Rob Scholte – Meer Meest Meester (MMM)
Prioriteiten in Meer, Meest, Meester (MMM), het Hogeschool voor de Kunsten-beleidsplan:
-de vooropleidingen op lagere en middelbare scholen plus het toelatingsbeleid
-de studie-structuur en duur
-de klassen-opbouw en dynamiek
-de positionering van het kunstonderwijs in de beroepspraktijk
-de betrokkenheid van bedrijfsleven en overheden
-de verhouding tot andere kenniscentra
-het permanente onderwijs
-de permanente stage
-de permanente vakantie
-de economie van de middelen
-het werkplaatsen en oefenruimte-beleid
-het individuele en massale, c.q. klassikale, onderwijs
-de toepassing, ontwikkeling en effecten van het World Wide Web (WWW)
ofwel globaal = lokaal en omgekeerd
-het internet-onderwijs
-de internationalisering van de Hogeschool
-de samenwerking binnen het Europese kunstonderwijs en daarbuiten
-de inhoudelijke kwaliteit van het kunstonderwijs
-de canon
-het universele specialisme
-de uitvergrotende kwantiteiten van de media
-privé en openbaar
-recycling en duurzaamheid
-from source to use
-overvloed en schaarste
-mecenaat of wie betaald bepaalt
-van zintuig tot werktuig
-origineel, kopie en repro
-auteursrecht en onrecht
Plaats een reactie