Redactie DHA – Drie ton per jaar extra voor De Kampanje + Michiel Snik – Negen ton extra naar de Kampanje + Bo-Anne van Egmond – Oud theaterdirecteur Jan Fokkinga weg uit Den Helder

Drie ton per jaar extra voor De Kampanje

Den Helder – Schouwburg De Kampanje krijgt als het aan het college ligt de komende jaren een fors hogere subsidie. Het voorstel is het bedrag per jaar met 300.000 euro te verhogen en het theater bovendien nog eens drie ton te geven voor het te verwachten tekort over 2017.

“Met de nieuwe vestiging van het theater op Willemsoord is Den Helder in het bezit van een mooi en aantrekkelijk theater, dat fungeert als podium van onze stad”, aldus het college. “Het draagt bij aan het culturele leven voor mensen uit Den Helder, de regio en zelfs daarbuiten. De bezoekersaantallen nemen toe en er wordt gestreefd naar verdere groei, onder andere door de programmering nog meer af te stemmen op wat passend is bij de inwoners (van jong tot oud) uit Den Helder en de regio.”

“Op deze manier komen meer mensen met cultuur in aanraking en is er tegelijkertijd een extra trekpleister om naar Willemsoord en het Stadshart te komen. Met de jaarstukken van 2016 werd duidelijk, dat de bedrijfsvoering van de Kampanje structureel meer tijd en inzet vraagt dan oorspronkelijk was voorzien, waardoor er onder andere meer personele inzet nodig is en de exploitatie meer geld kost. Ook moeten de aanloopkosten als gevolg van de nieuwe locatie worden gedekt. Hiervoor heeft theater de Kampanje financiële ondersteuning nodig.”

Verhoging subsidie
Het college stelt voor een bijdrage aan de Kampanje te doen van € 300.000 voor een compensatie van het verwachte tekort over 2017 en de subsidiebijdrage aan theater de Kampanje voor 2018 en 2019 te verhogen met een bedrag van € 300.000. De raad wordt gevraagd om met het voorgenomen besluit van het college in te stemmen.

Update

Inmiddels zijn ook vele vragen van raadsfracties beantwoord, zie hieronder voor de documenten:
Vragen van Beter voor Den Helder
https://www.denhelderactueel.nl/wp-content/uploads/2017/11/RV17.0059-Beantwoording-fractie-Beter-voor-Den-Helder-betreffende-verplaatsing-schouwburg.pdf
Vragen van de Stadspartij
https://www.denhelderactueel.nl/wp-content/uploads/2017/11/RV170057-Beantwoording-Stadspartij-Den-Helder-betreffende-Theater-de-Kampanje.pdf
Vragen van de ChristenUnie
https://www.denhelderactueel.nl/wp-content/uploads/2017/11/RV17.0060-Beantwoording-fractie-ChristenUnie-betreffende-Theater-de-Kampanje.pdf

Den Helder Actueel, 15 november 2017 – 10:09

Reacties:

bjorn
15 november 2017 at 10:40
Toe maar weer ! Rupsje nooit genoeg. Schip van bijleg !

Stefan
15 november 2017 at 11:10
Bjorn vindt je dat dit niet moet gebeuren?

Henk
15 november 2017 at 19:26
Nee natuurlijk niet, rugby club geen subsidie de rest ook afgebouwd en dan de elite, want die komen daar, op deze manier sponsoren…… Gaat ie!?

Jonathan
15 november 2017 at 11:24
Het tekort lag niet aan de exploitatie zei het college van VVD CDA D66 PvdA en Stadspartij. Het wordt tijd dat iemand eens de waarheid vertelt, de oppositie had dus toch gelijk. Bij de vorige donatie had Reenders gezegd dat dit de laatste keer was. Hoe gaat de Stadspartij zich hier uit draaien?

Judge X
15 november 2017 at 11:45
Dat wordt de komende 30 jaar dus waarschijnlijk € 300.000,- aan jaarlijkse aanloopkosten subsidie.

Kan het college nu eindelijk eens de 14 vragen van BvDH (4 augustus ’17) beantwoorden, raadvragen worden normaliter binnen 6 weken beantwoordt en nu zitten we in week 15.
https://www.denhelderactueel.nl/2017/08/bvdh-wil-helderheid-kampanje/

Jonathan
15 november 2017 at 12:25
Het was de laatste keer zei Peter Reenders, nu ieder jaar de allerlaatste keer https://www.denhelderactueel.nl/2016/11/raad-akkoord-herziening-geldlening-kampanje/

bjorn
15 november 2017 at 13:12
Dat hij dat heeft gezegd, is dit jaar werkelijk voor het laatst. Na de verkiezingen zien we hem gelukkig niet meer terug.

Hendrikje
15 november 2017 at 12:30
Als zoveel aan de schouwburg geef de komende jaren, Verkoop dat ook het oude postkantoor aan Rob Scholte voor het bedrag dat hij bod. Ook dat valt onder cultuur, En lopen de kosten daarvoor niet meer verder op.

Corina
15 november 2017 at 12:40
Toe maar, het kan niet op voor dit “mooie en aantrekkelijke theater”. Via de gemeentelijke belasting betaal ik mee maar een kaartje kunnen kopen? Hoe maar. (ben niet zielig hoor). De WMO wordt zeker weer uitgekleed om dit op te hoesten?

Dick Berts
15 november 2017 at 13:58
Het zal me wel verweten worden, dat ik weer over hetzelfde begin,maar het bovenstaande is te absurd voor woorden. In de richting van de schouwburg -waar kennelijk vriendjes zitten van B&W- wordt met miljoenen gesmeten. Een andere instelling in deze stad, die niet eens om subsidie vraagt en een nog veel grotere bijdrage kan leveren aan de culturele ontwikkeling van het achterlijke Den Helder, probeert men onderhand vele tonnen te laten betalen voor een gebouw dat aantoonbaar een negatieve waarde vertegenwoordigt, omdat het instort en vol asbest zit. Zo moeten alle ramen eruit omdat er asbestkit in zit…..En wat is de achtergrond hiervan?? Rob Scholte is kritisch op B&W… Den Helder is een corrupte stad geworden. DAT is wat ik niet kan accepteren en daarom blijf ik tot ik erbij neerval over deze zaak schrijven. Zoiets doe ik beslist niet alleen om mijn vriendje Rob Scholte te helpen.

RB
15 november 2017 at 14:34
gaan we weer……

Dick Berts
15 november 2017 at 15:04
Mega slappe reactie. Zeker omdat ik haarfijn uitleg waarom ik weer reageer. Een aantal mensen heeft zo’n arrogant brein, dat ze iedere bij hen opkomende geachte of gevoel direct voor de universele waarheid houden. Argumenten of een verhelderend inhoudelijk debat lijken daardoor overbodig. Kreten als “IK word hier moe van” of “Daar gaan we weer” lijken voor zo’n brein voldoende om iedereen te overtuigen. Want het gaat immers om de universele waarheid. Althans zo ervaren die breinen dat. Of er worden domme stickers geplakt die geen enkele inhoud hebben zoals azijnpisser en zo. Zelf houd ik van een fel debat. Mits dit niet bedoeld is om het eigen ego te laten prevaleren, maar om de waarheid te vinden. Beide partijen moeten bij zo’n debat bereid zijn om hun ongelijk toe te geven. Ik ben dat maar al te graag, want ik heb absoluut de wijsheid niet in pacht. Bovendien leer ik graag wat. Dat laatste lukt niet van mensen die niet verder komen dan het uiten van van loze kreten die niet de waarheidsvinding dienen, maar slechts de bedoeling hebben om een ander in diskrediet te brengen.

Lady bug
15 november 2017 at 18:03
Inderdaad en daar gaan we weer! Probeert U zich eens aan het onderwerp te houden i.p.v telkens Uw “vriendje” erbij te halen. Wat word ik daar moe van.

RB
15 november 2017 at 18:06
bij ieder stukje hebben we bepaalde personen die het zelfde riedeltje afspelen, het gaat altijd of over een bepaalde politieke kartel vorming (jonathan en consorten) of over een postkantoor met kunstenaar die voor een duppie op de eerste rang wil zitten (Dick, Fred en consorten), ben moe van altijd maar het zelfde te lezen, verzin eens iets origineels…..

Dick Berts
15 november 2017 at 18:42
Even verderop op deze site draagt RB de heer Schuiling voor als jutter van het jaar. Zo zit het dus. Daarom tellen argumenten niet en wordt RB zo gauw moe….

RB
15 november 2017 at 18:47
maar RB heeft dit wel bij het relevante artikel

Monique_K
15 november 2017 at 19:04
Je doet het zelf toch ook, vaker dan eens, de laatste keer op 10 november, dus wat zeur je nou? Daarnaast heeft Dick helemaal gelijk, hebben we een internationaal bekende kunstenaar in onze gemeente die veel publiek trekt en bijna niets kost, binnenkort helemaal niets meer als de nutsbedrijven hem de rekening sturen, en het enige dat die krijgt is tegenwerking.

strandloper
15 november 2017 at 23:51
Laat RB en Lady buk maar gaan geachte Monique. Zij zwammen maar wat. Natuurlijk heeft Dick gelijk en reageert ten rechte onder dit artikel. Het culturele leven in Den Helder wordt ter sprake gebracht. Als je enerzijds miljoenen blijft storten in een bodemloze put die de Kampanje is om dat in stand te houden voor een handjevol mensen en anderzijds absurde bedragen uitgeeft om het RS museum juridisch maar ook anderszins te dwarsbomen en treiteren dan ben je als gemeentebestuur rijp voor een gesloten psychiatrische afdeling.
In “Nieuwsuur” werd vanavond in hun rubriek “De Onderstroom” weer erg duidelijk hoe gemeenten omgaan met normale burgers met normale wensen. Het ging nu om twee gevallen in de gemeente Bergen. De burgemeester daar, ene mevrouw Haverzak, vond het allemaal heel normaal. Gemeenten kunnen ook rustig een uitspraak van de Hoge Raad naast zich neerleggen.
Het is niet te geloven.

Dick Berts
16 november 2017 at 02:30
Wat kun jij de dingen af en toe geweldig onder woorden brengen Strandloper. Kan ik als voormalig professioneel schrijver nog wat van leren. Ik heb een citaat uit bovenstaande tekst op mijn Twitter gezet. Uiteraard met de naam van de auteur erbij. Helaas moest ik het ietsje inkorten. Dat voelde alsof ik een stuk van de Nachtwacht moest afsnijden, omdat hij niet in het nieuwe stadhuis past. Smiley.

RB
16 november 2017 at 08:14
je kunt je naam beter veranderen in meeloper…..

Gekke Henkie
16 november 2017 at 10:47
Met het compliment aan Strandloper wil mijnheer Berts wellicht vooral zeggen: ‘wat kun jij toch af en toe geweldig onder woorden brengen dat Dick gelijk heeft’!

Judge X
16 november 2017 at 11:19
Bedankt Strandloper, ik zal de uitzending even opzoeken en bekijken alvorens commentaar te leveren. 😉

strandloper
16 november 2017 at 15:33
Bedankt Dick voor het compliment. Ik liet mij wel inspireren door jouw reactie van 15:04. Weer eens een sterke analyse. Ik wilde hier ook iets van plaatsen op mijn twitter, echter bedacht ik helemaal geen twitter te hebben.

Ad
16 november 2017 at 12:43
inderdaad. 3 ton voor dat zinkend schip schouwburg is belachelijk.
maar triester is dat eeuwige gepeupel van die Scholte-fanclub.

sjaak oosterwaal
15 november 2017 at 15:03
Waarom worden de entreekaartjes niet duurder gemaakt zodat bezoekers de kosten zelf ophoesten en niet de hele gemeenschap.
Overal is marktwerking het toverwoord van de liberalen maar hier even niet.

Ziener
15 november 2017 at 15:05
U vergeet het toverwoord zelfredzaamheid

bjorn
15 november 2017 at 15:29
Door zwaar verliesgevende activiteiten af te stoten is ook een vorm van zelfredzaamheid. Zij geven zelf al aan , waar de schoen wringt. Aan een dood paard blijven trekken helpt niet.

Judge X
15 november 2017 at 18:15
Ik vermoed dat Ziener dat bedoelt. 😉

Ziener
15 november 2017 at 21:47
Ik vermoed het ook.

niedie
15 november 2017 at 15:19
de armen krijgen 2 ton en de rijken 3 ton per jaar. onbegrijpelijk

Stefan
15 november 2017 at 15:32
Als het kaartje te duur wordt, komen er minder bezoekers en gaan de inkomsten weer omlaag. Nieuwe directeur zit met puinzooi van gevluchtte directeur opgezadeld. Als je niet helpt zijn de gevolgen nog groter.

Jonathan
15 november 2017 at 19:15
Het beste is de zaak failliet te laten gaan zodat er echt gesaneerd kan worden. En Willemsoord moet als BV ophouden te bestaan.

RB
15 november 2017 at 19:49
en dan? aan een failliete boel heeft niemand iets, beter een goede crisismanager in de arm nemen die de bezem er eens goed doorheen haalt en de boel eens goed op de rit zet bijvoorbeeld een Hennie van der Most of iemand anders van dat kaliber

bjorn
15 november 2017 at 19:19
Wat gebeurd er als een BV failliet gaat ? Kijk daar eens naar.

Judge X
15 november 2017 at 19:43
Willemsoord schrijft dit jaar waarschijnlijk zwarte cijfers, vanwege de lucratieve huurafspraken met poppenkast De Kampanje.
Follow the money !

Hotmail 2
15 november 2017 at 20:22
Schouwburg weg dat scheelt dan 1,8 mio aan subsidie p.j.
.
Willemsoord heeft dan een tekort van 8 ton per jaar.
.
De winst op de begroting is dan 1 mio.p.j.

RB
15 november 2017 at 20:42
belastingtechnisch altijd wel lekker om een verliespostje te hebben

Hotmail 2
15 november 2017 at 21:18
gemeente is geen bedrijf.

bjorn
15 november 2017 at 21:47
Maar degene die op Willemsoord een bedrijf exploiteerd wel.

bjorn
15 november 2017 at 20:46
Ik had het eigenlijk zo moeten formuleren, Wat gebeurd er als Willemsoord als BV failliet gaat. Alle bedrijven die op Willemsoord staan, hebben waarschijnlijk een andere bedrijfsvorm., Bv ’s ,VOF’s ,NV’s , etc ,hoe moet het daar dan mee . Is de schouwburg een BV ? Laat je die failliet gaan, dan gaat Willemsoord niet automatisch mee .Net zo als alle andere bedrijven. Het zijn allemaal zelfstandige bedrijven op het bedrijven terrein Willemsoord.

Judge X
15 november 2017 at 22:42
De Kampanje is een stichting en een stichting werkt zonder winstoogmerk, dat is dan ook precies waar ze erg goed in zijn, alleen hebben ze het slecht begrepen !
Alles bedacht en gefaciliteerd door het corrupte Zeestad

scherpe ogen en oren
15 november 2017 at 20:58
Zullen we vragen of het bestuur van de HOV wellicht deze sponsoring op zich wil nemen. Of zal er eerst een bijeenkomst worden georganiseerd om aan te geven dat dit echt moet want anders ????? VVD heeft een tactische zet richting de verkiezingen gedaan door uit het college te stappen. Trekken op deze wijze hun handen af van 3,5 jaar geld weg gooien zonder dat hun Wethouder ( financiën) controle heeft uitgevoerd of laten uitvoeren. Kiezers laat u geen zand in ogen strooien door de VVD, zij zijn juist de verantwoordelijke in dit dossier.Kampanje, zeker helpen 1 jaar en als eis 2019 sluitende begroting anders te kort inhouden op subsidie 2020. Volgens mij werkt dat het beste.

bjorn
15 november 2017 at 21:14
Dus de VVD ers zijn de beestjes met die lange staarten , die van het schip afspringen als het dreigt te zinken.

Roel Prins
15 november 2017 at 22:28
Het zou de pers sieren als zij eens grondig onderzoek deden naar de oorzaken van de verhuizing van de Kampanje naar Willemsoord. Daarbij is een weergave van de samenhang der hoofdrolspelers van belang. ook lijkt mij het tegen het licht houden van de argumenten van belang. Den Helder heeft nu een Kampanje waarmee wordt gepronkt. Een Kampanje dat het zich niet kan veroorloven en een College van B&W die dit niet onder ogen wenst te zien. En de helderse belastingbetaler draait weer verder op voor dit toneelstuk. Toen de Kampanje werd verplaatsts is een jaarlijkse subsidie vastgesteld en daarbij, door de Raad, nadrukkelijk gesteld dat de hoogte van de subsidie vast stond. Maar wat de Raad bepaalt is in Den Helder geen garantie. Zo zou de vorige Kampanje pas gesloopt worden wanneer er vast stond dat er geen gat in de binnenstad zou zijn. Volgend jaar zijn er gemeenteraadsverkiezingen. Het zou de pers sieren wanneer zij de helderse bevolking omstandig inlicht welk deel van de begroting voor de komende jaren al vast ligt en dus hoe klein de speelruimte van een nieuwe coalitie is. Dan zal ook duidelijk worden dat de gemeenteraadsverkiezingen hoofdzakelijk gaan over de door het kiezersvolk aantrekkelijk geachte gezichten.

Glijn
15 november 2017 at 22:46
Het verplaatsen van de schouwburg is nog steeds een historische blunder van de eerste orde.
Een beetje jammer dat de Helderse bevolking mee moet betalen om het gezicht van de sukkels die dit verzonnen
hebben te redden.
Diep triest en uitzichtloos als we dit gaan reanimeren .
Laat de welgestelden de schouwburg maar kopen en stoom afblazen.

Dick Berts
16 november 2017 at 02:49
Samen met een handjevol collega journalisten heb ik ook jarenlang geschreven over de afschuwelijke zaak Spijkers-Ovaa. Een van de grootste beerputten uit de Nederlandse geschiedenis. Ook toen werd mij steeds voor de voeten geworpen; ik word zo moe van je en daar heb je hem weer… Maar ik word nooit moe van het bestrijden van onrecht. Henk Rijkers -een uiterst moedige collega van het Katholiek Nieuwsblad- verloor er zelfs bijna zijn baan door. Wat mijzelf is overkomen laat ik maar even onbesproken. Uiteindelijk was het resultaat van ons oneindige geschrijf en nooit opgeven wel, dat Spijkers en Ovaa een miljoenen schadevergoeding hebben gekregen. Ook in de zaak Scholte ben ik buitengewoon vasthoudend. Dat moet wel, want het boeventuig is dat ook! En ja Rob is een vriend van me, maar bij de eerste misstap die hij maakt, ben ik de allereerste om hem de grond in te schrijven, want rechtvaardigheid gaat voor mij boven vriendschap. Helaas gaat bij velen een stukje gevarieerd leesplezier boven het opnemen voor iemand die door het gemeentebestuur van Den Helder constant de stront ingetrapt wordt, alleen omdat hij terecht kritisch is.

Gekke Henkie
16 november 2017 at 10:38
Mooie vriend bent u om iemand bij de eerste misstap direct de grond in te schrijven… Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, me dunkt. Is het juist geen teken van vriendschap om bereid te zijn af en toe wat door de vingers te zien?

Ad
16 november 2017 at 12:45
…..zucht

Roodborstje
16 november 2017 at 11:54
Wie besteedt er nu zoveel geld aan een schouwburg in een krimpgebied als Den Helder? Elk weldenkend mens kon van tevoren al bedenken dat dit een schip van bijleg zou worden.
1 op de 4 Heldenaren heeft schulden ( w.s. nog wel meer), die gaan écht geen duur schouwburgkaartje kopen. Daarbij is het achterland van Den Helder veel te klein om de Kampanje vol te krijgen.
Dan wordt er dan ook nog een restaurant ( Stoom) gerealiseerd wat veel te groot én te duur is.Daar waar de gemiddelde Jutter vooral véél voor weinig wil als het om eten gaat.
De belastingbetaler draait hier weer voor op.
Gemeente Den Helder: wordt nu ein-de-lijk eens realistisch!

Rbhd
16 november 2017 at 14:42
Een plaats als Heerhugowaard heeft zelfs een eigen schouwburg, terwijl er ook schouwburgen zijn in Alkmaar en Hoorn. Dus laten we onze schouwburg koesteren! Bovendien weet ik dat de schouwburg op Willemsoord zeker mensen uit de regio trekt, die ook voor Alkmaar of Hoorn hadden kunnen kiezen, o.a. vanwege de goede bereikbaarheid en parkeergelegenheid.
Laten we nu toch eens een keer trots zijn met z’n allen in plaats van alles steeds zo negatief te belichten, ongefundeerde beschuldigingen van fraude en corruptie de wereld in te helpen en iedere kop die boven het maaiveld uitsteekt eraf te hakken. Mensen van buiten Den Helder zijn veelal veel positiever over de stad, wat hier allemaal gebeurt en het potentieel dat de stad heeft, dan de Heldenaren zelf. En nu dan weer ‘Den Helder first’ oftewel ‘terug naar af’. Onze stad verdient toch echt beter!

Henk
20 november 2017 at 11:25
Voor mensen die met de trein komen in de nieuwe locatie een enorme achteruitgang. En als je dan in de krant leest hoeveel verlies het restaurant per dag heeft gedraaid dan vraag je je af waarom er niet eerder aan de bel getrokken is, want de verhuizing was niet in het belang van de winkeliers, nadelig voor mensen van buiten en uiteindelijk een duur avontuur voor de stad.

https://www.denhelderactueel.nl/2017/11/drie-ton-per-jaar-extra-kampanje/

Negen ton extra naar theater de Kampanje in Den Helder

Schouwburg de Kampanje kan, als het aan het college van Den Helder ligt, rekenen op 900.000 extra subsidie in drie jaar tijd. Dit komt bovenop de jaarlijkse subsidie van 1.6 miljoen euro van de gemeente. Volgens wethouder Trees van der Paard is het geld noodzakelijk om de bedrijfsvoering op orde te krijgen.

Uit een onderzoek bleek de afgelopen zomer al, dat het nieuwe theater op Willemsoord financieel veel minder goed draait, dan vooraf was ingeschat. Zo lijdt het theaterrestaurant Stoom stevig verlies, is de KeyKeg zaal betaald uit de eigen reserves en geld, dat bedoeld is voor voorstellingen en bij de optredens moet vaak geld bij.

Knarsetandend

Vanuit de gemeenteraad worden de financiële problemen van het theater met argusogen gevolgd. Verschillende fracties hebben al voor de opening van het gebouw in oktober 2015 gemeld te vrezen, dat er steeds gemeenschapsgeld bij moet. De raad heeft al een paar keer knarsetandend ingestemd met extra geld, maar Van der Paard is er van overtuigd, dat het nu de laatste keer is.

“De drie ton per jaar, die wij er nu tot en met 2019 extra in willen steken wordt gebruikt om de bedrijfsvoering te verbeteren, waardoor de problemen echt worden opgelost”, zegt zij “Ik ga er van uit dat de Kampanje over drie jaar winstgevend is of quit draait. Of er dan geen subsidie meer naar het theater gaat? Over drie jaar moeten we opnieuw kijken hoe de zaken er dan voor staan, maar ik ga er van uit, dat het beeld positief is.”

Van der Paard zegt niet geschrokken te zijn van het extra geld, dat het theater nodig heeft. “Je bouwt een prachtige schouwburg in een bestaande, historische omgeving. Als je zo iets groots realiseert, waar de hele regio naar toe komt, dan bestaat de kans, dat je ook tegen financiële tegenvallers aanloopt.”

Om te voorkomen, dat de gemeente voor verrassingen komt te staan, wordt ook vaker intensief met de Kampanje overlegd, zo meldt de wethouder. “We zitten voortaan vier keer per jaar met elkaar aan tafel om de stand van zaken goed door te nemen.”

Noordhollands Dagblad, 15 november 2017, 14:04

Reacties:

Fred Kwast
Onvoorstelbaar. Kan er dan in dit dorp dan niks goed gaan? Trap er eens een paar geld vretende organisaties en personen uit.

Henk van Kuijk · Leraar banjo, gitaar, bouzouki en zang bij Muziekleraar
“….waardoor de problemen echt worden opgelost….” Kan mevr. van der Paard vertellen wat de oorzaak is van die financiële problemen? Nee, dat kan ze niet, want bij de Commissie Beroep en Bezwaar zei haar woordvoerder: “Zeestad is de poortwachter van de financiële kant. Wij kunnen daar niet bijkomen, wij hebben die gegevens niet.” Daarom brachten wij ons WOB-verzoek over openbaarheid naar de rechter, ja, nog een rechtszaak, door gebrek aan openheid. Het bestaan van Zeestad blokkeert elke normale communicatie met de Raad en burger. Zeestad moet dus weg, na de verkiezingen.
Nog erger is dat mevr. van de Paard hier wel suggereert dat ze de oorzaken kent, zonder ook maar iets te noemen. Die ontkent ze voor de rechter, maar ze kent ze, in detail, want haar eigen PvdA -fractievoorzitter dhr. Rijnten waarschuwde al in 2014 voor tekorten, toen STOOM en Keykegzaal zonder aanpassing van de begroting werden toegevoegd. En ook een aantal burgers waarschuwde daarvoor.
Het wordt ook tijd dat de leiding van de Schouwburg, waar allerlei voorstellingen positief kritisch berichtten over deze maatschappij, beseft dat zij ook maatschappelijk open dienen – ja dienen – te zijn. Het is een belangrijke publieke voorziening.
Tenslotte, waar blijft het rapport van de Rekenkamercommissie over de tekorten, dat eind van dit jaar naar de Raad zou worden gestuurd? (niet naar ons, ook al vroegen we er schriftelijk om). Het is erg noodzakelijk dit bij het voorstel te betrekken.

