Pritt Stift – Rob Scholte is de bom

Zoals George Bush erbij gebaat is dat Osama Bin Laden nooit gepakt wordt, zo vaart de BV Rob Scholte wel bij het eeuwige Cluedo rond de nooit opgeloste bomaanslag in de Amsterdamse Jordaan in 1994. ’s Lands kortste nog levende kunstenaar zit op zwart zaad, en geeft maar weer eens een slinger aan de geldmachine. Hendrik Jan Korterink, misdaadboekjesbakker van Nieuwe Revu, komt in oktober met een nieuw “onthullend” boek, dat “na elf jaar de politie op het juiste spoor gaat zetten”. Yeah sure. Micky “ik heb in een Hollywood-film gespeeld” Hoogendijk zit ook in het complot. Het gangstermeisje dat in één klap soapster werd, heeft zich laten lenen voor tenenkrommend promo-filmpje. In het boek komen alle oudgedienden weer voorbij. Joegoslavische gangsters, jaloerse collega-kliederaars, Paul Blanca, cocaïne-Albanezen, portiers van de RoXY en sukkels die het op Oscar Hammerstein voorzien hadden. Belangrijkste conclusie van Korterink: Scholte is een mislukte zelfmoordterrorist. Maar dat wisten we in 1999 al. Boeie. Wie slim is, slaat nu alvast zijn slag. De Rob Scholte-zeefdrukjes liggen nu nog voor het oprapen. De vraag zal straks wel weer niet bij te benen zijn.

Geen Stijl, 10-09-05, 17:41

Reacties:

REAGUURSELS

Nog 0 reacties. Vrij logisch eigenlijk..
repsay | 10-09-05 | 17:44

LOL niet bij te benen zijn ;-P
Iemand ooit iets gezien wat die man geschilderd heeft trouwens?
Thygros | 10-09-05 | 17:44

Idd BOEIE!!
Rudy Gustav | 10-09-05 | 17:45

Waar gaat dit over? Heb er ook nog nooit van gehooord, en ’t zal me dan ook aan m’n derriere oxideren.
Trouwens, op de voice-over na, vond ik het promofilmpje nog niet eens zo slecht.
Ceristimo | 10-09-05 | 17:49

Waarschijnlijk heeft de dader voordat het boek uitkomt allang de benen genomen.
Lange Neus | 10-09-05 | 17:51

Ik denk dat ik weet wie hier aan gaat verdienen….
Jane Doe | 10-09-05 | 17:57

Gaat ie nou zijn benen exposeren?
Lucasdelinkselul | 10-09-05 | 17:59

hoogst vreemd…een bekend kunstenaar die geld nodig heeft?
ongelovige | 10-09-05 | 18:01

Het Fok!-filter doet zijn werk goed
Prof. Hoxha | 10-09-05 | 18:02

Gaap.
shevek | 10-09-05 | 18:07

het bevreemd mij, dat als je de foto van de wagen van Scholte bekijkt, de “bom” er niet onder, maar er in is ontploft.
ongelovige | 10-09-05 | 18:14

Is dit nu echt zo belangrijk????
pronto | 10-09-05 | 18:17

Een open sollicitatie bij Propria Cures?!
Specliffeddes | 10-09-05 | 18:19

Ik neem aan dat het verzekeringsgeld op is? En juffrouw Hoogendijk ziet haar alimentatie graag stijgen?
Ze doen het alleen voor het geld en de aandacht, en ik denk dat ik alle mogelijk comments hiervoor heb samengevat. Hoog soapgehalte. Fok!filter voor de comments? Fok!filter voor het nieuws mag soms ook, Herr Hoxha.
3*links=rechts | 10-09-05 | 18:22

typo
mogelijk=>mogelijkE
3*links=rechts | 10-09-05 | 18:23

17:44 @ Thygros,
ja, oa. een doek met de afbeelding van het lucifersverkeersbord, daarmee kondigde hij de doodlopende straat van de abstracte schilderkunst aan.
Kudtkip | 10-09-05 | 18:27

