Anette de Vries – ‘Adams geheim neem ik mee in mijn graf’

Adams geheim neem ik mee in mijn graf

Na zestien jaar in het buitenland te hebben gewoond, heeft kunstfotografe Micky Hoogendijk zich stilletjes weer in Nederland gevestigd. Haar ex man Adam Curry vertoeft nog steeds in Amerika, waar hij onlangs opnieuw trouwde. Micky: Vanuit de grond van mijn hart gun ik hem alleen maar liefde en geluk.

Micky Hoogendijk (48) besloot eind vorig jaar de glitter & glamour, villa’s en iconische palmbomen van Los Angelos te verruilen voor het Brabantse platteland. “De komende twee jaar wil ik de verdieping ingaan met mijn werk. Daarvoor heb ik rust, stilte en natuur nodig,” vertelt de kunstfotografe in gesprek met Privé. “Ik ben vooral ook in Nederland om weer bij mijn vrienden, familie en mijn vijf petekinderen, allemaal meiden van 10 tot 21 jaar, te zijn. Als er iets is, kan ik in mijn auto springen en zeggen: ’Ik kom eraan’. Dat kon nooit. Daarbij miste ik EUropa; de Oude Wereld. En wat is het hier mooi! Ik geniet van de molens, de schaapjes, de knotwilgen en de kleine lieve slootjes.

Micky zwerft al van jongs af aan de wereld over. “Ik heb zestien jaar in het buitenland gezeten, waarvan tien jaar in de United States. Ik woonde overal en nergens: Japan, Brussel, de Canarische Eilanden, San Francisco, Austin en Los Angelos. Nu zit ik ineens ergens helemaal in het zuiden van het land in een enorme, omgebouwde schuur midden in de natuur. Ik heb uitgerekend, dat ik meer dan 24 keer in mijn leven ben verhuisd. Ik word 49, dus dat betekent, dat ik ergens ongeveer twee jaar woon en dat er dan weer iets gebeurt.”

Op het liefdesfront is haar leven minder spannend, stelt Micky. “Ik ben zeer single. Ik kom ook niet zo veel mannen tegen, maar ik vermaak me altijd wel. Het voordeel van een Nederlandse man? Ze zijn in elk geval langer dan de meeste Amerikanen, haha.

Micky, die in 2000 als actrice doorbrak als Cleo de Wolf in GTST, wist zich de afgelopen jaren te ontpoppen als talentvolle fotograaf en kunstenaar. In het begin dacht ik altijd:Dit is een toevalstreffer, beginnersgeluk’. Nu, acht jaar verder, begin ik heel langzaam te denken:Volgens mij komt het allemaal wel goed’.”

Opheldering

Waar Micky na haar scheiding van Adam Curry (54) worstelde in de liefde, trouwde hij vorige maand met de Amerikaanse Tina Snider (56). Verbitterd is ze er niet om, zegt ze in haar eerste reactie: “Ik gun Adam vanuit de grond van mijn hart liefde en geluk. Volgens mij is hij getrouwd met een lieve vrouw. Ze werkt voor een Ronald McDonald organisatie, dus dat kan al nooit verkeerd zijn. Ik wist. dat hij zou gaan trouwen, maar op de dag zelf ging het langs me heen. Totdat mensen me begonnen te bellen en ik dacht: ’O, ja!’ Daarmee werd voor mezelf duidelijk, dat ik hem echt losgelaten heb en dat is goed. Het was niet zwaar, moeilijk, of pijnlijk voor me. Nee, het is niet zo, dat ik hem dan een app’e stuur om hem te feliciteren. Soms is het beter om elkaar helemaal los te laten.

Een jaar na hun scheiding liet Micky een bommetje vallen door in Grazia opheldering te geven over de reden van de breuk. Volgens haar werkte het huwelijk niet langer, omdat Adam jarenlang een geheim met zich meedroeg. Ik heb iets te horen gekregen wat eigenlijk verteld had moeten worden, vóórdat ik getrouwd was. Toen dat in één keer boven water kwam, is er bij mij iets geknapt.

Micky gaf destijds geen details prijs, iets wat ze tot op de dag van vandaag volhoudt. Dat verhaal neem ik mee mijn graf in“, vertelt ze. “Daar ben ik heel strikt in. Sommige zaken gaan niemand anders wat aan. Het probleem is, dat het daardoor interessant blijft, daarin heb ik me vergist, maar ik vind het niet aan mij om daarover te praten. Daarmee bescherm ik ook de mensen van wie ik houd. Zij weten, dat ik me aan mijn woord zal houden.

De Telegraaf, 10 juni 2019, 15:30, updated 10 juni 2019, 15:52

Meer informatie: