Artentique – Kunstschrift, juni 1990: Van Jozef Israels tot Rob Scholte

– ‘Hoe nietig is een grote reputatie onder de ijzeren hand in fluwelen handschoen van de geschiedenis’ (4 p.)
– De Biennale van Venetië: bijna een eeuw oud maar nog in goede gezondheid (5 p.)
– Het laatste rendez-vous. Een aanstootgevend schilderij van Giacomo Grosso (2 p.)
– Boerenfamilie aan de maaltijd. De verkoop van een Israels (1 p.)
– Klassiek, nationaal, modern of modieus. De paviljoens op het Biennale-terrein in Venetië (x 6.)
– 1928 (4 p.)
– 1936 (5 p.)
– ‘De mooiste ruimte die ik ken.’ Het paviljoen van Gerrit Rietveld (1 p.)
– Internationale inhaalmanoeuvres na de oorlog (4 p.)
– Twintig jaar Nederlands paviljoen: van buurthuis tot cultuurtuin (2 p.)
– Rob Scholte, De Schilder, zijn rol, en zijn publiek (6 p.)
Openbaar
– De smaak van banken (1 p.)
– Museum Boymans-van Beuningen (1 p.)
– De Drucker-uitbouw van het Rijksmuseum (1 p.)
– Oud nieuws (1 p.)
– De schedel van Rembrandt (1 p.)
Kunstbezit
– Oude bekenden, lang niet gezien: Herman Kruyder (2 p.)
– ‘Het lieflijkste dat ik ooit gemaakt heb’: Vincent van Gogh (2 p.)
– Tekenen naar de natuur: Claude Lorrain (2 p.)

http://artentique.nl/magazines/van-jozef-israels-tot-rob-scholte/