filmpje ?
Draaitafel Demagoog | 10-09-05 | 18:30

Rob?
Micky?
Leeft ’t nog steeds?
Gggaaaaaaphhh . . . .
Momfer-de-Mol | 10-09-05 | 18:35

voor het eerst sinds tijden een lache eerst post
superjan | 10-09-05 | 18:35

Dr.D blijft erbij dat hij met de verkeerde vrouw heeft gerommeld.
Dr.D is insider sinds Aorta…
Dr.D | 10-09-05 | 18:36

soms, heel soms denk je wel eens, zou zo’n rob scholte wel eens druks hebben gebruikt? Maar zo’n gedachte verdring je uiteraard direct.
Ik zou zijn werk niet kopen. straks nog minder waard dan een brood letterlijk en figuurlijk.
klashorst daarentegen is een aardige investering.
superjan | 10-09-05 | 18:39

@. Thygros
Een boerelul als jij waarschijnlijk niet, maar 90% van Nederland weet dat Rob Scholte het grootste schilderij te Wereld heeft geschilderd in een Replica van Huis Ten Bosch in Nagasaki-Japan, daar verdiende hij 7 Miljoen mee…..dus waarschijnlijk heeft ie het zonder benen nog beter gedaan dan jij ooit MET benen zal doen in je leven……….
bondje33 | 10-09-05 | 18:43

Pritt heeft zichzelf overtroffen!! chapeau!
flipje | 10-09-05 | 18:43

@bondje33
7 miljoen??? Wat???
Daar lachen mijn zaadcellen om!!!
Dr.D | 10-09-05 | 18:49

@blondje, maar die hebben die 90% niet gezien.
Amtrak | 10-09-05 | 18:50

Romp Scholte!
lariekoekjesmonster | 10-09-05 | 18:51

BOEM!!!!!!!
pronto | 10-09-05 | 18:52

Overigens raar om een schilder te adoreren terwijl die wezenlijk niks belangrijks neerzet, en in hetzelfde moment de boer neer te zetten als een lul terwijl die wel een belangrijke functie vervult in onze o zo prachtig samenleving. 🙂
Ik zie ook liever schilders zonder poten dan boeren zonder poten.
Amtrak | 10-09-05 | 18:55

ja idd bondje .. dat zag er leuk uit .. trouwens die grote maakt ook minder uit als je minder weegt ..
Draaitafel Demagoog | 10-09-05 | 18:58

@Amtrak
Boeren zonder poten worden schilders. Het is zonder poten zo lastig achter koeien aanrennen en een rolstoel loopt toch vast in het hoge gras!
lariekoekjesmonster | 10-09-05 | 18:58

@larie, “kunst”schilders of verftransporteurs, die eerste word je niet dat heb je die twee kun je leren.
Die tweede heeft ook weer meer waarde in het leven, stel dat boeren zonder poten geen verf gingen transporteren dan was het maar een grauwe bedoeling op dat grote doek van robbie.
Amtrak | 10-09-05 | 19:03

Wie is Rob Scholte?
Tjoko | 10-09-05 | 19:05

Tasbare kunst spreekt me meer aan, industriële vormgeving zeg maar.
Een mooi design horloge of een prachtige ontworpen wagen, een subliem bestek waar niet mee te vreten valt dat soort dingen, een leuk lingerie setje je noemt het.
Amtrak | 10-09-05 | 19:08

De architect van dat huis ten Bosch dat zijn de ware kunstenaars. Evenals de gasten die het uit niets optrekken.
Het daarna wat naschilderen zegt me niet zo veel.
Amtrak | 10-09-05 | 19:11

is Romp Scholte tegen boeren? Dat zou niet zo mooi zijn: geen toekomst zonder boeren!
dribibu | 10-09-05 | 19:12

Hij reed wel een (toen nog) stijlvolle fünfer.
smvs | 10-09-05 | 19:13

Ook geen rustieke plattelands schilderijen zonder boeren.
Ruige rimboe kiekjes dat wel weer dan.
Overigens mep ik liever een gat in de muur om een dergelijk stukje rustiek in me kamer te regelen dan dat ik er een schilderij voor ophang, voorwaarde is wel dat je huis gunstig gelegen is en je de juiste muur eruit tikt.
Amtrak | 10-09-05 | 19:16

