Cor Hendriks – Hoe Rudy Giuliani in de val liep

Rudy Giuliani interviewed in the new Borat film (foto Amazon Prime)

Hoe Rudy Guliani in de val liep

Rudy Giuliani, de voormalig burgemeester van New York en thans een van de vele advocaten van president Trump, heeft zich onlangs zeer in de schijnwerpers gezet met het doel om de waarheid over de corruptie van de Biden Crime Familie naar buiten te brengen. Op basis van het door hem verzamelde materiaal, vooral dat afkomstig de laptop van Hunter Biden, die onlangs in zijn bezit is gekomen, heeft hij de aanval ingezet op het door de Democraten gepromote beeld van de Clean Joseph Biden, afkomstig uit de zogenaamd “schandaal vrije” Obama Biden administratie.

Daarmee heeft hij een grote schietschijf op zijn rug en zou dus uitermate op zijn hoede moeten zijn. Maar ieder mens heeft zijn zwakheden en zo ook Rudy, voor mooie meisjes, voor publiciteit en voor bekendheid. Dus de eerste fout, die hij maakte, was om akkoord te gaan met het interview.

Het interview was een set up van de bekende prankster Borat, dat is Sacha Baron Cohen, filmmaker, komiek, en een man zonder enige schaamte, die voortdurend schaamteloos gedrag vertoont, wat iedereen maar leuk moet vinden, maar wat veel mensen tegen de haren instrijkt door zijn gebruik van stereotypen om anderen te kleineren.

Ditmaal was de opzet om Rudy in een honeytrap te laten lopen. Er was volgens mij geen script, want de reactie van Rudy was natuurlijk niet te scripten. De actrice Maria Bakalova legt al na zes seconden in het fragment haar hand op overdreven wijze op Rudy’s knie tijdens het zogenaamde interview. We moeten niet vergeten, dat het een film is, dat overal camera’s zijn, dat de scènes gemonteerd zijn, dat de audio en de video niet met elkaar in overeenstemming zijn, zoals geanalyseerd door Meet Kevin in de video https://youtu.be/ncXhiffBvJM (14:12) ‘LEAKED Borat Rudy Giuliani Bed Scene | What REALLY Happened’ van Meet Kevin, 23 okt. 2020.

In de MSM, de kranten en video’s, wordt zoals gewoonlijk zeer onkritisch het meest sensationele naar voren gehaald. De kop in het AD luidt ‘Trumps advocaat Giuliani ontkent misdraging in nieuwe Borat film: ‘Keiharde leugen’’, met de ondertitel ‘De voormalig burgemeester van New York, Rudy Giuliani, ontkent met klem, dat hij zich ongepast heeft gedragen tijdens de opnames van de nieuwe Borat film. Daarin is te zien, dat hij een hand in zijn broek laat glijden in aanwezigheid van, wat hij denkt, een 15 jarig meisje.’

Dat Rudy zou denken dat het een 15 jarig meisje is, is een suggestie die door Borat wordt gewekt, en niet bij Rudy mag worden aangenomen. Nergens wordt in het interview de suggestie gewekt, dat Matia iets anders zou zijn dan de 24 jarige vrouw, die ze in werkelijkheid is.

Ook wordt in het ultra korte artikel in het AD de indruk gewekt, dat Rudy een complotdenker is, want gezegd wordt: ‘Hij stelt in dat gesprek, dat het virus gefabriceerd is door China. Het land zou het opzettelijk wereldwijd hebben verspreid’ (https://www.ad.nl/buitenland/trumps-advocaat-giuliani-ontkent-misdraging-in-nieuwe-borat-film-keiharde-leugen~a2def74c/).

