BREAKING NEWS – Ronald den Boer: Gemeente wil postkantoor overdragen aan kunstenaar Rob Scholte

DEN HELDER – Kunstenaar Rob Scholte mag het oude postkantoor aan de Middenweg overnemen om er definitief het Scholtemuseum in te vestigen. Burgemeester en wethouders zijn bereid het gebouw aan hem over te dragen. ,,Niet voor een symbolisch bedrag, want dat zou marktverstoring zijn, maar ook niet tegen een commercieel tarief. We trekken hem niet het vel over de neus”, zegt wethouder Lolke Kuipers.

Kuipers zegt net als de rest van het college een warm voorstander te zijn van behoud van het Rob Scholtemuseum voor Den Helder. De afgelopen tijd is een externe deskundige bezig geweest diverse scenario’s op te stellen voor de toekomst van het postkantoor.

Het college presenteert er maandag twee: overdracht van het postkantoor aan Rob Scholte of het gebouw op de markt brengen. ,,Het eerste scenario heeft onze voorkeur”, aldus Kuipers.

De externe deskundige heeft ook met Scholte gesproken. De wethouder: ,,Het klinkt als een cliché, maar het is wel zo: het waren constructieve gesprekken in goede sfeer. We willen nu stappen maken.”

Indien de gemeenteraad akkoord gaan met het principe van overdracht aan de kunstenaar dan zal dat voorstel verder worden uitgewerkt. Zo moet onder meer overeenstemming worden bereikt over de dringend noodzakelijke opknapbeurt van het postkantoor. Wie gaat dat betalen en hoe wordt het uitgevoerd? Wat burgemeester en wethouders betreft mag Scholte in elk geval in het gebouw blijven wonen. ,,Dat willen we dan ook goed regelen.”

Kunstenaar Rob Scholte was woensdag niet bereikbaar voor commentaar.

NHD, 4-11-2015, 16:25 (Update 4-11-2015, 16:30)

1. Remco Duijnker 4 november 2015 op 17:31

Gefeliciteerd Rob :-)

2. This is wonderful news. Congratulations! I hope things get easier for you now. Big hugs <3

3. tine verhagen 4 november 2015 op 22:18

gefeliciteerd

4. Eerste reactie: vreugde tranen (echt waar).

Tweede reactie: lichte ongerustheid, is het geen valkuil? Is Rob doodknuffelen niet de nieuwe tactiek van het gemeentebestuur om hem juist weg te krijgen??

Derde reactie: onder voorbehoud; onmetelijk positieve gevoelens ten opzichte van Lolke Kuipers. Als hij het flikt om Den Helder dit onmetelijke cadeau te geven, dan is hij de eerste vent die het echt verdient om ereburger van deze stad te worden. Op zijn minst….

5. Hiep Hoi Helder !!!

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.