Hij heeft het idd zelf gedaan.
Ik ben er al jaren zo goed als zeker van.
Groeten Alvabeet (met B.E.E.T)
Mr.A.N. Alvabeet | 10-09-05 | 19:22

one step beyond…..
RatHead | 10-09-05 | 19:22

@kudtkip18.27:en was het wat?
Thygros | 10-09-05 | 19:28

Waarom moet ik na het lezen van het artikel toch denken aan Theo van Gogh?
Het zal wel aan mij liggen……
MAXIMO | 10-09-05 | 19:29

@bondje33; Ik weet dat ie daar ooit mee bezig was, maar het feit dat ie het grootste schilderij terwijl maakte wil nog niet zeggen dat het een groot schilder is/was. Ik vroeg me af wie ooit wat gezien heeft van zijn werk, tot nog toe alleen kudtkip.
Maar vanwaar je plotselinge agresie naar mij toe? Ik een boerelul? Ik word hier meestal juist een arrogante randstedeling genoemd.
Thygros | 10-09-05 | 19:32

hahaha, al die woordspelingen, ik kom niet meer bij….duh!
petbur | 10-09-05 | 19:38

Thygros,

Neuh.
Maar daar ging het (in die tijd) dus over, dat abstracte schilderwerken niet langer interessant waren of konden worden.
Hot issue geweest in de jaren ?60-?90: figuratief heeft jaren lang niet ?gekund? omdat het achterhaald was; zólang al gedaan, dat moest maar eens afgelopen zijn!

Met Mondriaan heeft ie andersom weer de draak willen steken (vorm van citeren in kunstland), wat mij betreft iets te slordig.
Mondiraan heeft namelijk uitgedokterd dat je 7 x zoveel blauw nodig hebt tegenover 1 x geel, qua opppervlak. Rood tot blauw staat weer als 4:5 en hoe rood met geel moet weet ik niet meer.
Toch, als ie dat goed had gedaan en dan was dat ?grappige? lijntje subliem.
http://www.sociosite.net/amsterdam/images/scholte_1a.jpg

Maar wat mij hier opvalt is er nu reeds twee berichten zijn geweest van personen die meer lijken te weten over de crime.
Dr. D. om 18:36 en Analvabeet om 19:22.

Vertellen jullie eens wat meer?
Kudtkip | 10-09-05 | 20:11

Rob’s meesterwerk in Japan, met videootjes.
http://static.digischool.nl/ckv1/beeldend/scholte/robscholte.htm
vander F | 10-09-05 | 20:16

`Het leven loopt toch op rolletjes voor Rob ?
Boze Buur | 10-09-05 | 20:26

Ach kijk, je wil die vrouw en dat kind helemaal niet, dus je legt een handgranaat onder de passagiersstoel, helaas rolt ie bij het wegrijden onder je eigen stoel. Foutje, bedankt.
Rooter | 10-09-05 | 20:31

Nou wil die rob ons ook een poot uittrekken!!!
ROCKY | 10-09-05 | 20:34

@superjan: Ik hink op twee benen om deze info prijs te geven, maar sinds ik op eigen benen kon staan heb ik een beetje geïnvesteerd in kunst. [ja ja, het zijn sterke benen die die weelde kunnen dragen]
Hier nog wat tips:
Harma Heikens & Bert Theunissen.
filter | 10-09-05 | 20:41

iedereen kent welk verhaal?
Leon G | 10-09-05 | 20:47

Rob z’n leven loopt op rolletjes….
Razor3012 | 10-09-05 | 20:51

Geen Stijl gaat achterlopen. Dit oude nieuws was gisteren al lang oud nieuws op de roddelsite zijonline.nl . Nou ja, typische internetjournalistiek. Nawauwelen wat anderen opschrijven in plaats van eens nieuwsgierig de wijde wereld in te trekken. Daar kan het populaire toontje niets aan veranderen.
seymour hersh | 10-09-05 | 20:51