Compromitterende foto van Rudy Giuliani met zijn hand in zijn broek (foto Parool)

Het artikel in Het Parool heeft een vrijwel gelijkluidend begin, met dezelfde zin over ‘dat hij een hand in zijn broek laat glijden in aanwezigheid van, wat hij denkt, een 15 jarig meisje’. Ook komen we dezelfde suggestie van complotdenken tegen, want we weten allemaal, dat het virus van een natte markt komt en dat China voorbeeldig is opgetreden, en dat mensen, die denken, dat het uit een laboratorium is ontsnapt en dat China binnenlandse vluchten sloot en vluchten naar het buitenland gewoon door liet gaan, waardoor het werd overgebracht naar Italië, allemaal complotdenkers zijn. Zie https://www.parool.nl/kunst-media/trumps-advocaat-giuliani-ontkent-misdraging-in-nieuwe-borat-film-hardvochtige-leugenaar~b6a2d579/.

RTL noemt hun artikel ‘’Boratstaat vierkant achter veelbesproken Giuliani scène’, met de subtitel ‘Sacha Baron Cohen (49), oftewel Borat, staat nog steeds achter de veelbesproken scène met Donald Trumps advocaat Rudy Giuliani uit de tweede Borat film. Die zorgde voor ophef, omdat Giuliani zijn hand in zijn broek lijkt te doen, terwijl hij op een hotelkamer is met de 15 mjarige ‘dochter’ van Borat, gespeeld door een 24 jarige actrice. De advocaat zei te zijn beetgenomen en stelde, dat hij niets verkeerd had gedaan.’ In het artikel wordt gezegd:

Hij zegt, dat hij niets ongepasts had gedaan. Ik denk, dat dit een fascinerende kijk geeft op wat het Trump regime ziet als gepast gedrag tegenover vrouwen“, reageerde Baron Cohen tegen Britse media. Verder wil de acteur en komiek weinig zeggen over Giuliani’s reactie. “Ik wil niet, dat het ten koste gaat van de film. Ik wil echt, dat mensen de film zien en wat ze zien is wat het is. Ik heb in het verleden nooit interviews gegeven als Borat, deels omdat ik wil dat mensen uit de film halen wat ze eruit willen halen.” Mensen kunnen ook oordelen hebben over Baron Cohen, maar dat vindt hij prima. “Maar ik ben altijd huiverig om iets van de kijkervaring weg te nemen, dus ik zou zeggen dat mensen de film moeten kijken en zelf hun oordeel moeten vellen. Ik vertrouw het publiek en ik geloof in het publiek” (https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/artikel/5192208/borat-blijft-achter-veelbesproken-giuliani-scene-staan).

Op Nu.nl wordt Giuliani omschreven als de “omstreden advocaat” van Donald Trump, die donderdag zelf al verontwaardigd reageerde via Twitter. De verborgen opnames in een hotelkamer, die tegen het eind van de film worden getoond, zouden een “volledige fabricage” zijn. In de betreffende scène denkt de juridisch adviseur te worden geïnterviewd door een jonge vrouwelijke journalist, die hem na haar vraaggesprek meeneemt naar de slaapkamer voor een borrel. Ze verwijdert zijn microfoontje en Giuliani leunt vervolgens achterover op bed om zijn overhemd in zijn broek te stoppen. De camerahoeken wekken de suggestie, dat er meer gebeurt, en zijn dus enigszins manipulatief. Dat Giuliani intussen de journaliste ook vraagt om haar telefoonnummer en adres, gevolgd door een klopje op haar heupen, wekt echter ook de indruk, dat we naar meer kijken dan alleen een fabricage.

In de video van Meet Kevin boven, was te zien, dat de het vragen naar telefoonnummer en adres op de beelden zijn gemonteerd, maar in een andere situatie zijn opgenomen. Het klopje op haar heupen moeten we in verband zien met haar hand op zijn knie aan het begin.

Uit het vervolg van het artikel blijkt, dat Cohen een rabiate anti Trumper is (alsof we dat nog niet wisten).