Henk Klok
Als een particulier restaurant slecht draait moet het dicht en hier wordt weer geld in gestoken. Afgelopen zomer bijna nooit iemand daar buiten zien zitten, binnen was het ook stil trouwens.

Ruud Van de Kerkhof · Geen
Die lui in het stadhuis hebben geen plaat voor hun kop maar een ouderwetse duitse bunker .
Ze moeten dat hele foute zooitje op doeken .
En die Van Der Paard moet zich dood schamen dat ze zo makkelijk geld over de balk gooit .
Geld wat opgebracht wordt door de burgers van Den Helder .
De kat is behoorlijk ziek daar in het stadhuis .
En de raad gaat knarsetandend akkoord .
Een stelletje slappelingen zonder ruggegraat .
Ze komen 4 keer per jaar bij elkaar om de stand van zaken door te nemen En onder het genot van een hapje en een drankje uiteraard betaalt door de burgers van Den Helder gaan ze bekijken hoe ze deze burgers weer een oor aan kunnen naaien .

Roy ML
Blijkbaar komt dus niet de hele regio erop af van der Paard. Fatsoenlijk na kunnen denken is niet iedereen gegund zo te zien. Anders had de toko wel wat beter gedraaid. De constructie met zeestad deugd ook voor geen meter. Wel het handje ophouden maar geen openheid van zaken geven. Maarja ach gemeenschapsgeld.

Fred Kwast
Zeestad , heeft wel een mooi grasveldje aan laten leggen op Willemsoord. Nu nog het schuine paadje er door. Daar gaat het geld over de balk . Ja, ze zorgen goed voorzich zelf. De burger betaald wel.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/den-helder-eo/negen-ton-extra-naar-theater-de-kampanje-den-helder

Oud theaterdirecteur Jan Fokkinga weg uit Den Helder

Jan Fokkinga, voormalig directeur van De Kampanje (foto NHD)

Oud theaterdirecteur Jan Fokkinga gaat verhuizen naar het oosten van het land. Samen met zijn vrouw heeft hij daar een woning gekocht. Hun huidige huis aan Malzwin in Julianadorp is te koop gezet.

Het vertrek staat volgens de oud-directeur van De Kampanje los van Den Helder of het rapport dat dit voorjaar is verschenen over het schouwburgtekort. “Ik heb mij altijd vol overgave ingezet voor het theater en de stad. Het heeft daar dan ook niets mee te maken. Ik ben er ook van overtuigd dat het goed gaat komen met De Kampanje.”

Avontuurlijk

Fokkinga heeft bijna dertig jaar in de gemeente Den Helder gewoond, waarvan de afgelopen twaalf jaar in Julianadorp. “Ik heb altijd al het idee gehad dat we naar het oosten van het land zouden verhuizen, en nu bestond daar de mogelijkheid voor. Ik houd van verandering en ben avontuurlijk ingesteld. Dat was in mijn werk zo en dat doe ik privé dus ook.”

Voordat hij in Den Helder terechtkwam, woonde oud-schouwburgdirecteur Fokkinga onder meer in Utrecht en Baarn.

Noordhollands Dagblad, 15 okt. 2017

https://www.noordhollandsdagblad.nl/playlist/den-helder-uitgelicht/artikel/oud-theaterdirecteur-jan-fokkinga-weg-uit-den-helder

PDF:
RV17.0059 Beantwoording vragen Beter voor Den Helder betreffende De Kampanje
RV170057 Beantwoording vragen Stadspartij Den Helder betreffende De Kampanje
RV17.0060 Beantwoording ChristenUnie Den Helder betreffende De Kampanje

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


CAPTCHA ImageChange Image