@kudtkip:Das een leuk lesje Mondriaan, heb zelf het genoegen gehad nog een tijd onder een dak te hebben gewoond met twee Mondriaans aan de muur. Persoonlijk zie ik dat werk van Scholte, wat je net linkt, eigenlijk het nivo van een baldadig Havoleerlingetje halen, wel vermakelijk, maar kunst?
Scholte is meer zakenman dan kunstenaar, Fentenner van vlissingen heeft ook geen verstand van kolen, maar is er wel rijk mee geworden, Scholte is ook geen kunstenaar, maar kan/kon er wel zijn geld mnee verdienen
Thygros | 10-09-05 | 20:52

@filter>thanks. bert Theunissen is toch een feauteaugraaf?
superjan | 10-09-05 | 20:58

@ seymour
Er gaat toch niets boven een vertrouwde ouderwetse papieren krant, nietwaar?
En die bureaustoelen zit ook maar kudt.
laten wij diep buigen voor lieden als jij die geenszins geremd door de vooruitgang nog weten hoe ’t hoort.
Brusselmans | 10-09-05 | 21:01

@Thygros,
Wij hebben onze garagedeur a la Mondriaan geschilderd, trekt veel Japanse toeristen.
Laatste nieuws is dat Raggel Hazes al 30 jaar geleden een relatie met Rob had.
fuckje | 10-09-05 | 21:06

@fuckje:Ah je wordt steeds makkelijker te traceren daar in Grun;-) Raggel is toch net 30? Ron ergens in de 40? ach ja op die leeftijd wil je wel eens dokter spelen
Thygros | 10-09-05 | 21:12

Een kunstenaar/artiest die *echt* wereldberoemd wil worden, maakt zichzelf van kant, en houdt het niet bij een halfslachtige poging.
JackRandom | 10-09-05 | 21:13

@. Kudtkip 10-09-05 @ 20:11
Het is mijn gevoel, zeg maar. Hij was er in die tijd gek genoeg voor.
Mr.A.N. Alvabeet | 10-09-05 | 21:19

Die Scholte heeft geen poot om op te staan, wanneer hij aangeklaagd wordt voor het in scene zetten van de “moordaanslag”
style.councillor | 10-09-05 | 21:27

@style> LOL
Lange Neus | 10-09-05 | 21:34

@superjan: Ja, dat is-ie.
Hou hem in de gaten. Hij loopt goed in China.
Z’n reeks ‘interieur in Portugal’ is zeer gewild.
filter | 10-09-05 | 21:35

@. Thygros
ja sorry….maar laat ik het anders zeggen…..het is makkelijk iemand af te kraken, maar hij heeft genoeg gemaakt….dat veel mensen aleen van Gogh en Rembrandt kennen, zegt meer over die mensen dan over die Kunstenaar, “waarvan ooit iemand wat gezien heeft”…..
bondje33 | 10-09-05 | 21:39

@bondje: Jij vulde zelf in dat ik hem afkraakte, ik vroeg me serieus af wie ooit werk van die man gezien heeft en wat diegene ervan vond, ik ken mensen die vanuit hun hart kunst maken en ernaast nog ander werk moeten doen om rond te komen die ik als kunstenaar hoger inschat als Scholte, maar hij is meer een zakenman. Zijn werk krijgt alleen maar meerwaarde door de publiciteit en die zoekt ie dus ook.
Ik kraak mensen nooit af als ze doen wat ze zeggen dat ze doen, ook Scholte voldoet blijkbaar aan een behoefte.
Thygros | 10-09-05 | 21:49

Pstt, Hallo, Zijn jullie er nog, wakker worden! Content is reeds over de datum!
blawablawa | 10-09-05 | 22:01

@bondje33 Theo van Gogh ken ik maar wie is rembrandt?
dribibu | 10-09-05 | 22:07

Barend&vanDorp hebben ook geen been meer om op te staan.
www.kijkonderzoek.nl…
Karel kwakbol | 10-09-05 | 22:12

@dribibu, Rembrandt is die van dat bier, weetjewel?
[Remco] Brand bier. Een eeuwenoude traditie.
filter | 10-09-05 | 22:14

