan zul je de Lof Trompet over hem Steken. Beetje een John de Molletje, dat U Hier Debiteert.
Yvonne Veld
A Eggerding Dus om Resultaten te Behalen, mag je “Over Lijken Gaan” en Mensen Kapot Maken? Ik mag toch Hopen, dat jij Geen Manager, bent, die Net Zo Handelt. Resultaten behaal je in een Team door een Goede Samenwerking, Motivatie, Waardering en Respect, Niet door met een Botte Bijl om je Heen te sSlaan en Jezelf als een Asociale, Egoïstische en Onaantastbare Goddelijkheid te Wanen. Deze Soap heeft Al Veel te Lang Geduurd. Een Gewone Werknemer had bij zulk Gedrag Al Lang Op Staande Voet Ontslag Gekregen.
Publiek WeetMuseum de Fundatie in Zwolle na de LockdownDirect te Vinden
Sarah Voss Keuning, Adjunct Directeur en Hoofd Bedrijfsvoering,Museum De Fundatie (foto LinkedIn)
Zie Onderschrift Foto Hier Boven (foto Museum De Fundatie)
Museum de Fundatie mag Deuren WeerOpenen na de Lockdown
Klokslag ElfUur staan de Eerste Bezoekers van Museum de Fundatie te Trappelen om naar Binnen te Mogen. In het Paleis aan de Blijmarkt kunnen Bezoekers Eindelijk de Overzichtstentoonstelling van Rob Scholte Bekijken. De Stentorneemt ook een Kijkje, maar over de Commotie rond het Gedrag van Directeur Ralph Keuning Mag Het Niet Gaan.
Als Adjunct Directeur Sarah Voss Keuning (Familie van Ralph, Getrouwd met een Inmiddels Overleden Neef) even haar Mondkapje verwijdert, is een Stralende Lach te Zien. ,,Eindelijk, We Mogen Weer”, zegt ze. Het Museum in Zwolle en de Nevenvestiging in Kasteel het Nijenhuis bij Heino hoppen Al Bijna Twee Jaar van Sluiting naar Sluiting en tussen door lag er Veelal een Beperking op het MaximumAantalBezoekers.
Nu Kan Het Weer. Dat is Maar Goed Ook. Voss Keuning ,,De Overzichtstentoonstelling met het Werk van Rob Scholte is op 18 december Geopend. Die Avond was er een Persconferentie en de Volgende Dag zaten we Weer in lockdown.”
Zo werden de Werken van Kunstenaar Scholte door een Paar Honderd Mensen bekeken in Plaats van de 100.000 Bezoekers, die De FundatieHoopt Te Trekken. ,,Ontzettend Jammer, want We hebben de Tentoonstelling door Corona al Drie Keer moeten Doorschuiven en Konden Nu Eindelijk Inrichten.”
Adjunct Directeur Sarah Voss Keuning van Museum de Fundatie bij Werken uit de Overzichtstentoonstelling van Rob Scholte (foto Frans Paalman)
Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen. Bovendien wordt de ExpositieVerlengd, vertelt Voss Keuning. ,,We hebben Tijdens de Lockdown Besloten de Tentoonstelling, die na Scholte was Gepland door te Schuiven naar Volgend Jaar. Dat geeft ons de Flexibiliteit de Tentoonstelling van Scholte Langer te Tonen. Als we Nu Open Blijven, Kunnen We Het Tot Eind Mei Laten Zien. Maar We hebben Nog de Ruimte om het Langer te Tonen, Tot 2023.
Museum kwam de Afgelopen Weken in het Nieuws, nadat De StentorNaar Buiten bracht, dat een Onafhankelijk Onderzoek naar het Gedrag van Directeur Ralph Keuning is Uitgevoerd. TientallenMedewerkersSpraken Zich in hetOnderzoekUit over de Houding van Keuning tegenover het Personeel. Volgens de Onderzoeker was sprake van ‘Murw Geslagen Werknemers’. De Raad van Toezicht van het Museum besloot Als Reactie op het Onderzoek een Tweede Directeur Aan te Stellen naast Keuning.
BezoekersHebben Het Er Deze Woensdag Niet Over, ook het Museum onthoudt zich van Commentaar. Voss Keuning wil Vertellen over Heropening, Lockdown en Exposities, maar Over de Interne Strubbelingen Mag Niets Worden Gevraagd.
Reserveren
Dat er Meteen Bij deHeropeningAl Mensen aan de Poort Staan, vindt Voss Keuning ‘Heel Leuk Om Te Zien’. ,,Gisteravond Hoorden We Officieel, Dat We Weer Open Mochten. Toen Hebben we Gelijk de Online ReserveringenOpen Gezet. Dan Verwacht Je Niet,dat je Binnen 24 Uur Heel Veel Reserveringen Krijgt, maar Er Stonden Gelijk Al Vijftien Bezoekers voor de Deur.”
Eye Catcher in Zwolle (foto potloodenpen.nl)
Zie Foto Bijschrift (foto Museum De Fundatie)
Adjunct Directeur Sarah Voss Keuning van Museum de Fundatie bij Werken uit de Overzichtstentoonstelling van Rob Scholte (foto Frans Paalman)
Ondanks de Enorme Daling van de BezoekersAantallen door Corona – in 2019 trok De Fundatie258.000Mensen, in 2020 waren het er 118.000 – is het Museum de Corona CrisisRelatiefGoed Door Gekomen, zegt Voss Keuning. ,,Dat heeft Vooral te Maken met de Steunmaatregelen voor Cultuur. We hebben Ons Omzet Verlies kunnen Opvangen, hebben Geen Mensen Hoeven te Ontslaan. Ook Al Moet Je Af en Toe Tentoonstellingen Door Schuiven, we konden Wel de Tentoonstellingen Organiseren, die We Wilden Organiseren.”
Gratis op Zaterdagavond
Nu het Kabinetde Lockdown heeft Opgeheven en het Land Weer tot Tien Uur ’s Avonds Open Mag, voert Museum de Fundatie ook de Gratis Zaterdagavond Open StellingOpnieuw In. Keuning kwam Hier Vorig Jaar Mee, Onder Meer in de HoopMensen naar het Museum te trekken, die Geen Kaartje zouden Kopen.
Met Succes, want op Zaterdagavond kwamen Vooral Veel Mensen uit de Regio naar het Museum. Keuning vertelde Vlak Voor Kerst Al, dat het een Blijvertje is, ondanks het Gebrek aan een Verdien Model.
Personeel
Medewerkers zijn Ondertussen, Ondanks deKomst van een Extra Directeur, Nog Altijd Bang voor Keuning, vertelden Ze aanDe Stentor. De Personeels Vertegenwoordiging, een Soort Ondernemingsraad, voert Gesprekken met de Personeelsleden. Aansluitend wordt een Vorige Week Nog Afgeblazen PersoneelsbijeenkomstGehouden, waarin de Werknemers Alsnog metRaad van ToezichtVoorzitterRoger van Boxtel willen Praten. Een Eerdere Bijeenkomst over het Onderzoek zette Kwaad Bloed onder Medewerkers, omdat Directeur Keuning Hierbij Zelf Aanwezig was.