Bo-Anne van Egmond – Lolke Kuipers is klaar met alle kritiek op gemeente Den Helder

Den Helder – Wethouder Lolke Kuipers is alle kritiek op de gemeente spuugzat. ,,Vráág nou eens gewoon aan ons hoe het zit. Mijn agenda zou moeten uitpuilen met afspraken met mensen die bezorgd zijn over situaties. Maar dat is niet het geval.’’

Kuipers vindt dat er te veel kritiek wordt geuit op het gemeentebestuur: ,,Terwijl we heel goed bezig zijn.’’ Hij somt onder meer de vernieuwingen in het stadshart en de veranderingen aan het stationsplein op. ,,Toch walst iedereen maar over de gemeente heen met z’n kritiek. Waarom krijgen wij klap op klap? Daar ben ik helemaal klaar mee! In het geval van het postkantoor: als we net een andere lak gebruiken, wil dat nog niet zeggen dat het pand er heel anders komt uit te zien. We hebben ons echt wel laten adviseren.’’

Intimidatie

Hij richt het woord wederom tot mensen die kunstenaar Rob Scholte ondersteunen met zijn museum, zoals het oud-raadslid Marc Nihot. ,,Hij behandelt onze werknemers niet goed, intimideert ze. Dat tolereer ik niet. Het postkantoor is van de gemeente, wij bepalen wat eraan gebeurt.’’ Kuipers zegt dat Rob Scholte ambtenaren ’wel uiterst correct bejegent’.

Marc Nihot reageert desgevraagd op de uitspraak van Kuipers: ,,Ik kan daar heel kort over zijn: Nee. Ik intimideer geen ambtenaren. Ik zeg gewoon de waarheid. Als zij fouten maken, dan zeg ik er wat van. Wij hebben gezegd dat het nog niet door kan gaan, omdat er eerst nog een contra-expertise over het asbest moet plaatsvinden. Daarna mogen ze terugkomen voor een gesprek. Dat klinkt soms hard. Maar het is niet anders dan hoe ik het in de raad deed. De wethouder zegt dit gewoon omdat ze het op het stadhuis heel vervelend vinden dat ik Rob help. Ze proberen mij weg te drijven. Dat is het feit.’’

NHD, 15-9-2016, 9:55 (Update 15-9-2016, 9:55)

Reacties:

Henk van Kuijk · Leraar banjo, gitaar, bouzouki en zang bij Muziekleraar
Wethouder Kuipers wil zijn auto best verkopen, ook aan degene die erin rijdt. Wil hij dan even zeggen hoeveel Scholte ervoor moet betalen, helder en duidelijk? P.S. Ik stoor me wel aan “Gekke Henkie”, “ik ben Gekke Lolke niet” klinkt beter.

Fred Kwast
Voorbeeldje van “”gekke Lolke”” Als er niet aan de bel getrokken was, over loszittend asbest houdend kit in het oude postkantoor ,had “”gekke Lolke””stomweg de schilderopdracht door laten gaan, en het loszittende kit zo laten overschilderen. Dan was het waarschijnlijk ,(wat niet weet wat niet …..geweest.) En wij zijn te kritisch ?

Fred Kwast
P.S. Is dat wat Lolke bedoeld met “we zijn heel goed bezig “?

Monique Kohn · Den Helder
Natuurlijk meneer Kuipers, u bent de kritiek zat, kan ik me heel goed voorstellen. Maar waar komt die kritiek vandaan, komt die zomaar uit de lucht vallen soms? Of hebben de obsessies die het gemeentebestuur al tijden heeft met onder meer het stadhuis de burgers inmiddels al miljoenen gekost, en zijn de burgers het zat, zijn ze uw beleid zat? En nu wilt u het postkantoor, een beeldbepalend gebouw dat zonder meer monument zou kunnen zijn van de wederopbouwarchitectuur, gewoon de vernieling in helpen. Of dacht u nou echt dat menie over uitgedroogd asbest een waardevermeerdering betekent? Voor de burgers is dit de zoveelste keer dat hun geld door het gemeentebestuur verspild wordt, en daar zouden ze dan niets over mogen zeggen?

Fred Kwast
Dram,dram, palenrammend D66 dram, dram, We zijn de palenramster / krijtstrepentrekster ,nog niet vergeten.Dram,dram,lak aan de mensen , Volle kracht Dram, dram. En dan gek vinden dat de helderse bevolking dit gemeente bestuur schijt zat is. Overbodig slopen Schouwburg ,Kapitaalvernietiging, en vervolgens niet meer weten wat ze met de vrij gekomen grond aanmoeten, omdat de plannen achterhaald zijn , waar meerdere keren voor is gewaarschuwd.Ook voordat er gesloopt werd.( Teveel winkel vierkantemeters) Steeds weer terugkomen met nieuwe stadhuisplannen, tot egernis van de bevolking, Enz enz. En dan in de krant piepen , dat wij Kritisch zijn, of te kritisch !

Harmanus J Johansen
Dat is een domme uitspraak meneer Kuipers,wie denkt u wel dat u bent,om zo over mensen die het ergens niet mee eens zijn te spreken.Met zoveel kritiek zou een andere houding en een boetekleed meer gepast zijn.Of gaat u er van uit,het is maar klootjesvolk,kop dicht ik wordt het zat?Hopelijk is er een manier om zulk taalgebruik u snel te laten afleren,we zullen ons beraden..

Harmanus J Johansen
Van gepraat komt beraad,dat weet een ieder. Vanavond tijdens een heren avondje met cognac en sigaar,heb ik overleg gevoerd met mijn broeder Moshe Ben Yair over de houding en uitspraken van de persoon Kuiper. Zijn conclusie was duidelijk die man zit op de kast,en daar moet hij maar blijven,het is hem naar de bol gestegen. Zulke uitspraken in de krant,deze houding pikken de burgers van niemand.Burgemeester doe u bugerplicht,zorg dat hij vanaf de kast verdwijnt,dat kan niet verder met die man.Hij is overspannen.

Fred Kwast
Wel frapant, Lolke is klaar met de kritiek op de Gemeente. Maar krijgt vervolgens de volle lading shit over het funtioneren van zijn eigen persoontje over hem heen.

1. Erdogan is ook klaar met alle kritiek op hem.

2. Als er zo op iemand gereageerd wordt heeft de persoon in kwestie het dan niet over zichzelf afgeroepen ?

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.