@.filter
Volgens mij is ie genoemd naar dat plein in 020
Karel kwakbol | 10-09-05 | 22:16

wie zet rob weer met beide benen op de grond want dit stampvoetende puberale gedrag lijkt nergens op. Of hij is met zijn verkeerde been uit bed gestapt of wil hij micky soms terug die wel de juiste wegen heeft bewandeld. Overigens iedere euro is er 1 teveel www.galerieposset.nl…
Als ie 1 been had gehouden zat ie misschien wel in big brother nu maar dat is een andere rob
Mellorenz | 10-09-05 | 22:17

@Thygros
In het Stedelijk te Amsterdam zag ik jaren geleden een realistisch stilleven dat ik ondanks mijn vooroordeel tegen Scholte wel goed moest vinden. Maar ja, wat dat zegt… een redelijk schilderij in een museum vol bagger?
stoethaspel | 10-09-05 | 22:18

Ik ken Robbie nog uit Oranda Mura, Japan. In een Hollands pretpark schilderde hij toen een schitterend surrealistisch meesterwerkje, versierd met blinkende stoplichten. Halverwege dat meesterwerk viel de bom (althans voor Robbie) meneer moest toen in een soort van trappeze zijn werk afmaken, een bewijs dat gehandicapt zijn geen belemmering hoeft te zijn om een meesterwerk te produceren. Ik denk zelf dat Nijntje achter de aanslag zit, Nijntje is namelijk een verdomd jaloers konijn.
de Japanner | 10-09-05 | 22:19

rob’s auto staat tegenwoordig bekend als de benenwagen
Mellorenz | 10-09-05 | 22:21

Rob wie??
pfffffffff
Pikkepoelie | 10-09-05 | 22:46

. Pikkepoelie ook voordat jij naar de basisschool ging was er al leven op aarde
Mellorenz | 10-09-05 | 22:57

@de Japanner:
LOL.
En ome Rob kan inderdaad erg goed schilderen…
DT71 | 10-09-05 | 23:19

@kwakbol at 22:12. Heerlijk stukje leedvermaak. Tja vergrijzing … dan zijn er zijn steeds minder van de bebi-boomers (mmm baby-bommers om in het onderwerp te blijven over Rob S.)
Roberto Fransisco | 11-09-05 | 00:03

@DT71,
Ik maakte geen grapje! Misschien is dat van dat konijn vergezocht, maar ja voor Rob zelf…
de Japanner | 11-09-05 | 00:15

“In het boek komen alle oudgedienden weer voorbij.”
Oh jahaa? En Holleeder dan? En Endstra?
TM | 11-09-05 | 00:35

@Karel kwakbol 10-09-05 @ 22:12
Ik had het tegen de redactie, lieve schat. Zoals George Bush gebaat is bij een loslopende Osama en Rob Scholte wel vaart wel bij de nooit opgeloste bomaanslag in de Amsterdamse Jordaan, zo gedijt GS op de klikkende vingertjes van tere zieltjes op ver over de datum zijnde komkommer items waarvan zelfs de honden geen brood meer lusten.
blawablawa | 11-09-05 | 00:49

Hmm mij benieuwe of herman R dan ook in dat nieuwe boekje voorkomt. Die heeft zelf via via aangegeven dat hij de dadert was dussssss
Geert W | 11-09-05 | 01:07

@mellorenz
Ben jij er een uit dat circus?
Zo ja, knap dan dat je weet dat er uberhaupt zoiets bestaat als een basisschool…
ff terug naar Rollin’Robbie, deze had zonder dit akkefietje een nul gebleven, komt onbelangrijk in het nieuws en zijn werk stijgt in waarde…hahaha allemaal marketing joh!
Pikkepoelie | 11-09-05 | 01:11

Hé we zijn er weer!
Willlen jullie me nooit meer laten schrikken…
da wizard | 11-09-05 | 03:40

Off topic
Nou, kom op vrouwen, waar blijft de partij zonder mannen…
www.nu.nl…
*rookt nog maar eens een STEVIG shaggie, daar krijg je tenslotte maar halve kanker van….*
preacher | 11-09-05 | 04:28