Dat veel grappen in hun opzet slagen, heeft volgens Cohen ook met veranderingen in de maatschappij te maken. “In 2005 had je een vrouwen hatend, racistisch en antisemitisch personage nodig om mensen hun innerlijke vooroordelen te laten prijsgeven“, zegt Cohen. “Nu zijn die vooroordelen openbaar. Racisten zijn er trots op, dat ze racistisch zijn.” De acteur noemt de huidige president een “openlijke racist en fascist” en merkt op, dat de samenleving daardoor tegenwoordig ook anders met elkaar praat. “Mijn doel was niet om racisme en antisemitisme bloot te leggen“, zegt de acteur. “Mijn doel is om mensen te laten lachen, maar we onthullen wel hoe gevaarlijk de glijbaan richting autoritarisme is” (https://www.nu.nl/film/6085556/trump-adviseur-rudy-giuliani-in-verlegenheid-gebracht-door-nieuwe-borat-film.html).

Tutar en Giuliani klinken op een geslaagd interview (foto IndieWire)

Het nieuws werd uiteraard over de hele wereld verspreid en een interessant artikel verscheen in The Australian. Gefilmd in het geheim deze zomer, toen de VS Corona Virus lockdown was verminderd, ziet men de Britse komiek Sacha Baron Cohen leden van het publiek en politici in het ootje nemen via zijn stuntelende, aanstootgevende reporter alter ego Borat. Maar het is de heer Giuliani, die de meeste vernedering onder ogen krijgt in de film, nadat hij is verleid tot een ontmoeting met de 24 jarige actrice Maria Bakalova, die voor Borats dochter speelt (dat Rudy dit weet, blijkt nergens uit) en in deze scène een conservatieve TV journalist speelt. Ze ontmoeten in een hotelkamer na hun “interview”, maar weldra begint de voormalige burgemeester van New York de handen van de jonge vrouw vast te houden en haar uiterlijk te complimenteren, voordat hij haar volgt naar de slaapkamer.

Terwijl meneer Giuliani op het bed ligt, naar het schijnt bezig zijn handen in zijn broek te stoppen, rent Borat de kamer in gekleed in kanten roze ondergoed, roepend tegen de in verlegenheid gebrachte Giuliani “Ze is 15. Ze is te oud voor je.”

Hier gaat het artikel de fout in, zoals we boven zagen in de analyse van Meet Kevin. Op het moment, dat Borat komt binnengestormd in zijn vrouwenondergoed als een mislukte travestiet, is Rudy allang opgestaan en wordt hier uitgemaakt  voor pedofiel.

Het artikel vervolgt, dat Giuliani in juli in een interview met de New York Post zei, dat hij dacht, dat de ontmoeting een serieus interview was over het antwoord van de Trump administratie op de COVID 19 pandemie. Hij zei, dat hij de politie belde toen Baron Cohen de kamer binnenkwam. De heer Giuliani hield ook vol, dat hij zijn hemd in zijn broek aan het stoppen was in de hem in verlegenheid brengende foto.

Deze kerel komt binnenrennen in een gekke, wat ik zou zeggen was een roze transgender outfit,” zei de heer Giuliani. “Het was een roze bikini met kant, onder een doorzichtige gemaasde top, het zag er absurd uit. Hij had de baard, blote benen en was niet wat ik zou noemen afleidend aantrekkelijk. Deze persoon komt gillend en schreeuwend binnenrennen en ik dacht, dat het een oplichterij of een afpersing was, dus belde ik de politie. Hij rende toen weg. Pas later realiseerde ik me, dat het Sacha Baron Cohen moet zijn geweest. Ik dacht aan al die mensen, die hij voorheen voor de gek gehouden heeft en ik voelde goed over mezelf, omdat hij me niet had beetgenomen.” Hij voegde toe, dat hij een “fan van sommige van zijn films” was.

