Delano Weltevreden – Muurtje treinstation Den Helder afgebroken

Den Helder – Het muurtje voor het treinstation in Den Helder is afgebroken.

Gistermiddag sommeerde projectleider Willem Koning van ontwikkelbedrijf Zeestad de actievoerders onder leiding van kunstenaar Rob Scholte om te vertrekken op straffe van arrestatie door de politie. Die was aanwezig, maar hoefde niet in actie te komen. Scholte vindt het schandalig dat de gemeente het ontwerp van architect Joost van der Grinten heeft aangetast, terwijl de architect heeft aangegeven het daar niet mee eens te zijn. ,,Dit is bestuurlijke criminaliteit.’’

NHD, 11-1-2017, 16:16 (Update 11-1-2017, 16:16)

Reacties:

Klaas Otten · Ingenieur bij Multec
Dit had even sneller door de politie kunnen worden afgehandeld …. maar goed de dienders hebben nu alvast geoefend voor de ontruiming van het postkantoor! Ik zie het al voor me : Terwijl Scholte & co uit het pand worden gehaald staat de Komatsu op rups van Oosterbeek Sloopwerken reeds klaar op een hoek van het desbetreffende pand met aan de giek een grote betonschaar!!!!!

Klaas Otten · Ingenieur bij Multec
Zijn er foto’s van deze politionele actie??

Frank Dijke · Brussels School of International Studies
Nu ze toch bezig zijn met het opruimen. Dat oud roest van die neergestorte Boeing 747 van de Wild in die duinpan ook maar meteen naar de Hoogovens.

Guus Perisutti · Vissering Scholengemeenschap vwo
En waarom dan ook niet meteen de bioscoop, de schouwburg, de bibliotheek en de laatste monumenten (heeft Den Helder die nog?) tegen de vlakte. Daar erger je je als cultuurbarbaar toch alleen maar aan.

Henk van Kuijk · Leraar banjo, gitaar, bouzouki en zang bij Muziekleraar
Buitengewoon kwalijk: de politie die in opdracht van het Gemeentebestuur de wet overtreedt. Er kan maar één conclusie zijn: deze Junta moet opstappen, geen enkel respect voor de burger. En heer Koning met zijn kwalijke belangenverstrengeling werd beloond met een mooi gemeentebaantje ……

Ed Schotman · Werkt bij ROC Kop van Noord-Holland
Gedachten kronkel van vandaag. “Tjitske strijdt en Willem breekt het af”.

Jane Bogert
Ik zou willen dat de gemeente even snel had gereageerd iz van het schapedijkje, maar nee, dat is te moeilijk. Een muurtje afbreken met politieversterking is veeeel makkelijker he? De helden.

Henk van Kuijk · Leraar banjo, gitaar, bouzouki en zang bij Muziekleraar
Dat een plan dat nog niet rond is wordt doorgedrukt met politiemacht is tekenend voor dit bestuur, en moet de Raad a.s. maandag zeer aan het denken zetten. Hoeveel reclame wil je voor deze “democratische” stad, of vindt men alleen de sponsors van Sail belangrijk, uiterlijk vertoon?