Ach, nou ik toch al off topic bezig ben, wou ik graag nog even deze oorlogsverklaring van Witheet met jullie delen,
www.witheet.com…
Blijft u vooral rustig ademhalen !
preacher | 11-09-05 | 05:22

@preach> joh dat is dat “0 comments” kannon die zo graag met namen van redactieleden strooit… want dat is eh vet stoer.
Voor de rest tja… Zou leuk zijn als GS een gayming site zou beginnen. Superjan mag graag gaymen.
superjan | 11-09-05 | 07:29

*mompelt iets over open deur en besluit de voorzet niet in te koppen*
G-unite | 11-09-05 | 07:36

@filter>nederland heeft zowieso briljante feauteaugrafen, erwin olaf, marcel vd vlugt, Maar wat de edele kwastenkunst betreft is het lauwe loene. neem die ellendige xenos kunst van donkersloot.
superjan | 11-09-05 | 07:57

t schijnt dat tanja van bb haar dochter lorena savannah wil noemen, dat is toch een kunstzinnige namenmix van twee geslachte kleuters? of ben ik nou gek.
superjan | 11-09-05 | 08:19

Ik had vóór die bomaanslag nog nooit van die vent gehoord. Sindsdien hoor ik alleen dingen over de bom of over zijn privé leven…Over zijn “kunst” wordt in alle talen gezwegen, zal dus niet veel soeps zijn.
Courage1 | 11-09-05 | 08:55

@courage> t is zogenaamde concept kunst. en in de tijd van jim dyne en Andy warhola en rauschenberg enzeau was dat nog best vet cool. MAar je kan er nu echt niet meer mee aankomen, t is een soort lekker gek kunst.
superjan | 11-09-05 | 09:10

@. Thygros: Het stelt niet zoveel voor wat hij schildert en dus is het niet erg als je niets van hem kent.

@. superjan. Het is absoluut geen concept kunst en Warhol heeft er ook niets mee vandoen. Het is post-modernistisch in zijn meest negatieve omschrijving.
“Post-modernisme is het laatste restje gas uit de dooie koe die modernisme heet” Scholte is nl nogal een wanna-be.
Djef | 11-09-05 | 09:58

@djef> tja, qua kunstgeschiedenistentamen was ik er niet mee weggekomen maar feitelijk… t komt allemaal uit hetzelfde pulletje.
tuurlijk is het wel conceptkunst want dat hele postmodernisme is een groot (met een kleine g) concept.
superjan | 11-09-05 | 10:06

Ik houd helemaal niet van kunst die je moet “begrijpen”. Ik denk dat Scholte zoiets maakt, vandaar ook dat hij niet aan mijn muur hangt.
Courage1 | 11-09-05 | 10:15

@superjan> LOL at Donkersloot.

G-Brecht is wel een aardige kwast.
Geen Mondriaan of M.C.Escher, maar aardig niettemin.
filter | 11-09-05 | 10:19

Wanneer is deze Teleac-cursus voorbij?
fuckje | 11-09-05 | 10:20

” We horen tik tik tik, en toen een enorme knal.”
Nog nooit gehoord van een handgranaat die tiktik doet.Moet ik er wel bij zeggen dat ik er nooit naar blijf luisteren.
rn1970 | 11-09-05 | 10:28

@fuckje
www.teleac.nl…
rn1970 | 11-09-05 | 10:32

Bij gebrek aan redactie (ongetwijfeld nog in de cel wegens de party van gisteren):
amsterdam de gekste. En weer is het raak, asociale amsterdammers zeiken de stad onder waarna de politie ingreep. Een massale vechtpartij brak uit waarbij honden en pepperspray werden ingezet.
Kijk, in Limburg en Brabant gaan mensen tenminste normaal met elkaar om.
geytennöker | 11-09-05 | 10:33

@fuckje: Tot Richard Klinkhamer de cursus afsluit. Hij pakte het tenslotte slimmer aan om beroemd te worden, zonder zichzelf lichamelijk letsel aan te brengen. Daar kan die Rob Scholte nog wat van leren, de lutser… 🙂
JackRandom | 11-09-05 | 10:33