Het artikel besluit met de opmerking over Baron Cohen, die Joods is (alsof we dat niet uit zijn naam konden afleiden), dat hij een uitgesproken campagnevoerder tegen antisemitisme is en tegen samenzweringstheorieën, vooral tegen hun verspreiding op sociale media platforms. Zie https://www.theaustralian.com.au/world/rudy-giuliani-caught-in-embarrassing-scene-in-new-borat-movie/news-story/823bcc1beb1468b5b93d0b5692dacff0.

Borat en Tutar rennen weg na hun grap met Giuliani (foto NBC)

Het script voor de film wordt achteraf vastgesteld, want is afhankelijk van de shots, die Sacha weet vast te leggen. Het wordt behandeld in het artikel ‘A Shot by Shot Analysis of the New Borat’s Giuliani Scene’ van Matthew Dessem (https://slate.com/culture/2020/10/borat-giuliani-sacha-baron-cohen-video-analyzed.html).

Dessem merkt op, in het algemeen, dat je echt beeldmateriaal op zo’n manier aan elkaar kunt plakken, dat het een verhaal verteld, dat in het geheel niet waar is. Dit gebeurt in feite in de nieuwe Borat film de hele tijd, inclusief in wat onmiddellijk voorafgaat aan de slaapkamer scène.

De actrice Maria Bakalova speelt de 15 jarige dochter van Borat, genaamd Tutar. Deze Tutar, op haar beurt, pretendeert een meerderjarige journalist te zijn als onderdeel van een plan, waarin ze zou worden aangeboden aan Giuliani als een vrouw, voor de meerdere glorie van Kazakstan. Maar Borat kreeg op het laatste moment een verandering van gevoel over het aanbieden van zijn dochter als een geschenk aan Rudy Giuliani, rijdt halsoverkop naar het Manhattan hotel, waar het interview gaat plaats hebben, komt met zijn truck krijsend tot stilstand buiten het gebouw, sprint de lobby in, waar beveiliging hem tegenhoudt om te gaan naar de kamer. Dat is wat op het scherm te zien is, maar als we van meer nabij kijken naar de details wordt duidelijk, dat niets van dat alles gebeurde, zoals wordt gepresenteerd. De vaststellende opname van het hotel, waar Giuliani wordt geïnterviewd, zegt ons, dat we zijn in “Manhattan, New York.”

Dus met dat in gedachten, laten we van nabij kijken naar de episode met Giuliani en Tutar in de hotel slaapkamer. Deze duurt 32 seconden en is samengesteld uit negen shots. De eerste toont Tutar en Giuliani in de huiskamer waar het interview plaats had. Giuliani, die reeds een glas met wat er uitziet als whiskey in zijn hand heeft, pakt een notitieboek op en een masker.

Op de geluidsband zegt Tutar “Zullen we een drink hebben in de slaapkamer?” Maar haar gezicht is niet in beeld, dus de audio kan zijn van een ander moment in het gesprek of kan er later zijn ingevoegd. Het tweede shot toont Guiliani, die Tutar volgt naar de slaapkamer.

Op de geluidsband horen we Giuliani zeggen ‘C’mere. C’mere’, maar zoals met Tutar in het vorige shot zijn zijn lippen niet te zien. Deze audio is waarschijnlijk van het volgende shot, dat voorwaarts springt in tijd. Giuliani en Tutar zijn nu aan de andere kant van de slaapkamer, waar hij zijn notitieboek en masker heeft neergelegd (zijn whiskey glas is nergens meer te zien) en schijnt Tutar te helpen, of met het verwijderen van de microfoon of het regelen van haar jurk.

Het volgende shot is weer een sprong in de tijd. Tutar lijkt te reiken naar het nachtkastje in het laatste frame van het voorgaande shot, maar in het eerste frame van dit shot draait ze naar Giuliani, die op het bed zit. Giuliani zegt “Je kunt me je telefoonnummer en je adres geven,” terwijl hij zit, maar zijn gezicht is niet in beeld, zodat de audio kan zijn genomen van ieder moment in het interview. Er is echter geen ontkennen aan de manier, waarop hij Tutar op de onderrug klopt als ze voorover buigt om zijn microfoon te verwijderen.

