Delano Weltevreden – Reddingsplan Helderse schouwburg is bijna klaar

De gemeente moet waarschijnlijk de buidel trekken om schouwburg De Kampanje uit de financiële problemen te helpen.

Het verbeterplan voor het theater is bijna af. Schouwburgdirecteur Arjaen Kersten wil er nog geen details over verstrekken, maar laat wel doorschemeren, dat er hulp nodig is.

“In het rapport staat duidelijk, dat we niet op eigen kracht uit de problemen komen.”

Vorig jaar leed De Kampanje bijna een half miljoen euro verlies. Dit jaar stevent de schouwburg af op een min van 300.000 euro. Het bureau, dat het theater doorlichtte, helpt De Kampanje met het opstellen van het verbeterplan.

Theaterrestaurant Stoom was vorig jaar verantwoordelijk voor meer dan de helft van het verlies. Diverse gemeenteraadsfractie zeggen, dat met hen alleen te praten valt over financiële hulp aan De Kampanje, als Stoom wordt afgestoten.

Directeur Arjaen Kersten wil niet vertellen, of hij verkoop overweegt. Hij praat ook met huisbaas Willemsoord. Wat hij precies aan directeur Hans Broekmeulen van Willemsoord vraagt, wil hij niet kwijt.

De Kampanje vraagt in elk geval niet, dat Willemsoord afziet van de jaarlijkse huurverhoging van 2 procent, zegt Kersten. “Maar we zullen met elkaar een oplossing zien te bedenken.”

Noordhollands Dagblad, 8 oktober 2017, 21:45

1. sjaak oosterwaal 11 oktober 2017 op 17:18

Ik zou zeggen eigen broek ophouden zoals gewone burgers en zo nodig de entreeprijs verhogen zodat de lasten naar de gebruikers gaan en niet naar mensen die er geen gebruik van maken.

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.