En als we het dan toch over kunst hebben.
http://www.bobross.com/
rn1970 | 11-09-05 | 10:36

Knal Kunst…..komt Scholte misschien uit Enschede?
Golradir | 11-09-05 | 10:42
jezelf opblazen is natuurlijk ook een statement.
G-unite | 11-09-05 | 10:44

Of jezelf langzaam opeten, idee voor Talpa?
fuckje | 11-09-05 | 10:54

Op zich wel geestig dat die lutser met mickey mee was gegaan omdat hij last had van een voetschimmeltje… daar had ie in een klap geen last meer van.
@fuckje> vind je ook niet dat GS wat meer aandacht mag besteden aan die rockbottom verkenners in het BB huis?
superjan | 11-09-05 | 11:00

@superjan,
vind ik niet. Al dat Talpa-geneuzel hoeft om mij niet. Laat GS zich bij politiek en maatschappelijke misstanden houden. Geen LBO-zwakstroom/uiterlijke verzorgings-topics!
fuckje | 11-09-05 | 11:04

@fuckje> Hmmm niet mee eens, een blik in het big brothel en je ziet precies wat er mis is in Nederland. Niet alleen onze vriendjes uit de magreb zijn de weg kwijt. Als dit “normale” autochtonen zijn… dan zit Nederland in de grootst mogelijke penarie. BB vat alle politieke en maatschappelijke problemen even fijntjes samen. Een grote kamer vol lillende wouter bos stemmers.
Overigens ik vind die colums van niceau over BB echt briljant.
superjan | 11-09-05 | 11:16

@superjan,
om te zien wat er mis is in Nederland heb ik BB niet nodig. Dat zou mijn ergste vermoedens over de staat van onze staat maar bevestigen. Kijk straks meer naar Buitenhof; onze marionettenlakei van Bix, onze L.J.Brinkhorst. En een item over de islam, een gevaar voor de democratische rechtsstaat? Boeit me meer!
fuckje | 11-09-05 | 11:24

Beste Geenstijl-figuren,
dat is nou het hele probleem met zo’n weblog, iedereen roept maar van alles zonder iets van de feiten te weten. Dat was in de hele Scholte-zaak trouwens ook zo en daar probeer ik met mijn boek een eind aan te maken, door feiten en fictie duidelijk te presenteren. Je ziet meteen al hoe snel iets mis kan gaan: Nieuwe Revu had maar ruimte voor één theorie in plaats van de vijf die ik ze gegeven had. En die ene was nou net de grootste mogelijke onzin (dat Scholte het zelf heeft gedaan).
De groeten allemaal en eind oktober zal er meer duidelijk worden (dan komt het boek uit). En overigens was Scholte vóór de aanslag ook al een bekende en succesvolle kunstenaar. Dat dit onder de huidige Geenstijl-generatie niet zo bekend is, verbaast me overigens niet.
hjk | 11-09-05 | 11:40

@hjk Boeiend!
rn1970 | 11-09-05 | 11:48

@Hendrik Jan de Korterink,
als die Scholte werkelijk zo boeiend was had al lang een echte journalist de waarheid boven tafel weten te brengen.
fuckje | 11-09-05 | 11:52

@hjk Ben je wel de echte hjk?
dribibu | 11-09-05 | 11:59

@hjk ja zeg! even iets neerknallen hier en dan met de groeten wegrennen??? waarom lees jij GS uberhaupt? Wat boeit GS jou?wat voor beperkt inzicht in dit leven heb jij eigenlijk dat je zoveel tijd aan een zekere Rob hebt willen besteden? de enige die interesse zou kunnen hebben in wie de dader is is Rob zelf. en die weet het al. hij heeft zijn spelletjes in het leven gewoon verkeerd gespeeld en heeft daar de prijs voor betaald. het is een eenvoudige sukkel met een te grote bek die niets heeft geleerd van zijn fouten. het is dus eigenlijk niet iemand waar je al teveel tijd aan had hoeven te besteden, maar goed daar moet jij voor jezelf ook helemaal zelf achterkomen natuurlijk. succes met je leven verder en de groeten terug.
neuzel | 11-09-05 | 12:04