Het volgende shot, dat min of meer een recht voor zijn raap cut schijnt, gebruikt de ronde spiegel van de hotelkamer om een blik op Giuliani te krijgen, terwijl Tutar, kennelijk bezig met het verwijderen van zijn microfoon, zijn hemd lostrekt. “Moeten we je jasje uitdoen?” vraagt ze, en hij zegt “Oké.” Er zijn geen gezichten te zien, maar de audio lijkt gesynchroniseerd met wat op het scherm gebeurt.

Van hier springen we enigszins voorwaarts in tijd – Tutar is klaar met het verwijderen van de microfoon en raakt niet langer Giuliani aan – naar een shot van de hoekcamera van Giuliani, terwijl hij achterover leunt op bed, de tailleband van zijn broek optilt met zijn linkerhand en dan zijn rechterhand naar binnen laat glijden.

Er is een schijnbaar ogenblikkelijke cut naar de spiegelcamera voor een shot, dat Tutar toont, die weg leunt van Guiliani in de richting van het nachtkastje, terwijl Giuliani zijn hemd rechttrekt en kort zijn hand verwijdert uit zijn broek alvorens hem er weer in te steken. Giuliani kijkt naar Tutar en er is het geluid van zwaar gehijg in de geluidsband, hoewel, nogmaals, er geen bijzondere reden is om te geloven, dat de audio van dat moment in tijd is, vooral aangezien Giuliani kennelijk zijn microfoon heeft afgedaan.

Het volgende shot springt terug in de tijd – je kunt dat zien door Tutar in de gaten te houden als ze naar voren leunt naar het nachtkastje (zoals boven uitgebreid uitgelegd door Meet Kevin) – en herhaalt het moment van het spiegelshot, waar Giuliani zijn hand voor de tweede keer in zijn broek stopt.

Deze cut doet het lijken alsof Giuliani zijn hand drie maal in zijn broek steekt in plaats van twee maal. Tenslotte is er een korte shot van achter Giuliani. Terwijl Borat roept van buiten het scherm: “Leg je ‘khrum’ neer!”, trekt Giuliani zijn handen van zijn broek, zegt “Oep” en gaat rechtop zitten.

Hier vergeet Dessem te vermelden, dat het roepen van Borat niets met de scene te maken heeft. Wat hem betreft komen we nu bij Borat en de Burgemeester, die tegen elkaar schreeuwen. En zijn conclusie is:

(1) Rudy Giuliani volgde een jonge vrouw, waarvan hij dacht, dat ze een journalist was, naar de slaapkamer van een hotelsuite.

(2) Hij dacht, dat ze een journalist was, omdat op de een of andere manier geen alarmbellen gingen rinkelen tijdens het interview, waarin ze herhaaldelijk haar hand op zijn knie legde en frivool hem zei “Ik voel echt als Melania op dit moment.”

(3) In de slaapkamer is Giuliani los handiger dan stikt noodzakelijk.

(4) In de best mogelijke interpretatie van het eind van de ontmoeting had Giulani moeten afzien van het in zijn broek stoppen van zijn hemd, wanneer in dezelfde kamer met andere mensen.

Met dit laatste punt van Dessem ben ik het niet eens, want met het hemd uit zijn broek wekt hij de indruk, alsof er iets gebeurt is. Ik zie geen betere oplossing.

Dessem voegt nog toe, dat niets in de film Giuliani’s intenties bewijst en dat er genoeg plaatsen zijn. waar de audio en bewerking gemanipuleerd kunnen zijn om de ontmoeting griezeliger te laten lijken dan deze in feite was – ik heb het nog niet gehad over de dreigende muziek – dat het niet wijs is om een definitieve conclusie te trekken, dat Giuliani probeerde Tutar te verleiden. Het kan relevant zijn hier op te merken, dat de 76 jaar oude en vorig jaar van zijn derde vrouw gescheiden Giuliani een vriendin heeft.