@neuzel,
Laat die sukkel toch! Dit is de eerste aandacht die hij in jaren heeft gehad.
Een kinderhand is gauw gevuld.

fuckje | 11-09-05 | 12:20

@fuckje ik wilde hem eigenlijk alleen maar even heel erg veel succes in zijn verdere leven wensen. met fundering.
neuzel | 11-09-05 | 12:28

@fuckje .. islam, een gevaar voor de democratische rechtsstaat?
hahaha .. beetje tegstrijdig he .. als het ECHT democratisch is althans .. hitler is ook democratisch gekozen ..
maar dat je een fascistische staat prefeert was ons al lang duidelijk ! 😛
voor de rest is buitenhof wel interresanter dan BB .. althans .. roel ( de model rotterdammer ) doet het goed !
Draaitafel Demagoog | 11-09-05 | 12:54

Is dat niet Koos Alberts?
Pannie | 11-09-05 | 12:56

@DD,
ik gaf slechts het topic op Buitenhof aan, niet mijn mening.
Verder laat maar zitten, je kent me niet en wil me alleen maar zwart maken, succes,ouwe pickup!
fuckje | 11-09-05 | 13:15

Goed lezen valt soms niet mee..
Pannie | 11-09-05 | 13:38

Rob Scholte, is dat niet die jongen die steeds werk van Ton Giesbergen kopieert? “KoppieRob” dus eigenlijk
labarbe | 11-09-05 | 14:05

Wie zei dat je van snuiven geen poot kan kwijtraken.
tonydomtana | 11-09-05 | 14:42

“Rob ging mee, want hij had last van een voetschimmeltje”…
goeroeroe | 11-09-05 | 19:41

@fuckje .. wat een heerlijk uptight kutje ben je ook .. meisjes plagen …… 😛
Draaitafel Demagoog | 11-09-05 | 21:14

. superjan
Helaas, hij doet gewoon niet mee in de kunstgeschiedenis. En onceptueel bedoeld of niet, het was gewoon te mager om het zo te noemen.
Djef | 11-09-05 | 21:41

eh, “on” bij conceptueel was verkeerd getypt.
Djef | 11-09-05 | 21:42

Mooi verhaal en er zit een kern van waarheid in. Helaas 1 essensieel iets niet. Rob Scholte heeft op geen enkele manier iets met dit boek te maken gehad. Er is op dit moment zelfs een conflict tussen Rob en Mickey over dit boek. Rob leeft inmiddels weer als kunstenaar in Nederland met een leuke nieuwe vriendin en twee kinderen. Het gebeuren heeft hij ver achter zich gelaten en is daardoor geheel niet blij met een dergelijk sensatie boek van Mickey. Nogmaals, dat Rob Scholte ook maar iets met dit boek te maken heeft is onzin.
Keyser Soze | 12-09-05 | 11:41

Ik hoor zojuist dat het euthanasieverzoek van Rob Scholte is afgewezen
vierkanto | 12-09-05 | 12:26

De foto van Rob Scholte is trouwens gemaakt door Phil van der Linden en in volle glorie te zien op http://www.afgrond.org evenals andere prachtfoto’s van haar.
Harry, redactie De Afgrond
dfs | 13-09-05 | 10:32

Je eigen site promoten is zo 1998…..
Ik snap ook de hele ophef over die Scholte niet zo. Misschien s een telefoontje naar Peter R. de Vries?
Speed | 13-09-05 | 20:13

@Speed
De uitdrukkingen die eindigen op
‘… zoo 19(vul maar in…)’ zijn zoo kut. Nooit meer doen hoor, doerak!
vierkanto | 17-09-05 | 22:07

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2005/09/rob_scholte_is.html

2 Comments

  1. Al dat gekrakeel over ‘benen’, pfff, zo makkelijk…

  2. heleen van der leest 19 juni 2015 op 1:29 PM

    Geen stijl heet de juiste naam gekozen…nogal stijlloos…. De meeste commentaren mogen ook geen naam hebben…verschuilen zich achter nicknames.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


CAPTCHA ImageChange Image