Rudy Giuliani en vriendin (foto The Washington Post)

Dessem kan het niet laten gaan en voegt nog als laatste toe, dat anderzijds er genoeg onbewerkte beelden van Giuliani waren, die griezelig waren, dat het fair lijkt te concluderen, dat hij een beetje griezelig is. En hij besluit met dat we niet zeker zullen zijn wat er gebeurd is, tenzij Sacha Cohen het ruwe, onbewerkte materiaal vrijgeeft, wat deze uiteraard nooit zal doen en wat bovendien niets zal opleveren, want de meest smeuïge beelden hebben we al gezien. Er is niet meer dan deze insinuatie.

Uiteraard zijn er veel video’s verschenen en ik heb er een paar uitgekozen. Een korte bespreking van Joe Rogan is te zien in de video https://youtu.be/T1-ITqczam0 (6:40) ‘Rudy Giuliani’s Borat Prank’ van JRE Clips, 23 okt. 2020.

De dames van The View waren uiteraard verontwaardigd, zie https://youtu.be/mgeZsG7jZxA (4:31) ‘Rudy Giuliani Mocked for “Borat” Appearance | The View’ van The View, 23 okt. 2020

https://youtu.be/05HNhZRMO00 (9:44) ‘Sacha Baron Cohen responds to Rudy Giuliani’s claims about ‘Borat’ scene l GMA’ van Good Morning America, 23 okt. 2020. ‘Baron Cohen and Maria Bakalova, who plays his daughter in “Borat,” speak out on “GMA” about the movie’s headline making scene featuring Giuliani.’

https://youtu.be/6_44JkaKLVY (6:24) ‘Sasha Baron Cohen Responds to Rudy Giuliani Over ‘Borat‘ Scene’ van ET Canada, 23 okt. 2020.

https://youtu.be/0xkg0-bc3dw (3:05) ‘Rudy Giuliani caught in humiliating bedroom scene in new Borat movie’ van Sky News Australia, 22 okt. 2020. ‘Rudy Giuliani says ‘Borat‘ is attempting to distract voters from Hunter Biden’s scandal after Sacha Baron Cohen tricked him into going to hotel room with a young actress. In Sacha Baron Cohen’s latest film, the encounter seemingly leaves Trump’s lawyer in a highly compromising situation, caught with his hands down his pants.’

Borat – Interview with Rudy Giuliani

Gepubliceerd op 22 okt. 2020

All rights belong to Amazon

Uploaded for fair entertainment usage only, not for financial gain

NOT MADE FOR KIDS!!!

Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for “fair use” for purposes such as criticism, commenting, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non profit, educational or personal use tips the balance in favour of fair use.

This video has no negative impact on the original works (it would actually be positive for them).

Reacties
https://youtu.be/6fG0RRZoAJo

Trump met Leslie Stahl (foto 60 minutes)

KPRC 2 Click2Houston – President Trump’s ‘60 Minutes‘ interview

Gepubbliceerd op 22 okt. 2020

Watch President Donald Trump’s “60 Minutes” interview that was posted to his Facebook page.

Reacties
https://youtu.be/3NUl7qoedtw

Meer informatie
https://robscholtemuseum.nl/?s=Rudy+Giuliani
https://robscholtemuseum.nl/?s=Sacha+Baron+Cohen
https://robscholtemuseum.nl/?s=Donald+Trump
https://robscholtemuseum.nl/?s=Joseph+Biden
https://robscholtemuseum.nl/?s=Hunter+Biden
https://robscholtemuseum.nl/?s=Barack+Obama
https://robscholtemuseum.nl/?s=honeytrap